اعلام آمادگی ۴۵۰ کارآفرین خارجی برای حضور در نمایشگاه بین المللی سنگ محلات

عصر نمایشگاه- رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: ۴۵۰ تاجر و کارآفرین بین المللی مرتبط با صنعت سنگ از ۱۸ کشور دنیا برای حضور در دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات اعلام آمادگی کردند.

اعلام آمادگی ۴۵۰ کارآفرین خارجی برای حضور در نمایشگاه بین المللی سنگ محلات
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا؛ حسین پورحسنی روز شنبه افزود: دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران 25 تا 28 مهرماه سال جاری در شهرستان محلات از توابع استان مرکزی برگزار می شود.

    وی اظهار کرد. حمایت های شرکت شهرک ها و سازمان صنعت معدن و تجارت استان از رشد و توسعه صادرات بسترهای لازم برای حضور حداکثری تجار بین المللی را فراهم کرده است.
    رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اظهارکرد: چند شرکت برزیلی که فعالیت بین المللی در زمینه فرآوری سنگ های ساختمانی دارند، برای حضور در دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران اعلام آمادگی کرده اند.
    پورحسنی تصریح کرد: شرکت کنندگان بخش خارجی نمایشگاه با هشت هزار فراخوان و 6 هزار ایمیل ارسالی برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کردند و شرکت های برزیلی نیز برای نخستین بار در نمایشگاه محلات حضور می یابند.
    وی افزود: مهمترین رویکرد دهمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات برقراری ارتباط همه جانبه با کشورهای صاحب این صنعت است و در این راستا 40 شرکت از کشورهای ایتالیا، نروژ، چین، هند و ترکیه نیز در این نمایشگاه حضور مستقیم خواهند داشت.
    رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران افزود: حضور طیفی از مقامات کشوری و وزیر صنعت معدن و تجارت در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی سنگ محلات قطعی شده است.
    وی گفت: نمایشگاه سنگ ایران در چهار بخش اکتشاف، استخراج، فرآوری و صادرات برگزار می‌شود و واحدهای سنگبری، معادن سنگ، سازندگان ماشین آلات معدن و حفاری و فرآوری سنگ، تولید کنندگان ابزارآلات فرآوری معدن و صادرکنندگان و وارد کنندگان حضور دارند.
    پورحسنی اظهارکرد: پیش بینی می شود حضور فعالان صنعت سنگ در این دوره از نمایشگاه 30 درصد افزایش داشته باشد.
    رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ادامه داد: مسئولان محلات چند ماه قبل با سرکنسولگری ایران در ترکیه دیداری داشتند که حاصل این دیدار قول مساعد حضور مقامات سرکنسولگری به همراه 40 تاجر ترکیه در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران بود.
    وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال سنگ محلات طیفی از ماشین آلات این صنعت از کشور ترکیه به نمایش گذاشته می شود که مشابه داخلی ندارند.
    رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران ادامه داد: بیش از 10 شرکت معتبر تولید کننده ماشین آلات ترکی نیز در دهمین نمایشگاه سنگ محلات حضور خواهند داشت.
    پورحسنی گفت: از دانشگاه های معدن و معماری مطرح ایران نیز برای حضور در این نمایشگاه دعوت شده تا آخرین یافته های علمی و دانش فنی در این زمینه را به معرض دید و مشارکت بگذارند.
    وی افزود: مذاکرات در این زمینه با دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت، دانشکده مهندسی معدن و متالورژی امیرکبیر و دانشکده صنعتی اصفهان انجام شده است.
    رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران خاطرنشان کرد: کارکرد بهینه سنگ های فراوری در معماری و شهرسازی و معرفی روش های نوین نصب سنگ نما در ساختمان بدون نیاز به مصالح سنتی مانند سیمان و استفاده از ضایعات مراحل استخراج و فرآوری، از محورهای مهمی است که با حضور اساتید دانشگاه در دهمین نمایشگاه بین المللی محلات به بحث و نظر گذاشته می شود.
    پورحسنی یادآور شد: ثبت نام برای حضور شرکت های مختلف داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی سنگ ایران از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و 90 درصد از فضای نمایشگاهی توسط متقاضیان پر شده است.
    وی بیان کرد: مسئولان نمایشگاه از سال گذشته با حضور در نمایشگاه های ویتوریای برزیل، شیامن چین، ازمیرترکیه و هند با فعالان صنعت سنگ در اقصی نقاط مختلف دنیا رایزنی های لازم را برای معرفی و دریافت تقاضای حضور شرکت کنندگان داشته اند.
    رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ ایران گفت: با توجه به فضای مناسب نمایشگاه سنگ ایران در نظر است امسال ظرفیت های معدنی و سنگ کوپ ایران در عرصه ای به وسعت 20 هزار متر مربع به نمایش گذاشته شود.
    وی گفت: در نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ محلات تمامی سنگ کوپ موجودبه فروش رسید و برنامه ریزی شده در نمایشگاه امسال 400 معدن، سنگ های کوپ خود را به نمایش بگذارند.
    پورحسنی افزود: صنعت سنگ نما از پویاترین صنایع ایران است که توسط بخش خصوصی اداره می شود و دولت کمترین حضور را در این صنعت دارد.
    وی بیان کرد: این نمایشگاه در 10 کیلومتری جاده محلات به شهر نیمور بعد از شهرک صنعتی شهید بابایی برپا می شود و تولیدات متنوع صنعت سنگ ایران و کشورهای دیگر در هشت سالن تخصصی در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
    رئیس هیات مدیره نمایشگاه بین المللی سنگ محلات توضیح داد: در بیش از 350 غرفه این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه سنگ های معدنی و تزئینی در زمینه های فرآوری سنگ های ساختمانی، معادن سنگ، ماشین آلات استخراج معدنی و فرآوری سنگ ساختمانی، قطعات و لوازم سنگ بری، معدن و ماشین آلات تخصصی و سایر صنایع وابسته به صنعت سنگ به نمایش گذاشته می شود.
    پورحسنی بیان کرد: یک سوله جدید به مساحت 6 هزار متر به فضای 55 هزار متری نمایشگاه بین المللی سمگ محلات در سال جاری اضافه می شود و عملیات ساخت این سوله در دست انجام است.
    شهرستان محلات قطب تولید سنگ نما کشور در فاصله 105 کیلومتری اراک واقع شده است و 55 هزار نفر جمعیت دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت