پرتره زنان قدرتمند در کنار زنان شکننده در یک نمایشگاه

عصر نمایشگاه- آثار میترا بابایی در نمایشگاهی انفرادی با عنوان «زنان و زمان» روی دیوار خواهد رفت.

پرتره زنان قدرتمند در کنار زنان شکننده در یک نمایشگاه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از ایسنا  ،  این گالری در نمایشگاهی که جمعه پیش رو افتتاح خواهد شد، آثار میترا بابایی را به‌نمایش درخواهد آورد. در این نمایشگاه حدود 35 اثر برای عرضه و نمایش انتخاب شده است.

    بابایی در استیمنت و توضیح نمایشگاهش آورده است: از آنجا که در طول تاریخ، زنان در اجتماع جایگاه متفاوتی داشته‌اند سعی کرده‌ام در نقاشی‌هایم به چهره زنان بیشتر بپردازم. در گذشته زن جنس دوم تلقی می‌شده و دچار محدودیت‌هایی در اجتماع بوده، به همین دلیل در ابتدا نقاشی‌هایم تنها حول زنان و مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بر آنان بوده، زنانی با چهره‌های مات و چشمانی مغموم با گردن‌هایی کشیده که حاکی از بلندپروازی و آرزوهای بزرگی بود که این زنان در پس مشکلات و محدودیت‌ها در دل‌شان نهان بوده است.

    به مرور زمان می‌بینیم که این محدودیت‌ها در حال کمرنگ شدن هستند و حضور زنان را در اجتماع بیشتر شاهد هستیم. من نیز در کارهایم به این پرتره‌ها ترکیب‌بندی اضافه کردم و آنان را در حین انجام فعالیت‌های اجتماعی قرار دادم. گویی به آرزوهای‌شان نزدیک‌تر می‌شوند. برای کشیدن پرتره‌هایم از چهره زنانی قدرتمند و زحمتکش یا برعکس، زنانی افسرده و شکننده استفاده می‌کنم. نوعی روانشناسی چهره برایم محسوب می‌شود. پیش می‌آید زنی با چهره‌ای مغموم اما لبخندی تصنعی سعی بر آرام نگه داشتن فضای خانه داشته و من فکر می‌کنم همه ما با چنین زنانی در لحظاتی روبهرو بوده‌ایم. برای من این لبخند و آن چشمان غمگین، ترکیبی بین این دو احساس قابل ستایش بوده و سعی بر نشان دادنش در نقاشی‌هایم دارم با روایت‌ها و فضاهایی متفاوت.

    این نمایشگاه از 9 تا 15 تیرماه در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2، واحد 2 مراجعه کنند. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 86072602 تماس بگیرند.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت