علی اشرف صندوق آبادی گفت:

برپایی نمایشگاه «بسم الله»

عصر نمایشگاه- علی اشرف صندوق آبادی خوشنویس معتقد است اروپاییان ما را با ادبیات و خطمان می شناسند در حالیکه در داخل کشورمان نسبت به حمایت از این هنر کوتاهی می شود.

برپایی نمایشگاه «بسم الله»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از مهر ، علی اشرف صندوق آبادی خوشنویس پیشکسوت درباره جدیدترین فعالیت های هنری و نمایشگاهی خود گفت: قرار است 13 مرداد در نگارخانه «ترانه باران» نمایشگاهی از آثارم را برپا کنم که حدود 30 اثر در این نمایشگاه ارائه می دهم که عمده آثار «بسم الله» هستند.

    وی ادامه داد: آثارم نستعلیق است اما در قالب های سیاه مشق، چلیپا، سطر و قطعه آنها را ارائه می دهم که این آثار را بیشتر با قلم چلیپا نوشته ام تا با قلم کتیبه که 2.5 سانتیمتر است. ابعاد تابلوها نیز از 100 در 70 تا 35 در 50 سانتی متر را در بر می گیرد.

    این خوشنویس پیشکسوت درباره کم رونقی نمایشگاه های خوشنویسی در گالری ها نیز بیان کرد: از چند زاویه می توان این موضوع را بررسی کرد؛ یکی اینکه مجموعه مردم و خصوصا مجموعه داران به هنر خوشنویسی که اتفاقا هنر اصیل ما و برخاسته از فرهنگ این سرزمین است توجه کافی ندارند و شاید تماشاگران خوبی باشند اما خریداران خوبی نیستند.

    صندوق آبادی با اشاره به اینکه خوشنویسی هنری است که چند هزار سال توانسته خود را حفظ کند و ماندگاری داشته باشد و در عین حال زیبایی عجیبی در آن هست که باعث بقای آن شده است، بیان کرد: این روزها با اینهمه سعی می کنند با ورود رنگ به حوزه خوشنویسی و گرایش به سمت نقاشی خط که بیشتر نقاشی است تا خوشنویسی، این هنر را حفظ کنند تا طرفدار پیدا کند چون رونق نقاشی مدرن و معاصر در این روزها بیشتر شده که البته با تاریخ ما سنخیتی ندارد.

    وی اظهار کرد: در حوزه اقتصادی هم گالری دارها بیشتر نگاهشان به سمت گردش اقتصادی است برای همین خیلی از خوشنویس ها نیز روی نقاشی‌خط کار می کنند که بازار بهتری دارد اما کسانی که خوشنویسی را به شکل سنتی و به عنوان میراث فرهنگی برخاسته از تاریخ و تمدن ما کار می کنند در واقع سعی در حفظ بخشی از فرهنگ ما دارند.

    این خوشنویس در پایان گفت: در حال حاضر گالری ترانه باران نگاهش را به خوشنویسی معطوف کرده است و خوشبختانه حراجی هم که برگزار کرد توفیقات خوبی داشت. به نظرم وزارتخانه های فرهنگی که دلشان برای فرهنگ و تمدن ایران می سوزد دارای یک ماموریت ویژه هستند و باید هنر خوشنویسی را که با آیات و احادیث و کلام بزرگان و شعرا آمیخته است یاری دهند. وقتی از دید اروپاییان به هنر این سرزمین نگاه می کنید می بینید ما را به ادبیات و خطمان می شناسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت