برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش جهت توسعه صادرات ساماندهی شود

عصر نمایشگاه- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس،گفت:وزارت امورخارجه و دستگاه دیپلماسی با توجه به سلایق مشتریان خارجی بستر حضور فرش ایرانی را با نرخ صادراتی در بازار بین المللی مهیا کند.

برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش جهت توسعه صادرات ساماندهی شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از خانه ملت، علی بختیار  درباره وضعیت تولید فرش درکشور،گفت: برای ایجاد موفقیت درفضای رقابتی بازار فرش، تنها کیفیت حرف  اول را نمی زند؛ زیرا هزینه های تولید یک محصول صادراتی باید طبق نرخ های بین المللی مزیت دار تعیین شود تا بتوان بسیاری از مشتریان خارجی را در بازار های هدف جذب کرد.

    نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: در زمینه صنایع دستی نیز باید رویکرد تولید به سمت صادرات حرکت کند زیرا در غیر اینصورت بهبود صنایع دستی در کشور با شکست روبرو می شود.

    وی ادامه داد: با توجه اینکه  هم اکنون صنعت فرش دچار رکود شده است، اما هیچ کشوری دردنیا قابلیت تولید فرش هم تراز  با کیفیت  فرش ایرانی را ندارد.

    بختیار،افزود: مواد اولیه باکیفیت، نیروی کاردان و هنرمند ایرانی را می توان از مزیت های تولید فرش  ایرانی در بازار جهانی تلقی کرد ؛ بنابراین جا دارد با ارائه تسهیلات مناسب ، فرش ایرانی را مورد حمایت قرارداد.

    وی با بیان اینکه 50 درصد هزینه های تولید فرش  را  نیروی انسانی رقم می زند و 50درصد دیگر  را نیز  هزینه مواد اولیه در  تولید فرش ایجاد می کنند،گفت: رمز حضور  موفق در بازار جهانی فرش کنترل نرخ مواد اولیه فرش است.

    عضوکمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، یادآورشد: برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش بویژه در مناطق آزادکشور، می تواند علاوه بر جذب مشتریان  بین  المللی پایدار، ارزآوری و  افزایش شاخص اقتصادی  را  نیز برای اقتصاد کشور  به ارمغان آورد.

    نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس،گفت:وزارت امورخارجه و دستگاه دیپلماسی با توجه به سلایق مشتریان خارجی بستر حضور فرش ایرانی را با نرخ صادراتی در بازار بین المللی  مهیا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت