نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: با هدف توسعه و ترویج بازهای سالم برای کودکان و نوجوانان تابستان امسال نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در استان برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری تسنیم ، حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان ما از نظر برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی یکی از استان‌های بر‌تر کشور بوده و 4 سال است که هم از نظر کمی و هم کیفی حرف اول را در کشور می‌زند و به همین خاطر وزیر ارشاد از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تقدیر کرد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: کارهای پژوهشی و تالیفی مختلفی در شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی انجام می شود و به طور مثال 6 جلسه را به مسئله طلاق اختصاص دادیم.

    وی تصریح کرد: معتقدم بحث گسترش فعالیت‌های دینی و قرآنی توسط مراکز مختلف و کاهش آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق و بی‌بند و باری‌های اجتماعی دو مصوبه مهم شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی در 4 سال گذشته بوده است.

    کریمی گفت: تابستان امسال نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در آذربایجان غربی برگزار می‌شود که هنوز برای زمان برگزاری آن به جمع بندی مشخصی نرسیده‌ایم.

    وی افزود: سال گذشته مجوز انتشار 213 عنوان کتاب در استان صادر‌ شد که 170 مورد آن چاپ شده است، در بانک اطلاعات اداره ارشاد استان 875 نفر نویسنده اطلاعاتشان ثبت شده و عمده کتاب‌های مجوز گرفته سال قبل در حوزه‌های علمی، اجتماعی، کودک و مذهبی بود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: هفته عفاف و حجاب از 17 تا 23 تیر ماه امسال آغاز می‌شود که همزمان با واقعه مسجد گوهرشاد و اعتراض به کشف حجاب است و در این هفته توجه ویژه‌ای به موضوع حیا و عفاف می‌شود.

    کریمی اظهار کرد: در حال حاضر در رابطه با بحث معضلات اجتماعی، موضوعاتی همچون حاشیه‌نشینی، فساد، فحشا، بی‌بند و باری، اعتیاد و طلاق را شاهد هستیم و در این میان در استان ما موضوع حاشیه نشینی بسیار مهم است و بحث ازدواج و طلاق نیز به دلایل فرهنگی و اجتماعی از اهمیت خاصی برخوردار است.

    وی افزود: در جامعه ما عفاف و حجاب به عنوان یک گفتمان غالب مطرح نشده است در حالیکه مقام معظم رهبری نیز در بحث ولنگاری نکات خاصی مطرح کرده و همه وظیفه داریم توجه نماییم.

    کریمی گفت: در این مباحث توجهی ویژه برای نظارت بر تولید محتوا در بحث عفاف و حجاب در بخش‌های مختلف تئا‌تر، نشریات، موسیقی و آموزشگاه‌ها را شاهد هستیم و در همین راستا کارگروه مد و لباس نیز در استان در حال فعالیت است و ناظر بر نمایشگاه‌های لباس و مد استان است

    وی افزود: در شورای فرهنگ عمومی استان به دنبال تبیین ریشه‌های فرهنگی و دینی حجاب با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مکتوب هستیم و این بحث را پیگیری می‌کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت