سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی در اردبیل برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به صورت متمرکز در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار می‌شود.

سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی در اردبیل برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  خبرگزاری فارس، علیرضا دباغ عبدالهی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل برگزار شد اظهار کرد: سومین نمایشگاه ملی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به صورت متمرکز از تاریخ 16 مرداد ماه امسال تا 20 مرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی اردبیل برگزار می‌شود.

    وی گفت: یکی از وظایف اصلی سازمان میراث فرهنگی حمایت از چرخه تولید و فروش محصولات صنایع دستی است که برگزاری نمایشگاه در این خصوص یکی از روش‌های حمایتی، ترغیب عموم مردم به حضور در این نمایشگاه است.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: از مجموع غرفه‌های نمایشگاه 22 غرفه در اختیار حوزه گردشگری و مابقی در حوزه صنایع دستی فعالیت خواهند کرد که در این خصوص سعی کردیم در انتخاب صنعتگران و هنرمندان صرفا از فعالان حرفه‌ای در صنایع دستی اصیل ایرانی از سطح استان‌های مختلف کشور استفاده شود.

    عبدالهی بیان کرد: این نمایشگاه از لحاظ کیفی تفاوت قابل توجهی با سایر نمایشگاه‌ها خواهد داشت و از کیفیت بالایی برخوردار است که باعث پربار بودن نمایشگاه خواهد شد.

    وی اضافه کرد: امسال بیش از 200 کارگاه مورد بازرسی قرار گرفته است که تمامی موارد از لحاظ بهداشتی، مواد اولیه، آلودگی صوتی و ...  در این کارگاه ها بررسی قرار گرفته است.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل با اشاره به اینکه 16 صنایع دستی استان اردبیل تاکنون ثبت ملی شده است عنوان کرد: 3 نشان جغرافیای ملی در شهرهای استان تا پایان سال جاری به ثبت خواهد رسید و با ثبت این سه نشان میزان نشان‌های جغرافیای ملی استان اردبیل به 6 مورد خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت