مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین:

نمایشگاه عرضه محصولات روستایی همزمان با روز روستا برپا می شود

عصر نمایشگاه- کریم حبیبی انبوهی گفت: نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و مصنوعات دستی و فرهنگی و هنری همزمان با روز روستا در شهرستان های آبیک و بویین زهرا برپا می شود.

نمایشگاه عرضه محصولات روستایی همزمان با روز روستا برپا می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از  برنا ، کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که بمناسبت فرارسیدن 15مهرماه روز روستا برگزار شد با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف پیرامون این مناسبت اظهار کرد: نمایشگاه عرضه محصولات روستایی و مصنوعات دستی و فرهنگی و هنری همزمان با روز روستا در شهرستان های آبیک و بویین زهرا برپا می شود تا همگان در جریان فعالیت روستاییان و دستاوردهای آنان قرار گیرند.

    حبیبی انبوهی به ارائه آماری در خصوص روستاهای استان پرداخت و خاطرنشان کرد: هم اکنون 1127آبادی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد 878آبادی دارای سکنه هستند و 823روستا در استان مستقر است و جمعیت روستایی استان 321هزار و 610نفر می باشد.

    وی ادامه داد: همچنین 25درصد جمعیت قزوین را روستاییان تشکیل می دهند که  در این رابطه 530دهیاری وجود دارد و 109روستا براساس سرشماری جدید واجد شرایط تاسیس دهیاری هستند.

    مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین اذعان کرد: با اضافه شدن این تعداد شمار دهیاری های استان به 609دهیاری افزایش خواهد یافت.

    حبیبی انبوهی با اشاره به وجود 33بانوی دهیار در قزوین اضافه کرد: 295هزار و 250نفر مشمول مدیریت دهیاری هستند و حدود 92درصد جمعیت روستایی دهیاری دارند.

    وی درخصوص اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری ها توضیح داد:تا قبل از استقرار دولت یازدهم یعنی سال 92تنها 92میلیارد تومان به این منظور تخصیص یافته بود درحالیکه از این سال تاکنون این مبلغ به 212میلیارد تومان افزایش یافته است.

    مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین اذعان کرد: تعداد پروژه های دهیاری ها از آغاز تاسیس تاکنون 4هزار و 792پروژه بوده و از ابتدای سال96 تاکنون هم 464پروژه افتتاح شده است.

    حبیبی انبوهی با بیان اینکه 33میلیارد تومان به این بخش تخصیص یافته ادامه داد: دهیاری ها از بودجه عمومی دولت چیزی دریافت نمی کنند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات خود اشاره و خاطرنشان کرد: 13دستگاه ماشین مکانیزه حمل پسماند در 13نقطه از استان توزیع شده که هیچ استانی در کشور این تعداد دستگاه را در اختیار دهیاران قرارنداده است.

    مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین ادامه داد:دو دستگاه هم از سازمان همیاری شهرداری دریافت خواهیم کرد و از طرفی هم تنها استانی هستیم که کارگروه پسماند روستایی را تشکیل داده ایم  که دلیل آن هم اعتقاد به مسائل زیست محیطی بوده است چراکه معتقدیم توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است.

    حبیبی انبوهی افزود: از 29اردیبشهت ماه مقارن با روز برگزاری انتخابات تا پیش از آغاز شهریورماه، دوره های آموزشی را در 19بخش و برای 2100نفر از شوراهای روستاها به مدت 4ساعت برگزار کرده ایم.

    وی ادامه داد: کارگروه توسعه روستایی هم چهارشنبه هفته آینده و با حضور استاندار تشکیل می شود ضمن اینکه در 530دهیاری حداقل یک پروژه در حال اجرا داریم.

    این مقام مسوول درخصوص آمار تعداد عشایر استان توضیح داد: طبق آخرین سرشماری در سال87 تعداد 2200نفر عشایر در استان اسکان دارند که این سرشماری هر10 سال یکبار و در سال97 مجددا انجام خواهد شد.

    حبیبی انبوهی ادامه داد: شورای امور عشایر استان را تشکیل خواهیم داد تا به امورات این قشر بهتر رسیدگی شود.

    وی به تسهیلات درنظرگرفته شده برای روستاها هم اشاره کرد و گفت: تسهیلات بانک سینا از محل تسهیلات بنیاد علوی و توسعه روستایی برای هر استان مبلغ 20میلیارد تومان در نظر گرفته شد که این اعتبارات را بین چهار دستگاه جهاد کشاورزی و صنعت و معدن و میراث فرهنگی و بسیج سازندگی تقسیم کردیم تا در اختیار روستاییان قرار گیرد.

    مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین ادامه داد:در این راستا 19میلیارد و 380میلیون تومان توزیع شد و در این خصوص پنجمین استان کشور محسوب می شویم.

    حبیبی انبوهی توضیح داد: در تخصیص اعتبارات از طرح های دارای 60درصد پیشرفت فیزیکی شروع کردیم و در این راستا 355طرح به ما معرفی شدند و دو طرح شرکت کیمیا ویژن و گلخانه آبیک هم واجد شرایط تخصیص دو میلیارد تومان شناخته شدند.

    وی درخصوص جمعیت روستایی استان هم اظهارکرد: جمعیت روستایی استان در سرشماری سال90 در قیاس با جمعیت کل 27درصد بود که این میزان در سرشماری اخیر به 25درصد تنزل پیداکرده است که حاکی از مهاجرت 5/2درصدی روستاییان به شهر است.

    این مقام مسوول درخصوص گردشگری روستاها توضیح داد: دوره آموزشی مدیریت گردشگری برای 80دهیار برگزار شد و تسهیلاتی نیز به برخی روستاها جهت قضیه بوم گردی اختصاص داده شد.

    حبیبی انبوهی در خاتمه خاطرنشان کرد: تحولات زیادی در زمینه عمران داخلی روستاها رخ داده و از طرفی هم برخی روستاهای استان با اشتغالزایی که انجام شده فاقد افراد بیکار هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت