برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور با حضور ۱۸ کشور

عصر نمایشگاه- مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران_نیم ور از ۲۵ الی ۲۸ مهرماه در زمین به مساحت ۹۰ هزار مترمربع با حضور ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی برگزار خواهد شد.

برگزاری دهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیم‌ور با حضور ۱۸ کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  دیار آفتاب؛  علی زینی‌وند فرماندار شهرستان محلات در اولین جلسه هماهنگی برگزاری دهمین نمایشگاه سنگ نیم‌ور گفت: تلاش‌های زیادی برای اجرای دهمین نمایشگاه سنگ نیم‌ور انجام شده و مجوزهای لازم برای بین‌المللی شدن نمایشگاه نیز از سازمان توسعه تجارت ایران دریافت شده است.

    وی ضمن انتقاد از مشکلات کار در سیستم‌های اداری کشور بیان کرد: مشکلات اداری در سیستم اداری زیاد است و هر مسئولی نیز طبق دستورالعمل اداری مرتبط با حوزه کاری خود پیش می‌رود و بعضا کار کردن در شرایط موجود راحت نیست اما این مشکلات نباید باعث دلسردی شود.

    زینی‌وند همچنین با اشاره به موضوع قرارگیری بخشی از شهر نیم‌ور و نمایشگاه سنگ نیم‌ور در منطقه حفاظت شده موته اظهار کرد: اقدامات خوبی برای خروج نیم ور از منطقه حفاطت شده موته انجام شده که نیازمند برگزاری جلسه شورای عالی محیط زیست به ریاست رئیس جمهور است و امیدواریم در دولت جدید شاهد برگزاری جلسه در اسرع وقت و تصمیم گیری در مورد این موضوع باشیم تا شاهد شکوفایی هرچه بیشتر اقتصاد و صنعت در این شهر باشیم.

    فرماندار محلات، نمایشگاه‌های سنگ و گل محلات را به عنوان برند ملی و جهانی شناخته شده شهرستان دانست و افزود: همه مسئولین شهرستان در تمامی رده‌ها باید با تلاش و حمایت خود موانع موجود بر سر راه نمایشگاه را بردارند، تا نمایشگاه سنگ نیم ور در اولین سال دریافت مجوز بین المللی به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

    تلاش بر برپایی نمایشگاه با کمترین حواشی

    وی ضمن تاکید بر تشکیل کمیته‌های تخصصی برای برگزاری نمایشگاه بر اساس نیازها گفت: با توجه به تلاش برای دعوت از مقامات کشوری و دولتی از جمله معاون اول رئیس جمهور و همچنین وزیر صنعت، معدن و تجارت برای افتتاح نمایشگاه، برگزاری مراسم افتتاحیه بدون حاشیه از اهمیت خاصی برخوردار است و همه باید در این راستا تلاشی جدی داشته باشند.

    زینی‌وند همچنین ضمن بررسی مشکلات موجود برای برگزاری نمایشگاه بیان کرد: با توجه به فرصت اندک برای برگزاری نمایشگاه، نمایشگاه امسال باید به روال گذشته و به بهترین شکل و همکاری تمامی ادارات برگزار شود و موضوع اصلاح طرح و دریافت مجوز و مصوبات برای حل مشکلات امروز نمایشگاه باید به بعد از برگزاری موکول شود و بسیاری از مشکلات و  نابسامانی‌های امروز نمایشگاه پس از به نتیجه رسیدن موضوع منطقه حفاظت شده موته برطرف خواهد شد.

    فرماندار شهرستان محلات در خاتمه از برگزار کنندگان نمایشگاه خواست در حاشیه نمایشگاه، پتانسیل‌های شهرستان، استان و کشور را با جدیت تمام به بازدیدکنندگان داخل و خارجی معرفی کنند.

    حضور 350 نفر از تجار بین‌المللی در نمایشگاه سنگ نیم‌ور

    محمد حلاجیان، مدیر اجرایی نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در ادامه این جلسه گفت: در سالهای گذشته مجموعه توانمندی‌های شهرستان به کارگیری و شرکت نمایشگاهی سنگ نیم ور تاسیس شد و در ادامه آن مجموعه زمین نمایشگاه در یک حرکت جهادی در 84 روز نمایشگاه برپا شد.

    وی ادامه داد: در سال گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و تائید وزیر مبنی بر تجمیع نمایشگاه‌های سنگ ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های سنگ نیم ور و اجماع فعالان صنعت سنگ، نمایشگاه سنگ نیم ور به زودی به یک منطقه جهانی در صنعت سنگ و معدن تبدیل خواهد شد.

    حلاجیان با اشاره به حضور مجموعه نمایشگاهی سنگ نیم ور در 3 نمایشگاه بین المللی در یک سال گذشته اظهار کرد: تاکنون 350 نفر از تجار خارجی برای شرکت در نمایشگاه ثبت نام و اعلام آمادگی کرده‌اند و با تلاش مجموعه همکاران در شرکت نمایشگاهی سنگ ایران در مدت برگزاری نمایشگاه سنگ ایران در نیم ور شاهد حضور میهمانان خارجی از 18 کشور جهان خواهیم بود.

    معرفی ظرفیت‌های معدنی 18 استان کشور در دهمین نمایشگاه سنگ نیم ور

    وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پتانسیل‌های خاص نمایشگاه سنگ نیم ور گفت: با توجه به تعداد بی‌شمار معادن سنگ در سطح کشور و عدم وجود اطلاع کامل و جامع از پتانسیل‌های معدنی کشور برای فعالان این صنعت، از تمامی استان‌های معدنی و سنگی کشور برای شرکت و معرفی پتانسیل‌های معدنی خود در نمایشگاه دعوت شده که تاکنون حضور 18 کشور در نمایشگاه نهایی شده است.

    مدیر اجرایی نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در خاتمه خاطرنشان کرد: دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران_نیم ور از 25 الی 28 مهرماه در زمین به مساحت 90 هزار مترمربع با حضور 500 شرکت داخلی و خارجی برگزار خواهد شد و با توجه به بازدید 30 هزار نفری داخلی و 734 نفری خارجی‌ها از نهمین نمایشگاه سنگ، پیش بینی رشد 30 درصدی بازدیدکنندگان امسال دور از ذهن نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت