برگزاری جشنواره غذای سالم به مناسبت روز جهانی غذا

عصر نمایشگاه- مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: به مناسبت روز جهانی غذا نمایشگاه و جشنواره غذای سالم باهدف فرهنگ‌سازی استفاده از غذای سالم در نهاوند برپا شد.

برگزاری جشنواره غذای سالم به مناسبت روز جهانی غذا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه»به نقل از گرو، مومنعلی دارابی در این مراسم گفت: به دلیل اهمیت مسئله تغذیه سالم یک روز را در دنیا به‌عنوان روز جهانی غذا نام‌گذاری شده است که این روز به‌افتخار تأسیس سازمان فائو در سال 1945 میلادی نام‌گذاری شده و در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود و به مسائل پایه‌ای غذا می‌پردازند.
    وی اظهار داشت: در این روز سازمان‌های بین‌المللی مرتبط به‌منظور برقراری روابط درزمینهٔ کشاورزی و زمینه‌سازی برای جلوگیری از فقر، گرسنگی و جلوگیری از نابودی محیط‌زیست، استفاده از تجربیات، نحوه تغذیه، انتقال فن‌آوری از کشورهای توسعه‌یافته به کشورهای درحال‌توسعه که موجب رونق و پیشرفت در صنعت مواد غذایی در ملل جهان سوم می‌شود راهکارهایی را ارائه و فعالیت‌های را انجام می‌دهند.
    مدیر شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: در کشور ما نیز هرسال مصادف با این روز بسیاری از سازمان‌هایی که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم با مسائل غذا، تهیه و تأمین آن در ارتباط هستند بخشی از چالش‌های مربوط به آن را موردبررسی قرار می‌دهند و طرح‌های تحقیقاتی و راهکارهایی که می‌تواند در بهبود وضعیت تغذیه هر جامعه نقش داشته باشد، مطرح و برنامه‌های جدید به سازمان‌های مربوط ابلاغ می‌شود.
    وی بیان داشت: در همین راستا واحد غذا و دارو ستاد شبکه نهاوند نیز به مناسبت روز جهانی غذا نمایشگاهی را در محل این ستاد برای شهروندان برپا کرده است و جشنواره غذای سالم را نیز برگزار کرد.
    دارابی گفت: در این نمایشگاه آموزش نشانگرهای تغذیه‌ای، نشانگرهای ایمنی و سلامت محصولات، برچسب اصالت و سلامت برای آگاهی مردم و چند بخش دیگر برای بازدید علاقه‌مندان به نمایش درآمده است.
    وی در ادامه به اهمیت موضوع استفاده از غذای سالم اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در سنین کودکی آموزش‌های استفاده از غذاهای سالم به کودکان و خردسالان داده شود و آن‌ها به این امر ترغیب شوند قطعاً جامعه‌ای سالم خواهیم داشت که موضوع تغذیه سالم دران نهادینه‌شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت