نمایش توانمندی هنرجویان رشته فرش در نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران

عصر نمایشگاه- مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش گفت: غرفه هنرستان های کار دانش در نمایشگاه بین المللی فرش دستباف به منظور توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی، توانمندی های هنرجویان رشته فرش را در معرض دید و داوری بازدیدکنندگان قرار داده است.

نمایش توانمندی هنرجویان رشته فرش در نمایشگاه بین المللی فرش دستباف تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، سید مصطفی آذرکیش اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای مصوبه همکاری مرکز ملی فرش ایران و با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و مدیران هنرستان ها، مکان مناسبی است تا اعتماد به نفس و خودباوری در میان هنرجویان تقویت شود.
    وی با بیان اینکه تفاهم نامه ای با دستگاه های اجرایی امضا شده است که بر اساس آن فعالیتها در حوزه فرآیند آموزش در شاخه کار دانش با کمک دستگاه های متولی انجام می شود، اضافه کرد: این فرآیند شامل تدوین استاندارد آموزش مهارتی، اجرای آموزش، برگزاری آزمون و صدور گواهینامه است.
    مدیرکل دفتر کار دانش آموزش و پرورش با یادآوری اینکه مرکز ملی فرش ایران یکی از دستگاههای اجرایی دارای تفاهم نام با وزارت آموزش و پرورش است، تصریح کرد: ماهیت شاخه کار دانش تولید محور و یا خدمات محور با هماهنگی دستگاههای اجرایی متناسب با نیاز بازار کار است و فرش دستباف یکی از حوزه های اصلی در آموزش مهارتی محسوب می شود.
    آذرکیش، تعداد هنرجویان رشته فرش در سراسر کشور را یک هزار و 700 نفر عنوان کرد و افزود: حضو هنرجویان این رشته در نمایشگاه بین المللی فرش در راستای معرفی توانمندی ها، ظرفیت ها و قابلیت های هنرجویان هنرستانها به جامعه و توسعه فرهنگ کار و کارآفرینی به عنوان یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش صورت گرفته تا تولیدات دانش آموزان نیز بتواند در کنار دیگر تولیدات در حوزه های مختلف امکان رقابت پیدا کند.
    وی یادآور شد: حضور هنرجویان در این نمایشگاه در سالهای گذشته باعث شد تا افراد متخصص و بازدیدکنندگان، برای بهره مندی از هنر آنان در زمینه طراحی فرش و دیگر بخش ها اعلام آمادگی کنند.
    مدیرکل دفتر کار دانش وزارت آموزش و پرورش افزود: نمایشگاه فرش دستباف به عنوان نمایشگاه تخصصی، یکی از مهمترین رویدادهای هنر صنعت فرش دستباف در دنیا است و مرکز ملی فرش ایران به عنوان متولی این رویداد، امکانات و تسهیلات ویژه ای را برای حضور بازرگانان فعال در زمینه خرید و فروش فرش در خارج از کشور فراهم می کند.
    آذرکیش خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های آموزش و پرورش که مطالبه رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نیز به شمار می رود، توجه به مهارت آموزی در بین دانش آموزان است که این مهم با مشارکت دستگاه های مختلف امکان پذیر است.
    بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی فرش دستباف که از یکم شهریورماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرده تا هفتم شهریور از ساعت 10 صبح تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت