نمایشگاه تراکنش ایران ( ۹ )

در نمایشگاه تراکنش می‌توان راه یک‌ساله را یک‌شبه رفت

عصر نمایشگاه- محمدعلی جعفری بنیانگذار اپلیکیشن «پرداختم» با اشاره به فرصت مناسب شرکت در نمایشگاه فاباتک ، در ارتباط با وضعیت حال حاضر استارتاپ‌ها در ایران می گوید: استارتاپ ها امروز تعداد بسیار زیادی از افراد و نهادها را درگیر کرده اند.

در نمایشگاه تراکنش می‌توان راه یک‌ساله را یک‌شبه رفت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل ازمرکزفابا؛ چالش همراه داشتن پول خرد، چالش هر روزه مسافران و رانندگان تاکسی است. اما یک استارت‌آپ با ایده‌ای خلاقانه این چالش را برطرف کرده است. یکی از اپلیکیشن‌هایی که در مدت کوتاهی توانست در بازار جایی برای خود دست وپا کند، اپلیکیشن «پرداختم» است. اپلیکیشنی که با شعار پرداخت آسان کرایه تاکسی، تحولی در عرصه خدمات‌رسانی به شهروندان در حمل‌ونقل شهری ایجاد کرد. استارت‌آپ "پرداختم" در مدت فعالیتش توانست به بانکِ همراه تعداد زیادی از مسافران هر روزه تاکسی‌های شهری تبدیل شود. راحتی در پرداخت کرایه،امنیت در پرداخت، امکان شارژ اعتبار برای پرداخت‌های متعدد و سریع و صدور رسید پرداخت کرایه جهت اطمینان مسافران از جمله ویژگی‌هایی است که خدمات‌رسانی در این اپلیکیشن را منحصر به فرد کرده است. طراحان این اپلیکیشن، برای بازاریابی محصول خود، ایستگاه به ایستگاه، سراغ تاکسی‌ران‌ها رفتند تا مستقیما آن‌ها را به استفاده از این ابزار ترغیب کنند. محمدعلی جعفری که اقدام به راه‌اندازی این اپلیکیشن کرده، در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه تراکنش ایران، با اشاره به فرصت خوب شرکت در نمایشگاه برای ارتباط بیشتر با شرکای کاری، در ارتباط با وضعیت حال حاضر استارت‌آپ‌ها در ایران می‌گوید: امروز استارت‌آپ ها موجی را تشکیل داده‌اند که تعداد بسیار زیادی از افراد و نهادها را درگیر کرده است.
    اپلیکیشن «پرداختم» یکی از استارت‌آپ‌هایی است که در نمایشگاه تراکنش ایران حضور دارد. لطفا ازدلایل حضورتان در نمایشگاه و دستاوردهایی که از حضور در نمایشگاه انتظار دارید برای‌مان بگویید.
    یکی از دلایل عمده‌ای که باعث شد در نمایشگاه شرکت کنیم، حوزه فعالیت‌مان است که مرتبط با تراکنش است. در همین رابطه علاقه‌مندیم که مجموعه ما بتواند ضمن معرفی خود در نمایشگاه تراکنش ایران، زمینه‌های ارتباط موثر با مجموعه‌های دیگر را، برای ارتقاء سطح کمی و کیفی خود فراهم کند. ضمن این‌که، نمایشگاه فرصت مناسبی را جهت معرفی مجموعه فعالیت‌های ما فراهم می‌کند. به همین دلیل انتظارمان این است که در محیط مناسبی که از طریق نمایشگاه فراهم شده، خدمات‌مان را آن‌طور که باید، در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
    منظورتان از فرصت مناسب برای معرفی محصولات چیست؟
    یکی از مواردی که بعضا در بسیاری از نمایشگاه‌ها مشاهده می‌شود و خوشایند نیست، این است که یک سری از مسوولین صرفا برای یک فرصت ده ثانیه‌ای در غرفه حضور پیدا می‌کنند و انتظارشان هم این است که به سرعت محصولات معرفی شوند! خواست ما این بود که فرصت و زمان مناسب برای ارائه محصولات و توانمندی‌های شرکت‌های حاضر در نمایشگاه فراهم شود.
    این امکان در جشنواره بزرگ فین‌تک فراهم شده که بتوانید با مسوولان از نزدیک ارتباط داشته باشید.
    واقعیت این است که در کشوری زندگی می‌کنیم که بحث‌های مربوط به اخذ مجوز، سرویس‌های بانکی و سرویس‌هایی که مرتبط با تراکنش هستند، با سختی‌های زیادی همراه است. اگر  ارتباطات لازم فراهم نباشد، برای کسی که می‌خواهد در حوزه فین‌تک فعال شود، طی کردن این فرآیندها خیلی سخت است. نمایشگاه این امکان را فراهم می‌کند که راه یک‌ساله را یک‌شبه برویم.
    یکی از چالش‌های بزرگ استارت‌آپ‌های فین‌تک، بحث سرویس‌های بانکی است. شما در طول فعالیت‌تان با چه چالش‌هایی روبه‌رو بوده‌اید؟
    اغلب استارت‌آپ‌ها در به دست آوردن سرویس‌هایی که در بقیه کشورها بسیار معمولی است با چالش‌هایی مواجه‌اند که ریشه در زیرساخت‌های قانونی و بانکی دارد. این سرویس‌ها متاسفانه در اکثر بانک‌ها تعریف نشده‌اند و این مساله، چالش عمده‌ای است برای افرادی که می‌خواهند در این حوزه ورود کنند. تا زمانی که زیرساخت‌ها ایجاد نشوند، این مشکل کماکان به قوت خود باقی‌ است.
    استقبال مردم از اپلیکیشن شما چطور بوده است؟
    مردم به هرحال چون دغدغه این مساله را دارند، استقبال خوبی هم می‌کنند. اما به دلیل نو بودن این فناوری‌ها، نیاز است زمان بیشتری بگذرد تا تعداد بیشتری از مردم با مزایا و منافع استفاده از چنین ابزارهایی آشنا شوند. در آن‌صورت و در صورت موفقیت‌آمیز بودن تجربه استفاده از چنین ابزارهایی، ما در آینده شاهد استفاده بیشتر مردم از  فناوری‌های جدید خواهیم بود.
    آیا برای جلب حمایت تاکسی‌ران‌ها در استفاده از خدمات‌تان با مشکلی مواجه بوده‌اید؟
    اصلاً چالش حل نشده‌ای بین ما و مجموعه تاکسی‌ران‌ها وجود ندارد. روش‌هایی را در دستور کارمان قرار دادیم که بتوانیم این فرآیند را خیلی خوب برای همه توضیح دهیم، به نحوی که آن‌ها هم اطمینان حاصل کنند استفاده از این ابزار، به نفع کسب‌وکار خودشان نیز خواهد بود.
    آینده این حوزه را چطور ارزیابی می‌کنید؟ آیا چشم انداز روشنی در انتظار استارت‌آپ‌های ایرانی است؟
    من استارت‌آپ‌ها را موجی می‌بینم که تعداد بسیار زیادی از افراد و نهادها را درگیر کرده است. با این حال روندی که تاکنون طی شده نشان می دهد که تفاوت بین بهترین و بدترین استارت‌آپ بسیار زیاد است. یعنی اگر در نظر بگیریم که مثلا 10هزار استارت‌آپ داریم، شاید فقط ده استارت‌آپ، خدماتی را که باید، ارائه می‌کنند . یعنی نیازسنجی کرده‌اند، اهداف مشخصی دارند و موثر عمل می‌کنند. تعداد استارت‌آپ‌های آینده‌دار فین‌تک، به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد، مابقی موفقیت چندانی در این حوزه کسب نکرده‌اند و صرفا یک موج هستند که راه به جایی نخواهند برد.
    .

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت