معاون امور حقوقی و مجلس وزریر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ایجاد عدالت فرهنگی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌ کتاب در شهرستان‌ها است

عصر نمایشگاه- معاون امور حقوقی و مجلس وزریر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری نمایشگاه‌ در شهرستان‌ها را برقراری عدالت فرهنگی در کشور دانست و افزود: با این کار دسترسی مردم سراسر کشور به کتب ناشران مختلف به سهولت صورت می‌‎پذیرد.

ایجاد عدالت فرهنگی از اهداف برگزاری نمایشگاه‌ کتاب در شهرستان‌ها است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایسنا، سیدهادی حسینی 24 مهرماه در آیین گشایش نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه انجام کار فرهنگی از بحث‌های مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: حوزه فرهنگ با مسائل فرهنگی انسجام خود را حفظ کرده است.

    وی با اشاره به اینکه کتاب هدیه خدا به بشر است، تصریح کرد: تمامی آورده‌های انبیا کتاب بوده که با قرآن می‌توان برای انتخاب راه درست و زندگی بشر از آن استفاده کرد .

    حسینی گفت: در حوزه علم و تفکر تاکنون جایگزینی برای کتاب پیدا نشده و کتاب همچنان پیشتاز است.

    وی ادامه داد: تمام کتاب‌هایی که در دسترس عموم قرار می‌گیرد مناسب مطالعه نیست و موضوع مهم این است که افراد ظرفیت انس با کتاب را داشته باشند.

    وی هدف از برگزاری نمایشگاه‌ در شهرستان‌ها را ایجاد عدالت فرهنگی در کشور دانست و افزود: با این کار دسترسی مردم سراسر کشور به کتب ناشران مختلف به سهولت صورت می‌‎پذیرد.

    حسینی با اشاره به اینکه  این نمایشگاه در 12 سال متوالی در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود و هر ساله نسبت به دروره‌های گذشته آن از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است، تاکید کرد: لازم است ناشران استانی در این زمینه استقبال بیشتری انجام دهند.

    معاون امور حقوقی و مجلس وزریر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سرقت و سوءاستفاده در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: قانون مالکیت فکری در قالب لایحه در کمیسیون قضایی مجلس مطرح شده است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری بتوان این قانون را در راستای کاهش سرقت عملیاتی کنیم.

    وی اضافه کرد: جمعی از نمایندگان مجلس نیز در حال تدوین طرحی به منظور افزایش یک درصدی سهم کتابخانه‌ها از درآمدشهرداری‌ها هستند.

    حسینی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیتی در قبال چاپ کتاب‌های بدون مجوز ندارد، تصریح کرد: در صورت مشاهده، این کتب جمع‌آوری شده و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

    به گزارش ایسنا، از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 50 میلیون تومان کتاب از نمایشگاه خریداری و به کتابخانه های مناطق محروم تقدیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت