نمایشگاه های تخصصی، ابزار بازاریابی صنایع کوچک

عصر نمایشگاه:شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با هماهنگی مجری نمایشگاه و شرکت نمایشگاهی، غرفه‌های مخصوصی برای اعضای خوشه نفت و گاز فراهم کرده است، تا بتوانند توانمندی خود را ارائه دهند.

نمایشگاه های تخصصی، ابزار بازاریابی صنایع کوچک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از ایسنا، احمد پریدری، معاون صنایع کوچک و متوسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی، با اشاره به اینکه 92 درصد صنایع استان کوچک هستند، گفت: از مجموع سه هزار و 200 واحد صنعتی در استان، قریب به دو هزار و 500 واحد، صنایع کوچک و متوسط هستند.

    وی افزود: این صنایع به منظور معرفی و عرضه محصولاتشان باید از ابزارهای مختلفی از جمله نمایشگاه‌ها استفاده کنند، بر این اساس نمایشگاه صنعت و معدن که در اراک دایر شده است طبیعتا برای عرضه توانمندی صنایع کوچک به شکل‌های مختلف فرص مناسبی است.

    پریدری با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه برنامه سالیانه استان است، گفت: در این نمایشگاه سعی شده بیشتر واحدهای صنعتی استان از جمله اراک حضور داشته باشند.

    معاون صنایع کوچک و متوسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ضمن اشاره به اینکه در این نمایشگاه، بیشتر صنایع کوچک و متوسط حضور دارند، ادامه داد: به صورت ویژه امسال سعی شد از خوشه نفت و گاز هم استفاده شود و واحدهای عضو خوشه نفت و گاز در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

    وی گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی با هماهنگی مجری نمایشگاه و شرکت نمایشگاهی، غرفه‌های مخصوصی برای اعضای خوشه نفت و گاز فراهم کردند تا بتوانند توانمندی خود را ارائه دهند.

    پریدری عنوان کرد: امسال همزمان با برگزاری این نمایشگاه، هیات‌های مختلفی از جمله سفیر ویتنام و سرمایه‌گذاران یک شرکت چینی از این نمایشگاه بازدید به عمل آوردند.

    معاون صنایع کوچک و متوسط شرکت شهر‌ک‌های صنعتی استان مرکزی همچنین، به حضور تورهای صنعتی از استان‌های تهران، همدان، زنجان و قم برای بازدید از نمایشگاه به منظور آشنایی با ظرفیت‌های صنعتی استان اشاره کرد.

    وی گفت: با توجه به بحث برجام و مسائل پس از تحریم، هیات‌های مختلفی در کشور حضور پیدا می‌کنند و استان مرکزی هم به عنوان یکی از استان‌های صنعتی برای جذب سرمایه‌گذار، کارهای مشترک و توسعه بازار واحدهای صنعتی یکی از بازارهایی است که مورد نظر سرمایه‌گذاران خارجی و کشورهای خارجی است.

    پریدری با اشاره به حضور سفیر ویتنام در استان مرکزی و بازدید از نمایشگاه تخصصی صنعت و معدن این استان، اظهار کرد: سفیر ویتنام در برنامه های قبلی کارگروه توسعه صادرات حضور داشت، بر این اساس به استان دعوت شده بود تا با ظرفیت‌های استان آشنا شود و با توجه به اینکه کشور ویتنام کشوری با سرعت توسعه بالاست و اخیرا رشد خوبی داشته طبیعتا تمایل دارد که با ظرفیت‌های ایران و بخصوص صنعت استان مرکزی آشنا شود.

    معاون صنایع کوچک و متوسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: صنایع استان از این مهم استقبال کردند تا بتوانند در صورت امکان چه به شکل تامین‌کننده برخی محصولات و قطعات مورد نیاز ویتنام و بالعکس با این هیات مراوده برقرار کنند.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: پرسشنامه‌ای با همکاری استانداری، سازمان صنعت و معدن، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و جهاد کشاورزی و شهرک‌های صنعتی به منظور بررسی وضعیت صنایع استان، توسط شرکت شهرک‌ها تهیه و تکثیر شده و در اختیار دستگاه‌های مختلف گذاشته شده و در بین واحدهای صنعتی توزیع شده است.

    پریدری با بیان اینکه بسیاری از این پرسشنامه‌ها تکمیل شده است، اظهار کرد: نزدیک به 90 درصد کار پیشرفت داشته و الان مرحله ورود اطلاعات به سامانه است.

    وی گفت: پیش‌بینی می‌شود طی 20 روز آینده نتایج این پرسشنامه که تعیین‌کننده وضعیت صنایع استان از جهات مختلف از جمله میزان ظرفیت تولید، طبقه‌بندی مشکلات و فضای کسب و کار است تحلیل شده و در اختیار سیاست‌گذاران این بخش قرار گیرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت