ضرورت توجه به زوایای پنهانی کلام الهی در نمایشگاه قرآن

عصر نمایشگاه- نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی برپایی نمایشگاه قرآن را در راستای توجه به زوایای پنهانی کلام الهی و شناساندن آموزه های این کتاب برای جامعه دانست.

ضرورت توجه به زوایای پنهانی کلام الهی در نمایشگاه قرآن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا ، آیت الله حسن عالمی همزمان با بازدید از نمایشگاه قرآن گفت: اصل برگزاری نمایشگاه قرآن برای همه مسلمانان یک ضرورت است و قرآن مجید فضاها و زوایای هنوز ناشناخته بسیار دارد که بر ماست آن ها را بشناسیم و برای آحاد مردم تبیین کنیم.
    وی افزود: بنابراین چه نمایشگاه تهران که در مقیاس وسیع برگزار می شود و چه سایر نمایشگاه هایی که در استان های دیگر با محوریت قرآن برگزار می شود، باید بخشی از مطالب پنهان مانده در قرآن را مورد توجه خود قرار داده تا این دست مطالب برای مردم روشن شود.
    نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: در حقیقت هر نمایشگاهی در هر سال و مناسبتی می تواند بخشی از زوایای پنهانی قرآن را برای جامعه روشن کند و به همان مقدار تابش نور قرآن بر دل های مردم بیشتر می شود و از این رهگذر مسئولان به قرآن و دین خدمت کرده اند.
    وی افزود: بنابراین هرکس به هر طریقی به قرآن خدمت کنند مورد شفاعت قرآن قرار خواهد گرفت. این خدمت یعنی آشکار ساختن زوایای پنهان قرآن برای مردم به گونه ای که آن را بفهمند و درک کنند.
    عالمی در مقایسه این نمایشگاه با سال های اولیه اذعان داشت: من تصور می کنم در طی این بیست و پنج سال حرکت به سوی چنین اهدافی بسیار خوب صورت گرفته و فضای این نمایشگاه فضای بسیار خوبی است.

    ** مفاهیم مشترک جامعه اسلامی در نمایشگاه قرآن به نمایش درآید
    علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از قرآن کریم به عنوان یک جریان کاملا جهانی یاد کرد و گفت: چنین ظرفیتی در نمایشگاه قرآن وجود دارد و در این حیطه باید کار بیشتری صورت بگیرد. یعنی باید دید که در این خصوص چگونه می شود مفاهیم مشترک جامعه اسلامی جهان را نمایش داد و این مبحثی است که ابعاد مختلف آن باید در حوزه دیپلماسی فرهنگی بررسی شود.
    وی نمایشگاه امسال را نمایشگاه خوبی وصف کرد و گفت: زمانی همه چیز در یک فضای کمی تعریف می شد اما درحال حاضر به نقاط مثبت خوبی رسیده ایم و باید در نظر داشته باشیم که فرهنگ مجموعه های قرآنی باید به سمت کیفی شدن نزدیک تر شود.
    مرادخانی افزود: ما هرچه به مفاهیم توجه بیشتری داشته باشیم، می توانیم در انتقال محتوا به بیننده موفق تر باشیم.
    مرادخانی همچنین از نمایشگاه قرآن به عنوان یک نمایشگاه حرفه ای یاد کرد و گفت: از روزهای نخستین دوره برگزاری این نمایشگاه در جریان برنامه ها و رویداد ها بوده ام و می توانم بگویم نمایشگاه قرآن در سال های اول یک جریان متفاوتی را ایجاد کرد و کسی فکر نمی کرد قرآن می تواند نمایشگاه اختصاصی داشته باشد اما به تدریج نمایشگاه جایگاه خود را پیدا کرد و درحال حاضر به عنوان یکی از نمایشگاه های مطرحی است که در دنیا می توانیم از این نمایشگاه به عنوان یکی از نمایشگاه های حرفه ای نام ببریم.

    ** ارتباط قرآن و ورزشکاران از زبان برنده مدال سانشو 2010
    الهه منصوریان ووشوکار ایرانی و برنده مدال طلای جام جهانی سانشو 2010 چین در بازدید از نمایشگاه قرآن درباره پیوند ایجاد شده بین قرآن و ورزشکاران و اثرات آن بر جوانان گفت: ما وقتی مسابقه داریم، تمام انرژی خاص خود را از خدا و خواندن کتاب قرآن و نماز و عبادت های خود در آن زمان می گیریم.
    وی افزود: اگر 50 درصد از این انرژی ما مربوط به تمرین و تکنیک و تاکتیک در مسابقات باشد ولی 50 درصد از اصل این انرژی با توکل به خدا به موفقیت می رسد و دیدن این نمایشگاه ها در تشدید ارتباط با خدا در جوانان نقش پررنگی دارد.
    منصوریان همچنین گفت: زمانی که دانش آموز بودم در کلاس های قرآنی شرکت می کردم و به حفظ قرآن بسیار علاقه داشتم و تمام تلاشم را برای یادگیری قرآن و رسیدن به نتیجه در این مسیر به کار می بستم.
    این ورزشکار اضافه کرد: به عنوان یک بانو بسیار خوشحالم که بخش عفاف و حجاب در این نمایشگاه را مشاهده کردم و این باعث می شود که ارتباط قرآن با عفاف و حجاب را در این مکان مشاهده کنیم.

    ** پیوند میان ورزشکاران و قرآن از نگاه یک پیشکسوت فوتبال
    حمید درخشان بازیکن اسبق تیم پرسپولیس درباره پیوند ایجاد شده بین ورزشکاران و قرآن گفت: به نظر من بین ورزشکاران آن پیوندی که باید، ایجاد نشده و فاصله ای وجود دارد و دلیل آن درگیری ورزشکاران در اردوهاست و باید گروهی باشند که از طرف نمایشگاه قرآن به سراغ این ورزشکاران بروند و اطلاعاتی به آن ها بدهند تا آن ها با اطلاعات کامل و علاقه در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
    وی درباره حضور فدراسیون های مختلف در نمایشگاه و نقش آن در اهمیت بیشتر حضور ورزشکاران در نمایشگاه گفت: اگر بقیه رشته های ورزشی در نمایشگاه فدراسیون داشته باشند، بسیار موثر است و می تواند هر فدراسیون ورزشکاران خودش را دعوت کند و برای حضور آن ها برنامه ریزی کند.
    درخشان همچنین گفت: برگزاری این نمایشگاه ها بسیار خوب است و آمدن مردم و گرفتن اطلاعات از این مجموعه و رساندن اطلاعات به مردم در بالا بردن آگاهی بسیار موثر است و ما هر اندازه بتوانیم مردم را با کتاب خواندن و مسائل دینی به خصوص قرآن آشنا کنیم و معانی قرآن را به وضوح به آن ها آموزش دهیم در راه توسعه مسائل خصوص دینی خیلی به ما می تواند کمک کند.
    وی با ارائه پیشنهاداتی برای حضور بیشتر ورزشکاران در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: در وهله اول همه مطلع هستیم که ورزشکاران درگیر اردوها هستند و لذا باید ازآن ها دعوت کنیم، چون ورزشکاران ما به قدری درگیر هستند که زمان کافی ندارند ولی اگر به طور ویژه از آن ها دعوت شود که روزی را برای این کار اختصاص دهند، حتما حضور پیدا می کنند.
    این پیشکسوت فوتبال افزود: نمایشگاه قرآن نماد دین مسلمانان است و باید سطح کیفی آن و مقدار اطلاع رسانی آن افزایش پیداکند و راهنماهای بیشتری برای معرفی غرفه ها در نمایشگاه حضور داشته باشند.
    بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم خرداد در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد و تا فردا (جمعه) ادامه خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت