برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته در مشهد

عصر نمایشگاه- مدیر صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در سال ۹۶ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنایع تبدیلی استان تخصیص یافته و ۵۸۲ طرح در این رابطه به مرحله اجرا در آمده است.

برگزاری هجدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته در مشهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  نخست نیوز : اسماعیل نامنی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: از ابتدای سال 96 صدور 43 پروانه تبدیل با 550 اشتغال و 73 تن تولید انواع محصولات و گیاهان دارویی و فرآورده‌های لبنی و کشاورزی را داشته‌ایم.
    وی افزود: از ابتدای مهر ماه سال گذشته تا روز گذشته رشد 62 درصدی تولید و 55 درصدی اشتغال را نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن داشته‌ایم و میزان اشتغال در بخش صنایع تبدیلی در سال 92 به میزان 82 نفر بوده و این عدد هم‌اکنون از مرز 12 هزار نفر عبور کرده است.
    مدیر صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر خراسان رضوی جزو استان‌های برتر در موضوع اقتصاد مقاومتی بوده است، خاطرنشان کرد: با رشدی که در بحث صنایع تبدیلی داشته‌ایم کسب این عنوان را در سال 96 هم خارج از دسترس نمی‌بینیم.
    نامنی با بیان اینکه در سال 96 مبلغ 500 میلیارد تومان در حوزه صنایع تبدیلی استان تخصیص یافته و 582 طرح در این رابطه به مرحله اجرا در آمده است، تصریح کرد: در جهت ارتقاء تکنولوژی تسهیلات ارزی هم در جهت افزایش تولید و صادرات اختصاص می‌یابد؛ همچنین حمایت ویژه‌ای از واحدهایی که ایده تکنولوژی جدیدی را دارند خواهیم داشت و این گروه شاهد معافیت‌هایی هم در پرداخت برخی هزینه‌ها می‌شوند.
    وی با بیان اینکه هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی و ماشین‌آلات وابسته از 2 تا 5 شهریور ماه از ساعت 16 تا 22 در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود، تاکید کرد: این نمایشگاه همزمان با ایام هفته دولت و با حضور 210 شرکت‌کننده داخلی و خارجی از کشورهای ایران، بلژیک، آرژانتین، اوکراین، روسیه، آلمان، لهستان، و چین در این نمایشگاه حاضر هستند و 25 شرکت برای اولین بار رونمایی از محصولات خودشان را خواهند داشت و همزمان با برگزاری این نمایشگاه سیمینارهای تخصصی و بین‌المللی حوزه کشاورزی برگزار می‌شود.
    مدیر صنایع غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه استقرار واحدهای صنعتی باید در شهرک‌های صنعتی شهرستان‌ها باشد، گفت: این تصمیم به‌علت عدم ایجاد آلودگی زیست‌محیطی بوده است، اما در حوزه صنایع تبدیلی باید مکان کارخانه نزدیک به محل‌های تولید باشد تا شاهد افزایش ضایعات نباشیم.
    نامنی گفت: سالانه 7.3 میلیون تن میزان تولیدات دامی استان بوده که بخشی از در چرخه سبد غذایی خانوارها قرار گرفته و بخشی دیگر در حوزه بازفرآوری و صنایع تبدیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و 50 درصد تسهیلات اعطایی در خراسان رضوی در به مناطق محروم و روستایی استان اختصاص می‌یابد.
    نامنی گفت: برای امسال تولید 280 هزار تن محصولات صنایع تبدیلی و ایجاد 950 اشتغال مستقیم را خواهیم داشت و با هر اشتغال مستقیم، 4 اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت