نمایشگاه حصیربافی و حجم سازی برگزار می شود

عصر نمایشگاه- نمایشگاه حصیر بافی و حجم سازی و مشبک کاری فلز دو بانوی هنرمند گیلانی به حمایت دفتر معاونت صنایع دستی در ساختمان شماره یک سازمان میراث فرهنگی برگزار می شود.

نمایشگاه حصیربافی و حجم سازی برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور؛  نمایشگاه حصیر بافی سیده حوری نظرکرده ابدی وحجم سازی ومشبک کاری فلز  لوییز دلجو دو بانوی هنرمند گیلانی  به حمایت دفتر معاونت صنایع دستی از 31 تیر ماه تا 4 مرداد ماه در ساختمان شماره 1 سازمان از ساعت 9 صبح تا 16 عصر پذیرای علاقمندان است.

    سیده حوری نظرکرده ابدی درباره سابقه فعالیت خود چنین گفت : من از دوازده سالگی همراه مادر و بستگانم  در یک مکان مشخص گرد هم جمع می شدیم  و حصیر بافی انجام می دادیم و از این طریق درامد زندگیمان را  تامین می کردیم.

    این بانوی جوان  ادامه داد: در زمان حال هم به  پشتوانه همسرم وبا تعدادی از هنر جویان؛ از سال85 یک تعاونی به نام (حصیربافان مهسا) تشکل دادم  که سالانه بیش از هزار قلم جنس با بیش از صدوپنجاه تنوع کاری در آن  تولید می شود، همواره در بسیاری از جشنواره ها، نمایشگاهای بین المللی خارج استان (ساری، مشهد، قائمشهر، بندرعباس، اراک، کرمانشاه، تهران و... و.) شرکت کرده و هنرمند نمونه شناخته شده ام.

    وی درباره مراحل حصیربافی و نمایشگاه حاضر عنوان کرد :  شیوه بافت حصیر از ابتدا، این است که  گیاه لی را از لیجار بریده، (کنار تالاب انزلی و منطقه خمام در درشت) و به مدت یک هفته با آفتاب شدید خشک کرده، بعد از مرحله خشک؛   لی هارو به سه قسمت، رشته لی(لی ظریف)، میان لی(متوسط)، پیله لی (درشت) تقسیم بندی کرده، بعد مرحله رنگ ریزی کردن لی است  که برای قسمت های مختلف از بافت، از الیاف رنگی استفاده می شود، بعد از همه این اقدامات بافت انجام می شود.
    وی افزود:  در نمایشگاه حاضر هم بیش از 500 نوع محصول از انواع کلاه، ساک های مختلف، سفره، حصیر زیرانداز، جای نان، ساک های تلفیقی کار با چرم نمد، کار تلفیقی با چوب و که از ابداعات و نو آوری های ما در تلفیق مواد دیگر با حصیر بنا به سلیقه و تقاضای مخاطب امروزی است، به نمایش گذاشته ایم.

     لوییز دلجو هنرمند حجم ساز ومشبک کار فلز، بانوی دیگر شرکت کننده در این نمایشگاه نیز با مدرک کارشناسی مجسمه سازی سابقه ای 26 ساله در عرصه هنر دارد.

    این هنرمند نیز درادامه بیان کرد : شرکت در نمایشگاهای داخلی و خارجی از جمله نمایشگاههای تهران؛   تبریز، رشت، شرکت در نمایشگاه بین المللی فلورانس ایتالیا،   نمایشگاه بین المللی مادریداسپانیا، نمایشگاه بین المللی برلین آلمان و چند نمایشگاه خصوصی خارجی و داخلی از سوابق هنری اینجانب است.

    استاد دلجو درباره شیوه کاری خود اظهار داشت : بریدن فلزات مس و برنج توسط اره مویی واستفاده از صفحات مشبک شده جهت ساختن ظروف فلزی وانواع قاب آینه وجاشمعی وانواع صندوقچه، حجم دادن به ورقهای فلزی وتبدیل آنها به نقش های فلزی برجسته وانواع مجسمه و تندیس ، روش کاری من است.

    وی درارتباط باتنوع آثارش گفت: آثار بنده در این نمایشگاه تندیس های گاو بالدار و شیر بالدار؛  تندیس اسب، مادر وفرزند ‌وانواع تابلو نقش برجسته های هخامنشی،  تابلو نقش برجسته سیمرغ،  ظرف دو لایه برنجی و مسی وظرف طرح دار(طراحی حروف فارسی)  وآینه وشمعدان مشبک کاری فیروزه کوبی وصندوقچه مسی و برجسته ترین اثار دو تندیس گاو بالدار  هخامنشی وشیر بالدار هخامنشی است.

    وی در پایان ضمن تشکر از دفتر صادرات و معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی  عنوان کرد : متاسفانه فروش صنایع دستی از زمانیکه به شرکت های خصوصی واگذار شده افت داشته. پیشنهاد من این است که مثل گذشته برای ارایه کار هنرمندان مکان های دایمی با تسهیلات مالی مناسب در نظر گرفته شود ودر ضمن امکان فروش وارایه  کارها به خارج از کشور هم در صورت امکان  با هزینه مناسب فراهم شود تا هنرمند دغدغه کمتری داشته باشد و با فراغ بال و آسوده به هنرش بپردازد.

    این نمایشگاه به حمایت دفتر صادرات معاونت صنایع دستی از  31 تیر ماه تا 4 مرداد ماه   در  ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر پذیرای علاقمندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت