نمایشگاه هوایی دبی، امسال با چاشنی فضایی

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هوایی دبی (Dubai Airshow) که قدمت آن به سال ۱۹۸۹ برمی‌گردد امسال وارد هشتمین دوره‌ی خود خواهد شد. این نمایشگاه همواره به خاطر رشد سریع و اهمیت آن در منطقه‌ی خاورمیانه معروف بوده است اما هشتمین دوره‌ی این نمایشگاه یک وجه تمایز مهم با دوره‌های پیشین دارد و آن حضور بخش فضایی در این دوره می‌باشد....

نمایشگاه هوایی دبی، امسال با چاشنی فضایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از اسپاش،  نمایشگاه هوایی دبی (Dubai Airshow) که قدمت آن به سال 1989 برمی‌گردد امسال وارد هشتمین دوره‌ی خود خواهد شد. این نمایشگاه همواره به خاطر رشد سریع و اهمیت آن در منطقه‌ی خاورمیانه معروف بوده است و برای مثال، ایرباس A380، بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان از طریق نمایشگاه هوایی دبی بود که به خاورمیانه وارد شد. اما هشتمین دوره‌ی این نمایشگاه یک وجه تمایز مهم با دوره‌های پیشین دارد و آن حضور بخش فضایی در یک بخش مستقل در این دوره می‌باشد. امارات متحده که در سالهای اخیر همواره برنامه‌های فضایی بلندپروازانه‌ای داشته و گام‌های مهمی نیز در این راستا برداشته سعی دارد که با اضافه کردن این بخش، همکاری‌های مهمی را در زمینه‌ی فعالیت‌های فضایی با پیشگامان جهانی این صنعت ایجاد کند.

    با توجه به اینکه امسال اولین تجربه‌ی حضور بخش فضایی به صورت مستقل در نمایشگاه هوایی دبی رقم می‌خورد، احتمالا قبل از مشاهده‌‌ی لیست شرکت‌کنندگان این نمایشگاه انتظار مواجهه با تعداد شرکت کنندگان به نسبت اندکی را داشته باشید. اما با نگاهی به لیست شرکت‌کنندگان این دوره، متوجه حضور گسترده‌ی فعالان فضایی از کشورهای مختلف خواهید شد که اگر تعداد آنها نسبت به نمایشگاه‌هایی چون سئول آدکس 2017 بیشتر نباشد کمتر هم نیست. شرکت‌ها و سازمانهای فضایی مختلف از امارات و آمریکا گرفته تا آلمان و سوئیس و روسیه در این دوره از نمایشگاه هوایی دبی شرکت دارند که از مهمترین آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: مرکز فضایی محمد بن راشد دبی (MBRSC)، صنایع هوافضا و مهندسی عربستان سعودی (SAEI)، سازمان فضایی روسیه (روسکاسموس)، سازمان فضایی امارات، شرکتهایی همچون بوئینگ، ریثئون (Raytheon) و هوافضای پارکر (Parker Aerospace) و شرکت‌کنندگان دیگری از استرالیا، سوییس، ترکیه، فرانسه و انگلیس.

    هشتمین دوره‌ی نمایشگاه هوایی دبی در روزهای 21 تا 25 آذر سال جاری با پشتیبانی سازمان فضایی امارات در دبی برگزار خواهد شد و دو روز آن به کنفرانس‌های پیرامون مسائل فضایی همچون مخابرات ماهواره‌ای، اکتشاف مریخ و اقتصاد فضایی اختصاص دارد. با توجه به نزدیکی محل این نمایشگاه به ایران، بازدید از آن می‌تواند فرصت مناسبی تشکیل همکاری با فعالان فضایی کشورهای دیگر باشد. ضمن اینکه همچنان فرصت ثبت‌نام و حضور در نمایشگاه به عنوان شرکت‌کننده نیز وجود دارد. در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در نمایشگاه هوایی 2015 دبی بیش 1100 شرکت‌کننده از 63 کشور حضور داشتند و حجم معاملات انجام‌شده در این دوره بالغ بر 37 میلیارد دلار بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت