مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبرداد

حضور ۲۱ ناشر بین‌المللی در نماشگاه کتاب تبریز

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۲۱ کشور مهم دنیا و از افراد صاحب‌نظر با ۳۲ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال تبریز حضور دارند، گفت: نزدیک به یک‌هزار ناشر و فعال نشر در نمایشگاهی با ۱۲۰ هزار عنوان کتاب حضور دارند.

حضور ۲۱ ناشر بین‌المللی در نماشگاه کتاب تبریز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از  فارس، محمد محمدپور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اظهار داشت: خداوند به مقام قلم سوگند یاد کرده و این نشان از جایگاه ویژه قلم‌ به دستان است.

    وی با بیان اینکه کتاب همواره مهم‌ترین رکن برای تولید فکر، اندیشه و بالندگی است، افزود: اگر بگوییم پیشرفت و توسعه شبکه‌های ارتباطی اینترنتی مخاطبان را از کتابخوانی بی‌نیاز کرده، تفکری اشتباه و نادرست است زیرا هر چیزی جایگاه خود را دارد و کتاب و نوشته جای ویژه خود را حفظ کرده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تاکید به اینکه برپایی پانزدهمین نمایشگاه کتاب با همت تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی میسر شده است، گفت: نزدیک به یک‌هزار ناشر و فعال نشر در نمایشگاهی با 120 هزار عنوان کتاب حضور دارند.

    وی اذعان داشت: همچنین در بخش ناشران بین‌المللی، 21 کشور مهم دنیا و از افراد صاحب‌نظر با 32 هزار عنوان کتاب حضور دارند که تمام کتب عرضه شده از سال 2010 به بعد خواهد بود.

    محمدپور، رقم بن امسال را یک میلیارد و 500 تومان اعلام کرد و گفت: این رقم افزایش نیز خواهد یافت زیرا میزان مطالبات و استقبال زیاد به نظر می‌رسد.

    وی یادآور شد: در بخش  مطبوعات و رسانه‌های گروهی ،65 غرفه در اختیار اهل رسانه گذاشته شده است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه بخش‌های فرهنگی بسیار گسترده در نظر گرفته شده است که آن را دروازه ورود به رویداد فرهنگی تبریز 2018 قرار دادیم، افزود: در سالی که با نام اقتصاد مقاومتی مزین شده، دبیرخانه اقتصاد مقاومتی و دبیرخانه 2018 درگیر موضوع هستند.

    وی با تاکید به اینکه هدف از برپایی این نمایشگاه برای اعلام اهمیت کتاب و کتابخوانی در جامعه است، گفت: کتاب مایه حیات و محرک توسعه جامعه است و باید تصمیم‌گیران کشور بدانند که اساس و زیربنای توسعه یک کشور همین افزایش سرانه مطالعات بوده و امید است از سال‌های آتی همه وارد این موضوع شوند.

    محمدپور با یادآوری اینکه نمایشگاه کتاب امسال با چند روز تاخیر برگزار شد، ادامه داد: این تاخیر باعث شد که متوجه اهمیت این نمایشگاه در بین مردم شویم زیرا به یک مطالبه جدی مردمی تبدیل شده است و به هیچ‌وجه تعطیل بردار نیست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت