سفیر ایران در ارمنستان: همکاری و دوستی با همسایگان اولویت دولت روحانی است

عصر نمایشگاه- سیدکاظم سجادی سفیر ایران در ارمنستان در حاشیه گشایش نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی در ایروان، دوستی و همکاری با همسایگان را یکی از اصلی ترین اولویت های اصلی اقتصادی رییس جمهوری و دولت ایران اعلام کرد.

سفیر ایران در ارمنستان: همکاری و دوستی با همسایگان اولویت دولت روحانی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایرنا، نمایشگاه اقتصادی ویژه جمهوری اسلامی با حضور 50 شرکت ایرانی روز جمعه با حضور چندین مقام ایران و ارمنستان در مجموعه نمایشگاهی ایروان پایتخت این کشور گشایش یافت که تا دوشنبه آینده ادامه دارد.
    سجادی در مصاحبه با خبرنگاران رسانه ها و شبکه های تلویزیونی این کشور گفت: ایران کشور بزرگی در منطقه خاورمیانه است که قابلیت های آن در عرصه های مختلف اقتصادی و تجاری برای جهانیان به اثبات رسیده است.
    وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اولویت های دولت دوازدهم ارتباط نزدیک با همسایگان و گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری است، افزود: تولید کنندگان ایرانی و ارمنستانی می توانند با ایجاد کارخانجات مشترک، کالاهای صنعتی و تجاری تولید و به بازارهای جهانی صادر کنند.
    سفیر ایران همچنین با تاکید بر اینکه نمایشگاههایی از این نوع سبب آشنایی بیشتر تجار و بازرگانان ایران و ارمنستان از هم خواهد شد، اظهار کرد: چنین برنامه هایی باعث تداوم رغبت و تمایل تولید کنندگان برای سرمایه گذاری در دو کشور خواهد شد که از خروج سرمایه ها، نیروهای انسانی ماهر و متخصص به کشورهای غربی جلوگیری می کند.
    وی در ادامه نیز با تبریک فرارسیدن بیست و ششمین سالگرد استقلال ارمنستان گفت که مردم این کشور و ایران از قرن های گذشته با فرهنگ غنی کنار هم در صلح و صفا زندگی کرده و همچنان این روند ادامه دارد.
    سجادی همچنین به روابط خوب مسلمانان و ارمنی ها در هر دو کشور ایران و ارمنستان اشاره کرد.
    وی در بخش دیگری از این مصاحبه، وظیفه رسانه ها به ویژه تصویری را در معرفی اینگونه نمایشگاهها و همچنین تولیدات تجاری و صنعتی دو کشور مهم توصیف کرد و افزود که رسالت حرفه ای برای رسانه های ارمنستانی ایجاب می کند، این فعالیت ها را به مردم، تجار و بازرگانان معرفی کنند.
    سفیر ایران در پایان نیز توجه به گردشگری سلامت، بازار غذایی حلال، ترمیم و بازسازی زیرساخت های راهگذر شمال-جنوب در مسیر ایران را از جمله برنامه های مهمی برشمرد که دولتمردان ارمنستان باید برای ارتباط بهتر با ایران و افزایش تجارت بین دو کشور مدنظر قرار دهند.
    پس از سفر دی ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت