رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر خبر داد:

ثبت نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان در تقویم نمایشگاه های دنیا

عصر نمایشگاه- رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور گفت: ویژگی مهم نمایشگاه طلای اصفهان، برگزاری منظم و مرتب سالانه آن بوده به طوری که این رویداد در تقویم نمایشگاه های طلا و جواهر دنیا به ثبت رسیده است.

ثبت نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان در تقویم نمایشگاه های دنیا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه»، محمد کشتی آرای در نشست خبری یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع، ابزار، ماشین آلات و تولیدات فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی، با اشاره به اینکه نمایشگاه طلای اصفهان یکی از بهترین و موفق ترین نمایشگاه ها در صنعت طلا و جواهر در کشور است، اظهار داشت: این نمایشگاه، موجب پیشرفت و انسجام این صنف شده است.

    وی افزود: در سال های اولیه برگزاری این نمایشگاه در اصفهان، ماشین آلات و ابزار ابتدایی نمایش داده می شد اما سال به سال وضعیت این نمایشگاه رشد پیدا کرد و هر سال شاهد نمایش دستگاه ها و ماشین آلات به روزتر بودیم به طوری که در این دوره، دو سوم این نمایشگاه به بخش ماشین آلات اختصاص دارد.

    وی با اشاره به تأثیر حضور فعالان صنف طلای کشور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، افزود: بسیاری از شهرهای ایران در صنعت طلا صاحب سبک هستند اما متأسفانه برند آن ها و برند ایرانی مغفول مانده و در سطح جهان، شناخته نشده است.

    کشتی آرای با بیان اینکه به طور میانگین 15 تا 22 درصد مصنوعات داخل ویترین ها، به صورت غیرقانونی وارد کشور شده است، ادامه داد: بر اساس آمارهای غیر رسمی حدود 300 تا 400 تن طلای ساخته شده، از سوی مردم خریداری شده و در منازل آنان نگهداری می شود.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در خصوص مالیات بر ارزش افزوده نیز اظهار داشت: امیدواریم در ماه آینده این موضوع در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح شود.

    وی همچنین پیرامون دلایل افت قیمت طلا در چند هفته گذشته گفت: قیمت طلا طی سه هفته گذشته با افت 1.6 درصدی مواجه شده که این افت در مدت 10 روز تا دو هفته، قابل ملاحظه است.

    وی اضافه کرد: تنش های سیاسی منطقه باعث شد میل به خرید و سرمایه گذاری طلا کاهش پیدا کند، همچنین ارزش دلار در مقابل ارزهای دیگر کاهش یافت که کاهش قیمت طلا را در پی داشت.

    برترین در خاورمیانه

    رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان نیز در این نشست گفت: نمایشگاه طلای اصفهان برترین نمایشگاه این حوزه در ایران است که با جا به جایی نمایشگاه به محل جدید و استقرار در محل نمایشگاه بزرگ اصفهان که پروژه ای بین المللی و استاندارد است، این نمایشگاه می تواند به برترین نمایشگاه طلای خاورمیانه تبدیل شود.

    هوشنگ شیشه بران، با بیان اینکه، اصفهان قطب طلاسازی ایران است، ادامه داد: اصفهان باید از شهرک تولیدی، توریستی و صنعتی در حوزه طلا برخوردار باشد که از حدود پنج سال گذشته، برای ساخت این شهرک اقدام کرده ایم، زمین هایی برای این پروژه در نظر گرفته شد و از نظر امنیت، حمل و نقل و نزدیکی به فرودگاه اصفهان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مکانی در شمال شهرک صنعتی جی، به مساحت 30 هکتار در فاز نخست، و در فاز دوم به وسعت 70 هکتار پیش بینی شد. 

    نمایشگاه و تقویت نگاه تخصصی به صادرات

    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در نشست خبری این نمایشگاه گفت: اوج صادرات طلای کشور در سال 92 اتفاق افتاد و 12 تن طلا از اصفهان صادر شد، پس از آن به دلیل دستور العمل‌هایی که از طرف گمرک و بانک مرکزی وضع شد، این میزان سیر نزولی پیدا کرد.

    محمد مجیری اعلام کرد: در سال 95 حدود 1.2 میلیارد دلار صادرات از استان انجام شد و این میزان در سال 96، باید به دو میلیارد دلار افزایش یابد.

    وی تأکید کرد: صنعت طلا نیز مانند بسیاری از دیگر حوزه ها نیازمند نگاه تخصصی به موضوع صادرات است که نمایشگاه یکی از زیرساخت های تحقق این مهم محسوب می شود.

    وی ادامه داد: در حوزه صنعت طلا و جواهر خوشبختانه در اصفهان هر ساله نمایشگاه بین المللی با استقبال وسیع تولیدکنندگان داخلی و خارجی برگزار می ‌شود.

    وجه تخصصی نمایشگاه اصفهان

    همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: بهبود در فرآیند تولید ماشین آلات باعث توسعه صنعت طلا و تسهیل فرآیند برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خواهد شد.

    رسول محققیان افزود: نمایشگاه مصنوعات طلا در کشورهای زیادی برگزار می ‌شود، اما نمایشگاه تخصصی حوزه ماشین آلات طلا در کشورهای معدودی برگزار می ‌شود و نمایشگاه اصفهان یکی از این معدود نمایشگاه ها به حساب می ‌آید.

    وی تأکید کرد: به دلیل اهمیت بخش ماشین آلات در توسعه یافتگی یک صنعت، در این دوره 60 تا 70 درصد نمایشگاه به بخش ماشین آلات اختصاص یافته که حضور 12 شرکت ایتالیایی نیز باعث شده فضای رقابتی و مقایسه ای خوبی در این زمینه ایجاد و انتقال دانش و تکنولوژی به خوبی انجام شود.

    استقبال بی نظیر ایتالیایی ها

    همچنین مدیرعامل شرکت ماشین سازی صالحی، یکی از شرکت های شاخص و مطرح این حوزه در کشور اظهار داشت: ماشین آلات تولیدی ایران به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، هندوستان و برخی کشورهای اروپایی صادر می ‌شود.

    اصغر صالحی با بیان اینکه در سال گذشته نیز حدود 60 شرکت ایتالیایی از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند، افزود: حضور شرکت های ایتالیایی در این دوره از نمایشگاه اصفهان نیز در طول چند دهه گذشته در سطح کشور بی نظیر بوده است.

    وی ادامه داد: ثبات در بازار ماشین آلات کشور نشان می‌ دهد که می ‌توان سرمایه گذاری ویژه ای در این حوزه انجام داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت