حضور وزارت صنعت، معدن وتجارت با ۱۷ سامانه الکترونیکی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ

عصر نمایشگاه- دبیر کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت گفت:‌ این وزارتخانه به همراه سازمان ها و شرکت های وابسته خود با بیش از ۱۷ سامانه الکترونیکی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ حاضر می شود.

حضور وزارت صنعت، معدن وتجارت با ۱۷ سامانه الکترونیکی در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی الکامپ
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایرنا, از وزارت صنعت،معدن و تجارت، «اصغر مصاحب» افزود: نمایشگاه بین المللی الکامپ بزرگترین رویداد حوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک است که همه ساله در سطح کشور برگزار می شود، یکی از بخش های نمایشگاه سالن دولت الکترونیک است که در آن دستگاه های اجرایی خدمات الکترونیکی خود را معرفی می کنند.
    وی گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برای سومین سال پیاپی با برپایی غرفه در سالن دولت الکترونیک اقدام به معرفی خدمات الکترونیک وزارتخانه و سازمان های وابسته کرده است.
    رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، معدن وتجارت تصریح کرد:‌ خدمات وزارتخانه که از سوی سازمان امور اداری و استخدامی اعلام شده، 20 خدمت است که از مجموع خدمات مذکور نزدیک به 63 درصد G2B خدمت به کسب و کار، چهار درصد G2Gخدمت به سازمان های دولتی و 33 درصد G2Cخدمت به شهروندان است .
    دبیر کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیک وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره خدمات و سرویس هایی که در این نمایشگاه معرفی می شوند، گفت: این خدمات در حوزه صنعت شامل صدور مجوزهای صنعتی (فرآیند جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه طراحی و مونتاژ آسانسور، ذخیره سازی کالا و فرآیند های کالاهای دخانی)، معافیت ها و مشوق های گمرکی، تامین مالی بنگاه های تولیدی، خدمات حوزه فناوری (فرآیندهای مراکز پژوهش صنعتی و معدنی ، پروانه نرم افزارخدمات مهندسی، تحقیق و توسعه، صنایع پیشرفته و دانش بنیان)، خدمات مربوط به بنگاه ها (اطلاعات آماری واحدهای صنعتی، آخرین وضعیت پیشرفت پروژه ها، شناسه کسب و کارو اطلاعات تولید و اشتغال و ...)، خدمات اطلاعات مکانی بخش صنعت است که از طریق سامانه بهین یاب در دسترس است.
    مصاحب خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه جشنواره وب کسب و کار با هدف ترویج فرهنگ استفاده و بهسازی پرتال ها و وب سایت های بنگاه ها معرفی خواهد شد؛ وجود وب سایت مناسب به عنوان ویترین یک مجموعه در فضای مجازی امکان معرفی محصولات و خدمات را در فضای کسب و کار فراهم خواهد آورد و این جشنواره بر آن است تا از طریق معرفی بنگاه ها و واحدهای تولیدی و تجاری برتر گام موثری در این مسیر بردارد.
    وی در معرفی خدمات حوزه معادن گفت: در فاز نخست فرآیندهایی نظیر صدور پروانه اکتشاف، گواهی کشف، پروانه بهره برداری و تعدادی دیگر بصورت الکترونیکی قابل ارائه است، به زودی و در فاز دوم فرآیندهایی مانند ‌محاسبه حقوق دولتی، آمار تولید ماهیانه مسئولان فنی و آمار تولید بهره برداری نیز به مجموعه قبلی افزوده خواهد شد.
    دبیر کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت، در معرفی خدمات در حوزه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز گفت: سامانه 124 برای مردم آشناست، این سامانه امکان دریافت و رسیدگی به شکایات مردم از عرضه کنندگان کالا و خدمات را فراهم آورده و شهروندان می توانند با ثبت شکایت و دریافت کد رهگیری از نتیجه شکایات خود مطلع شوند.
    رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، معدن وتجارت در معرفی خدمات سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران گفت: در نمایشگاه مذکور این سازمان دو سامانه به مردم معرفی می کند که یکی از آنها سامانه اطلاعات مکانی شهرکها و نواحی صنعتی است که برای مدیریت، تجزیه وتحلیل اطلاعات مکانی بکار می رود، همچنین سامانه دیگر با عنوان سامانه آموزش با هدف توسعه دانش و مهارت شاغلین واحدهای صنعتی است که بصورت مجازی می توانند از آن بهره ببرند.
    مصاحب اضافه کرد: از دیگر سامانه هایی که در این نمایشگاه معرفی خواهد شد سامانه صدور ضمانت نامه اعتباری تامین مالی متعلق به صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک است .
    وی توضیح داد: این صندوق برای کمک به توسعه صنایع کوچک از طریق تضمین حداکثری 70 درصد اصل و سود تسهیلات بانکی می تواند بنگاه های کوچک و متوسط را در زمینه های تحقیق و توسعه، سرمایه در گردش، خرید فناوری و ... تامین مالی کند.
    رییس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه در حوزه اصناف سه سرویس ارایه می شود، افزود : رسانه تعاملی اصناف با عنوان تلویزیون اینترنتی تابان، سامانه انتخابات الکترونیکی اصناف (ساران) و سامانه صدور پروانه کسب (ساپا) در نمایشگاه معرفی خواهند شد.
    وی در معرفی خدمات حوزه تجارت الکترونیکی، افزود: صدور گواهی امضاء (فایل الکترونیکی که در آن اطلاعات کامل مالک گواهی، مرکز صادر کننده گواهی ، تاریخ صدور ، انتقضاء و حوزه کاربرد آن مشخص شده) ، گواهی نماد الکترونیکی و سامانه تدارکات الکترونیک دولت (تاد) از جمله خدمات مرکز توسعه تجارت الکترونیکی هستند.
    مصاحب در خصوص معرفی سامانه های سازمان توسعه تجارت ایران گفت:‌ ثبت سفارش (ثبتارش) که در حقیقت فرآیند ثبت نام، ثبت سفارش، اظهار حمل، واردات توسط مرزنشینان و فرآیندهای مالی و ... را در حوزه واردات بطور کامل بصورت الکترونیکی ارایه می دهد، یکی از سامانه هایی است که در این نمایشگاه در معرض بازدید قرار خواهد گرفت.
    وی ادامه داد: همچنین «سامانه تجارت بان» که یک داشبورد برای تصمیم گیری بهینه فعالان حوزه تجارت بین الملی بوده و بخش مهم آن داشبورد اطلاعات گمرک است و مواردی نظیر اطلاعات حوزه صادرات شامل ‌ارزش ریالی و دلاری صادرات انجام شده، وزن صادرات را همراه با ترکیب اطلاعات مربوط به واردات و نیز اطلاعات مشترک صادرات ، واردات و تعرفه را در خود دارد معرفی خواهد شد.
    وی در بیان سومین سامانه حوزه سازمان توسعه تجارت ایران نیز گفت: سامانه «نمونش» درگاه الکترونیکی ثبت نام متقاضیان برای حضور در رقابت صادر کننده نمونه است.
    دبیر کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیک وزارت صنعت، معدن وتجارت با اعلام این مطلب که پرتال وزارت صنعت، معدن وتجارت بازطراحی شده و شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران (شاتا) همراه با اپلیکیشن شاتا نیوز برای دریافت آخرین اخبار، مصاحبه و گزارش های خبری و تصویری نیز در دسترس است، افزود: بزودی دو فرآیند سامانه بهین یاب را در بستر تلفن همراه ارایه می دهیم.
    غرفه وزارت صنعت، معدن وتجارت در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ در فضای به مساحت 160 متر در سالن 38B در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از ساعت 10 تا 18 از 30 تیر تا دوم مرداد ماه آماده بازدید علاقه مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت