نخستین نمایشگاه دائمی صنایع دستی در بانه افتتاح شد

عصر نمایشگاه- همزمان با هفته صنایع دستی نخستین نمایشگاه دائمی صنایع دستی و بومی بانه افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه دائمی صنایع دستی در بانه افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا،این نمایشگاه روز جمعه با 12 رشته از هنرهای دستی هنرمندان بانه ای در محل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه افتتاح شد.
    در آیین افتتاح این نمایشگاه سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بانه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان بانه ای در رشته های شالبافی، پستک دوزی، معرق کاری، سوخته نگاری، قلاب بافی، سنگ تراشی، نازک کاری، سفالگری، گلیم بافی و منبت کاری به نمایش گذاشته شده است.
    سعدالله رحیمی خواه افزود: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان شاخص شهرستان بانه در رشته های مختلف صنایع دستی که در عرصه های بین المللی موفق به کسب نشان های جهانی و مهر اصالت ملی شدند در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
    وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را جذب گردشگران، توجه به صنایع دستی، زنده نگه داشتن آثار هنرمندان شاخص بانه و اشتغال زایی جوانان عنوان کرد و گفت: توجه به صنایع دستی در تولید و اشتغالزایی که یکی از اهداف شعار سال است، نقش به سزایی دارد.
    رحیمی خواه شالبافی و پستک دوزی را از هنرهای اصیل کردستان خواند و افزود: در این رشته استادکاران و هنرمندان برجسته ای در بانه فعالیت می کند که آثار بسیار زیبایی خلق کرده اند و بسیاری از بانوان روستایی نیز در زمینه پستک دوزی و شالبافی فعالیت می کنند.
    وی اظهار کرد: مصطفی فتحی از هنرمندان برجسته و شاخص بانه ای که بیش از 60 سال در زمینه نازک کاری فعالیت کرده و هم اکنون آثار این هنرمند در بسیاری از خانه ها یافت می شود در این نمایشگاه دائمی 2 اثر وی بازسازی شده و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است.
    وی گفت: بسیاری از کارها به صورت زنده این نمایشگاه تولید و به فروش می رسد.
    همزمان با افتتاح این نمایشگاه دائمی از 14 نفر هنرمندان و استادان پیشکسوت صنایع دستی بانه با اهدای لوح تقدیر و جوایز نقدی تجلیل شد.
    بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت