تبریز آماده برگزاری رویدادی ملی

عصر نمایشگاه- یک کارشناس گردشگری در تبریز از آمادگی این شهر برای برگزاری رویداد ملی «تبریز ۲۰۱۸» در سال آینده میلادی خبر داد.

تبریز آماده برگزاری رویدادی ملی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از گسترش تجارت، میکائیل نظری اظهار کرد: درحال‌حاضر تبریز 2018 به یک رویداد ملی تبدیل شده و مدیران و مسئولان در سطح ملی درحال برنامه‌ریزی و تلاش برای برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای تبریز در سال آینده میلادی هستند.

    وی با اشاره به اینکه این طرح ملی در دی امسال آغاز به‌کار می‌کند، بیان کرد: یکی از اقدامات مثبتی که به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری تبریز انجام شده افزایش تعداد تخت‌های هتل‌های این شهر است. همچنین 2 هتل در دست احداث در تبریز تا سال 2018 میلادی به بهره‌برداری می‌رسند و خانه‌های مسکونی خالی نیز در اختیار مهمانان و مسافران قرار داده می‌شوند.

    نظری افزود: در زمینه ایجاد خانه‌های بوم‌گردی اقدامات چندانی انجام نشده، اما در جنگل‌های اطراف تبریز 4 اقامتگاه ایجاد شده است. او با اشاره به اقدامات مثبت شهرداری اظهار کرد: شهرداری تبریز تابلوهای شهری را به دو زبان فارسی و انگلیسی نصب کرده و در سراسر شهر این تابلوها به چشم می‌خورند. بنابراین گردشگران خارجی به راحتی می‌توانند آدرس مورد نیاز خود را پیدا کنند.

    این فعال گردشگری افزود: در مکان‌های گردشگری نیز 2دوره کلاس‌های آموزشی در زمینه چگونگی خدمات رسانی و برخورد با گردشگران برای کارکنان این مکان‌ها برگزار شده و دوره سوم آن از تیر امسال آغاز می‌شود. یکی از مشکلات اصلی تبریز خدمات‌رسانی ضعیف نیروی‌انسانی است و باید دوره‌های آموزشی برای نیروی‌انسانی حمل‌ونقل و هتلداری و مکان‌های پذیرایی نیز برگزار شود که تاکنون برگزار نشده است.

    او با بیان اینکه راه‌های مواصلاتی در تبریز بهبود یافته است، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است جشنواره‌ها و مسابقه‌های ورزشی بسیاری در رویداد تبریز 2018 برگزار شود و قرار است این مسابقه‌ها در سطح بین‌المللی اجرا شوند. تور دوچرخه‌سواری که به ثبت جهانی رسیده قرار است در سطح 5 استان برگزار شود و مسابقه‌های کاراته، تکواندو، پینگ‌پنگ، والیبال، فوتسال، کشتی و دو برنامه کوهنوردی بین‌المللی برگزار خواهد شد.

    او با اشاره به برنامه‌های مختلف گردشگری در تبریز بیان کرد: جشنواره بین‌المللی کارتون و کاریکاتور جزو 3 جشنواره 5 ستاره دنیا بوده که در جریان این رویداد در تبریز در سطح بین‌المللی برگزار خواهد شد. همچنین تئاتر خیابانی و جشنواره عکس فیروزه و جشنواره‌های هنری دیگری نیز در سطح بین‌المللی برگزار خواهند شد.

    نظری افزود: جشنواره‌ها و کارناوال‌های خیابانی نیز در تبریز برگزار می‌شوند که بسیاری از آنها محوریت داستانی داشته و داستان اسطوره‌ها و قهرمان‌های تاریخی تبریز را روایت می‌کنند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت