در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه مطرح شد

شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی از ۱۵۰ میلیون تومان کتاب بهره مند می شوند

عصر نمایشگاه- استاندار آذربایجان غربی و معاون وزیر ارشاد با حضور در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان، یکصد و ۵۰ میلیون تومان کتاب به مناطق محروم و شهرهای مرزی آذربایجان غربی هدیه دادند.

شهرهای مرزی آذربایجان‌غربی از ۱۵۰ میلیون تومان کتاب بهره مند می شوند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  باریش نیوز، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی با حضور در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه  سراسری کتاب ارومیه که در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار شد گفت: باتوجه به محرومیت های شهرهای مرزی، همانند سردشت، پیرانشهر و اشنویه، این مناطق نیازمند حمایت هستند.

    وی افزود: لذا با اشاره به این محرومیت ها از طرف استانداری آذربایجان غربی، برای کتابخانه ها و مدارس شهرستان های مذکور، کتاب به ارزش یکصد میلیون تومان اهدا می شود.

    سید هادی حسینی، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با حضور در این مراسم بیان کرد: نباید برپایی نمایشگاه ها سبب رکود بازار کسانی باشد که عمر خود را، سال های سال در کتاب فروشی ها گذرانده اند.

    وی تصریح کرد: بلکه باید به فکر رونق بازار کتاب بوده و در صدد بهبود وضعیت این بازر قدم برداریم؛ همچنین برای انجام قدمی از سوی دولت، کتاب، به ارزش 50 میلیون تومان نیز به مناطق محروم آذربایجان غربی هدیه داده می شود.

    حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر کریمی، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در افتتاح این نمایشگاه با اشاره به شرکت یکصد و 70 غرفه در حوزه های مختلف در نمایشگاه سراسری کتاب استان اظهار کرد: 370 ناشر در قالب 400 مجموعه نیز شرکت کرده و چون نمایشگاه های دیگری نیز در شهرستان ها برپا شده، توان ناشران نیز برای شرکت، کاهش یافته است.

    وی ادامه داد: 37 هزار عنوان کتاب با 30 درصد تخفیف در این نمایشگاه به فروش می رسد؛ همچنین برای استفاده از ظرفیت کتاب فروشی های خارج از نمایشگاه، با صدور بن کارت از این محل، علاقه مندان می توانند تا 20 روز پس از پایان نمایشگاه نیز از کتاب فروشی ها خرید کنند.

    کریمی با بیان این که در سال 95، 235 عنوان کتاب در زبان های مختلف ترکی، فارسی و کردی مجوز چاپ اخذ کرده اند عنوان کرد: از این تعداد، 206 عنوان مجوز دار به چاپ رسیده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت