بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران

عصر نمایشگاه- بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران - بزرگترین مجموعه نمایشگاهی فرش دستباف دنیا - از فردا یکم شهریور در نمایشگاه بین المللی تهران آغاز بکار می کند.

بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ این نمایشگاه تا هفتم شهریور در 14 سالن در فضایی بالغ بر 30 هزار متر مربع با حضور 730 شرکت تولیدی از سراسر کشور در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می‌شود.
    سالن ویژه‌ای برای دانش آموختگان کارآفرین تخصصی داده شده است و این کارآفرینان از غرفه‌های رایگان در سالن 5 برخوردار خواهند بود.
    تجار و بازرگانان خارجی به ویژه از بازارهای صادراتی ایران، شناسایی و به نمایشگاه دعوت شده اند که 91 بازرگان خارجی خریدار عمده فرش دستباف ایرانی شامل 38 بازرگان ایرانی مقیم خارج از کشور در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.
    هفتمین نمایشگاه و جشنواره فرش برتر هم با هدف الگوسازی و بهبود فرآیند تولید فرش دستباف و با شعار نوگرایی و حفظ بازار با تمرکز بر اصالت فرش ایرانی همزمان با این نمایشگاه برگزار می‌شود.
    جشنواره شامل فرش‌های شهری عشایری، عتیقه یا آنتیک و نو خواهد بود که به داوری گذاشته می‌شود و آثار برتر در یک سالن به نمایش در می‌آید.
    همچنین فرشی با شعار صلح جهانی براساس سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل.
    در دست بافت است که در نمایشگاه بیست و ششم رونمایی خواهد شد و پس از تکمیل به یکی از نهادهای بین المللی هدیه خواهد شد.
    در این نمایشگاه همچنین نحوه چینش و دکوراسیون فرش دستباف ایرانی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد که با همکاری انجمن دکوراسیون ایران و مرکز ملی فرش رقم می‌خورد.
    کتاب فرش "مان" برای تطبیق پذیری فرش دستباف ایران در سالن 5 به صورت ملموس به نمایش در می‌اید.
    کارگاههای اموزشی با هدف آشنایی بازدیدکنندگان با طراحی و تولید فرش در مناطق مختلف کشور طی شش روز صبح و بعد از ظهر در نمایشگاه برگزار می‌شود.
    همچنین در کارگاه چگونگی خرید و نگهداری یک فرش خوب و آشنایی کودکان با فرش دستباف، فضایی در نمایشگاه ایجاد می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند کو دکان خود را به این سالن بسپارند.
    فرآیند تولید فرش دستباف از طراحی، ریسندگی، چله کشی، مرمت و شستشوی فرش و انواع گره‌ها در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.
    ایجاد و راه اندازی استارت آپ فرش هم در دستور کار مرکز ملی فرش قرار دارد.

    کتابچه «نقش خیال؛ روایتی کودکانه از قالی ایرانی» منتشر می‌شود

    کتابچه «نقش خیال؛ روایتی کودکانه از قالی ایرانی» به منظور فرهنگ سازی و آشنایی کودکان ایران زمین با فرش ایرانی منتشر می‌شود.
    روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: «نقش خیال؛ روایتی کودکانه از قالی ایرانی»، گزارشی از اقدام سه ساله مرکز ملی فرش ایران در زمینه فرهنگ سازی و آشنایی کودکان سرزمین ایران با فرش ایرانی است.
    در سال 1394 همزمان با بیست و چهارمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، ایده راه اندازی غرفه نقاشی کودک با نظر وزیر صنعت، معدن و تجارت شکل گرفت و به علت بازخوردهای مناسب از سوی مخاطبان در دو سال بعد نیز ادامه پیدا کرد.
    نقش خیال روایتگر فرانمایی کودکان از فرش دستباف ایرانی و شامل 72 نقاشی است که برای هر کدام از آثار توضیحی درباره موضوع به تصویر کشیده شده آمده است تا مخاطب با فضای ذهنی کودک آشنا شود.
    کتاب نقش خیال، به سفارش مرکز ملی فرش ایران و توسط انتشارات برگ نو چاپ شده و در بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف عرضه می‌شود.


    کتابچه معرفی فرش بیجار منتشر شد


    همچنین در آستانه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران کتابچه «قالی بیجار» به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شد.
    مرکز ملی فرش ایران اعلام کرد: در بروشور معرفی فرش منطقه بیجار، پس از معرفی فرهنگ، شرایط جغرافیایی منطقه و بیان ویژگی‌های آن به صنایع دستی، پیشینه قالی بافی و طرح‌های قالی بیجار پرداخته شده است.
    در این کتابچه که به همت مرکز ملی فرش ایران در ادامه سلسله کتابهایی با موضوع معرفی فرش مناطق مختلف کشور تهیه شده، با اشاره نقشمایه‌های قالی بیجار به مشخصات فنی، رنگ بندی، مواد اولیه و اندازه‌های قالی بیجار اشاره شده است.
    کتابچه یادشده در بیست و ششمین نمایشگاه فرش دستباف ایران از یکم تا هفتم شهریورماه ارایه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت