رویدادی فناورانه با حضور ۱۶ کشور اروپایی به میزبانی اصفهان

عصر نمایشگاه- دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری از برگزاری این نمایشگاه با حضور ۱۶ کشور اروپایی خبر داد.

رویدادی فناورانه با حضور ۱۶ کشور اروپایی به میزبانی اصفهان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  خبرگزاری فارس ، مجید کرباسچی پیش از ظهر امروز در نشست خبری نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری (ICS 2017) اظهار داشت: جشنواره فناوری‌های نوین شهری تلفیقی است از فناوری‌های مختلف زیست‌محیطی، فناوری ارتباطات، شهر هوشمند و همه آنچه برای یک شهر بانشاط امروزی نیازمند است.

    وی افزود: مرتباً در مورد مسائلی همچون آلودگی هوا و کمبود آب صحبت می‌شود، چاره این چالش‌ها رسیدن به یک شهر خوب است، شهری که معیشت شهروندان در آرامش و بانشاط ادامه پیدا کند که این خود این نیازمند فرهنگ‌سازی و استفاده از ابزار جدید است؛ همه این‌ها فلسفه روی دادن نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری است.

    دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری با بیان این که 13 مرداد نقطه عطف زحمات 18 ماهه همکاران در مرکز فناوری‌های نوین شهرداری و دیگر بخش‌ها است که به منصه ظهور می‌رسد، ادامه داد: از تمامی شهرداران کلان‌شهرها، فعالان اتاق بازرگانی، شرکت‌ها دانش‌بنیان، پارک‌های علمی تحقیقاتی، سازمان‌های نظام مهندسی و دیگر نهادهای مرتبط به محورهای این برنامه دعوت شده‌اند.

    وی عنوان کرد: نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری 13 مرداد ماه سال جاری با حضور 16 کشور اروپایی خواهد در محل نمایشگاه‌های اصفهان آغاز می‌شود؛ این برنامه که شامل بخش‌های مختلف می‌شود تا 15 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

    به گفته کرباسچی، تعامل، همکاری و بهره‌گیری از تجارب صاحب‌نظران، نخبگان و اندیشمندان دانشگاه، صنعت و مراکز توسعه فناوری برای سیاست گزاری و برنامه‌ریزی در حوزه فناوری‌های نوین شهری؛ نخستین هدف از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری در اصفهان است.

    وی اضافه کرد: شناخت، معرفی و انعکاس آخرین دستاوردهای و راهکارهای فناورانه با تمرکز بر کاربرد آن‌ها در توسعه شهری اصفهان؛ زمینه‌سازی برای شناخت و تحلیل وضعیت کنونی و آینده شهرهای اصفهان و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین؛ ایجاد زمینه انتقال فناوری میان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در پیوند با نیازمندهای مدیریت شهری اصفهان؛ حمایت از بخش خصوص در توسعه فناوری‌های نوین و تجاری‌سازی آن در حیطه رسالت مدیریت شهری و نیز تقویت روابط و همکاری‌های بین‌المللی با خواهرخوانده‌ها و دیگر شهرهای پیشرفته دنیا در زمینه انتقال فناوری‌های نوین شهری از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

    دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری با اشاره به نحوه برپایی نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برای این برنامه در نظر گرفته شده که دران 4 هزار مترمربع فضای مسقف به شرکت‌کنندگان جهت برپایی غرفه‌ها واگذار شده است.

    کرباسچی با انتقاد از کمبود مکان نمایشگاه برای علاقه‌مندانی که درخواست غرفه داشتند و این امکان برای آن‌ها به وجود نیامد، تصریح کرد: همین موضوع باعث شد بسیاری از شرکت‌ها را به صورت گزینش شده انتخاب کنیم و برخی از حضور در این نمایشگاه باز بمانند.

    وی افزود: در همین راستا، نمایشگاه فضای باز، برای برخی از فناوری‌ها که نیاز به وسعت بیشتری داشتند برنامه‌ریزی شده که در قسمت پارکینگ‌های حاشیه نمایشگاه این فضا به این موضوع اختصاص یافته و برای پارکینگ، از پارکینگ مجاور نمایشگاه استفاده خواهیم کرد.

    به گفته دبیر اجرایی نخستین نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری با بیان این که در کنار نمایشگاه برای کودکان و نوجوانان، برنامه‌های تفریحی همراه با فناوری ترتیب داده شده، همچنین بازدید از دستاوردهای فناوری شهری از سوی شهرداری اصفهان برای مهمانان داخلی و خارجی در قالب تورهایی صورت می‌گیرد.

    کرباسچی اضافه کرد: همچنین برای شرکت‌های دانش‌بنیان مکان‌هایی در هر سالن برای تبادل نظر و گفت‌وگو وجود دارد که می‌توانند از داشته‌های یکدیگر بهره ببرند؛ اگر این تبادل نظرها به تجاری‌سازی بیانجامد در مکان‌های دیگری که به این موضوع اختصاص داده شده طرفین حضور پیدا کرده و اقدام به عقد قرارداد می‌کنند.

    وی با تأکید بر این که این برنامه قرار نیست صرفاً برگزاری یک نمایشگاه و رفت و آمد چند مهمان خارجی باشد، گفت: بخش دیگری از این برنامه، مربوط به سمینارهای علمی است که در این بخش بالغ بر 20 سخنران در حوزه‌های فناوری نوین شهری ارائه مطلب خواهند داشت.

    دبیر اجرایی نخستین جشنواره با بیان این که رویدادی که به نام فناوری‌های نوین نامیده شده باید بیشترین استفاده را از فناوری داشته باشد، اذعان داشت: سعی شده از شرکت‌های دانش‌بنیان برای برگزاری و مدیریت شهری کمک بگیریم و در همین راستا تمامی مراحل ثبت‌نام و دیگر پروسه‌های این جشنواره به صورت مکانیزه خواهد بود، از جمله این که در ورودی نمایشگاه نرم‌افزاری ارائه می‌شود که با وارد کردن علاقه‌مندی‌های هر شخص، غرفه‌های مربوطه را به او پیشنهاد می‌دهد.

    وی در پاسخ به سؤالی پیرامون هزینه‌های صورت گرفته در برگزاری نمایشگاه و جشنواره بین‌المللی فناوری‌های نوین شهری، گفت: تلاش ما این بوده تا با فروش غرفه‌ها و صرفه‌جویی در بخش‌های مختلف تمام هزینه‌ها را بدون گرفتن حامی تبلیغاتی انجام دهیم و مهمانان خارجی نیز با هزینه خودشان به این برنامه می ای‌اند.

    کرباسچی در پایان خاطرنشان کرد: برای افتتاح نخستین جشنواره با بیان این که رویدادی که به نام فناوری‌های نوین در تاریخ 13 مرداد ماه از مقامات کشوری دعوت شده و امیدواریم در خدمت مسؤولان مربوطه باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت