رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تشریح کرد :

برنامه های ایدرو جهت توسعه استان سیستان و بلوچستان

عصر نمایشگاه- رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از اجرای سه پروژه کلان جهت توسعه و پیشرفت استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

برنامه های ایدرو جهت توسعه استان سیستان و بلوچستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به  نقل ایدرو نیوز ، منصور معظمی ، با اشاره به اینکه بر مبنای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی و در چارچوب راهبردهای مصوب یکی از وظایف ایدرو ، سرمایه گذاری و توسعه صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته کشور است ، تصریح کرد :  ایدرو در این راستا سه برنامه را برای توسعه استان سیستان و بلوچستان در دست اجرا دارد ، یکی از این طرح ها  همانطور که اخبار آن منتشر شده امضاء قرارداد احداث کارخانه تایر هامون در زابل است که این واحد تولید تایر به ظرفیت 50 هزار تن و با سرمایه گذاری 8400 میلیارد ریالی و اشتغال زایی 1344 نفر است و امیدواریم طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در موعد مقرر به بهره برداری برسد .

    معظمی  نوسازی کارخانه بافت بلوچ را دیگر پروژه ایدرو در استان سیتان و بلوچستان برشمرد وگفت:  فاز اول کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر با تعداد 180 پرسنل مشغول به کار وآماده افتتاح است و فاز دوم آن به زودی شروع می شود که با تکمیل و بهره برداری از آن شاهد اشتغال 400 نفر خواهیم بود.

    رئیس هیات عامل ایدرو ، طرح جاسک – گواتر را از دیگر پروژه های سازمان گسترش در این استان زرخیز عنوان کرد و افزود : طرح کمک های فنی و اعتباری ایدرو برای ایجاد وتوسعه مجتمع های تولیدی صادرات گرا در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس تاکنون  یک واحد صنعتی  تولید لوله و پروفیل اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید و یک فروند شناور در دست ساخت هم تا پایان شهریور آماده تحویل خواهد بود .

    معظمی ، بازسازی و ارتقای یک واحد آب شیرین کن ، توسعه و تکمیل فرآروی ماهی و میگو ، واحد تولید پلی اتیلن  و واحد تولید پودر ماهی را جزو  طرح های در حال اجرا و دو طرح ایجاد یک واحد ساخت قوطی های فلزی و درب آسان باز شو و توسعه ظرفیت واحد تولید کننده غذای دریایی را جزو طرح های در حال اعطایی تسهیلات عنوان کرد .

    به گفته رئیس هیات عامل ایدرو طرح های تولید ماءالشعیر ، تولید شمش آلومینیوم از بازیافت صنایع آلومینیومی ، فرآوری کرومیت و تولید خوراک آبزیان هم جزو طرح هایی هستند که در حال حاضر در  بانک مصوب و در مرحله اخذ تضامین و وثایق جهت پرداخت تسهیلات قرار دارند .

    معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت حجم سرمایه گذاری این پروژه ها  را 2600 میلیارد ریال عنوان کرد که از این میزان نزدیک به 900 میلیارد ریال تسهیلات اعطایی و سهم سازمان به عنوان یارانه سود 400 میلیارد ریال است . معظمی افزود :  مجموع این طرح ها  700 شغل در منطقه ایجاد می کند.

    لازم به ذکر است سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر مبنای سیاست‌های کلی اصل44 قانون اساسی و در چارچوب راهبردهای مصوب خود به منظور توسعه صنعتی مناطق محروم نسبت به برنامه‌ریزی جهت شناسایی توانمندی های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی مناطق مختلف اقدام کرده و همواره پذیرای مشارکت و نظرات سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی بخش خصوصی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت