مشارکت ۴۵ درصدی خارجی ها در نمایشگاه برق

عصر نمایشگاه- هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه ، با حضور جمع کثیری از شرکت های توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت برق ،روز گذشته در حالی برگزار شد که ۷۷۰ شرکت داخلی و خارجی در آن حضور داشتند تا آخرین یافته های این صنعت را به مدت ۴ روز به معرض دید فعالان این صنعت قرار دهند تا این نمایشگاه، گامی رو به جلو در راستای اعتلا و انعکاس هر چه بیشتر توانمندیهای این صنعت در ایران و جهان باشد.

مشارکت ۴۵ درصدی خارجی ها در نمایشگاه برق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از عصراقتصاد ،  در نمایشگاه امسال 458 شرکت داخلی و بیش از 310 شرکت خارجی از 30 کشور مختلف آلمان، چین، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، لهستان، انگلستان، سوئد، امارات، روسیه و ... حضور دارند. بر اساس اعلام ستاد برگزاری، نمایشگاه امسال در فضایی به مساحت 50 هزار و 120 مترمکعب برگزار شد که حدود 25 هزار مترمکعب آن در فضای سرپوشیده است. در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق شرکت‌های حاضر در زمینه تولید انواع روشنایی، سیم و کابل، تابلو برق، دکل و مقره، اتوماسیون، ژنراتور، ابزار دقیق، تجهیزات برقی و مشاورین و پیمانکاران این صنعت فعالیت داشته و آخرین نوآوریهایی خود را در این عرصه به بازدیدکنندگان ارایه می‌کنند.

    براساس گزارش‌ها، در حاشیه این نمایشگاه 4 روزه نیز، طبق منوال سال‌های گذشته قراراست 2 نشست تخصصی با حضور کارشناسان صنعت برق با موضوع «بررسی چالش‌های اقتصادی صنعت برق» و «چالش‌ها و راهکارهای موجود برای تحقق اهداف صادراتی صنعت برق کشور» برگزار شود و براساس اعلام دبیرخانه هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق نشست اول در روز 14 آبان ماه رأس ساعت 14 و نشست دوم نیز در روز 15 آبان ماه در همان ساعت برگزار می‌شود.

    امسال شاهد رکورد شکنی حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه بین المللی صنعت برق از نظر تعداد شرکت کننده هستیم. تعداد شرکت‌های ایرانی نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته این درحالی است که شرکت ‌های خارجی رشد 5 درصدی داشته اند. این میزان مشارکت برای اولین بار در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی صنعت برق رخ داده است.

    «ستار محمودی»، قائم مقام وزیر نیرو روز گذشته در حاشیه مراسم افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق، با اشاره به اینکه، هفدهمین نمایشگاه  بین المللی برق در حال حاضردر حال برگزاری است گفت: تلاش این است که محصولات جدید تجهیزات صنعت برق را در این نمایشگاه توسط شرکت های داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شود. و حضور این تعداد از شرکت های خارجی و داخلی در این رویداد بین المللی ، فرصت را برای تبادل افکار و تجربه و مذاکره فراهم می کند که باید صنعت برق به نحو مطلوب از آن استفاده کند.

    قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: از جمله مزایای این نمایشگاه، آماده سازی زمینه حضور شرکت های داخلی در بازارهای خارج از کشور است، به طوری که در منطقه شاهد وجود یک بازار 400 میلیون نفری برای محصولات شرکت های ایرانی هستیم که می تواند به اقتصاد صنعت و شکوفایی آن نیز کمک کند.

    وی اضافه کرد: شرکت های حاضر، با دستی پر به نمایشگاه آمده اند و تجهیزاتی مختلف از حوزه های روشنایی، سیم، کابل، انتقال و تجهیزات نیروگاهی را به نمایشگاه آورده اند.

    وی در مورد حضور شرکت های خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی برق گفت: امسال 45 درصد شرکت های حاضر در نمایشگاه، خارجی هستند؛ این حضور هم فرصتی بری تبادل افکار و تجربه و هم فرصتی برای مذاکره بین شرکت های ایرانی وخارجی است.

    محمودی افزود: علاوه بر این، یکی از اهداف نمایشگاه این است که شرکت های ایرانی  بتوانند بازار های جدیدی را در منطقه به دست اورند و همچنین حضور و ایجاد تعامل در این نمایشگاه ها سبب انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری به صورت (جوینت وینچر ) خواهد شد.

    وی تأکید کرد: شرکت‌هایی که بتوانند شرکای خارجی در این زمینه پیدا کنند از تسهیلات ویژه گمرکی و سایر مزایا برخوردار خواهند شد.

    قائم مقام وزیر نیرو گفت: خوشبختانه همین الان شرکت های ما در حال حاضر در بیش از 30 کشور دنیا فعال هستند و در این کشورها در حال راهبری طرح های اجرایی خود هستند.

    قائم مقام وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود در مورد توان تولید داخل در صنعت برق گفت: صنعتگران داخلی خصوصا در عرصه برق از همان سال های بعد از انقلاب به خودباوری رسیده اند و متکی به خود هستند ، اکنون به شرایطی دست یافته اند که بطور میانگین بیشتر از 95 درصد تجهیزت صنعت برق از تولید تا توزیع و تجهیزات، داخلی سازی شده است.

    وی گفت: اکنون شرکت های ایرانی در بیش از 30 کشور دنیا از جمله سریلانکا، تاجیکستان و ... فعال هستند و در این کشورها یا به صدرو تجهیزات و خدمات فنی مهندسی و یا اجرای برخی پروژه ها مشغول هستند.

    در ادامه آرش کردی ، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر، با تاکید بر اینکه هفدهمین دوره نمایشگاه برق به لحاظ حجم و حضور کمی و کیفی شرکت‌های حاضر در این رویداد بین المللی بی‌نظیر است، عنوان کرد: حضور 458 شرکت داخلی و 312 شرکت خارجی حاکی از آن است که صنعت برق به لحاظ حجم مراجعه کننده و فعالیت صورت گرفته باز هم به همان روزهای اوج خود نزدیک می‌شود.

    مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر در خصوص وضعیت شبکه برق کشور، نیز افزود: وضعیت شبکه برق کشور به لحاظ دارا بودن ظرفیت های تولید، مصرف و صنایع داخلی دارای وضعیت قابل قبولی است و در منطقه رتبه اول رو دارد وهمچنین این صنعت در جهان نیز رتبه خوبی را داراست.

    وی ادامه داد: اگر ما برمشکلات اقتصادی صنعت برق فائق بیایم و این ناترازی بین درآمدها و هزینه ها را به حداقل برسانیم؛ سبب شکوفایی بیشتر صنعت ما خواهد شد وادامه دار بودن برپایی چنین نمایشگاهی ، آن هم در حوزه برق بین المللی بسیار مفید خواهد بود. حضور شرکت های داخلی و خارجی در کنار یکدیگر منجر به اطلاع دو طرف از توانمندی‌های هم و رشد شرکت‌های داخلی می‌شود. چنین تعاملاتی نه تن‌ها منجر به ورود تکنولوژی‌های جدید به صنعت برق کشور خواهد شد بلکه در تعاملات دو سویه به منظور تامین منابع مالی، پیشرفت در پروژه‌ها و فاینانس نیز مثمرثمر خواهد بود.

    وی همچنین در خصوص قدرت رقابت تولیدات داخلی با محصولات مشابه خارجی ، گفت: قدرت تولیدات داخلی ما یک امر اثبات شده است و سالیان طولانی ما از تجهیزات داخلی استفاده می کنیم . صنعت ما توان ساخت پست ها ، تجهیزات خطوط انتقال  .خطوط فوق توزیع ترانسفورماتر ها نیروگاه سازی را دارد و این توان به ظرفیت بالای 95 درصد رسیده است.

    وی با تاکید بر اینکه نگاه به صنعت برق ایران افتخارآمیز است، تاکید کرد: وضعیت فعلی حاکی از آن است که در زمینه خودکفایی داخلی در تمامی بخش‌های مربوط به نیروی انسانی و فعالیت‌های تخصص محور به خوبی عمل کرده‌ایم و در قبال ورود تکنولوژی‌های حساس و حیاتی نیز توانسته ‌ایم کار را به سمت و سوی پیش ببریم که کشور دچار مشکل نشود.

    کردی ادامه داد: پایداری شبکه برق کشور نشاندهندی این است که  این تجهیزات و امکانات ایجاد شده به لحاظ انطباق با استاندارد جهانی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و اصولا تعاملی که بین سازندگان و صنعت برق وجود داشته،وجود کمیته های عالی فنی جهت تاییدیه در شرکت توانیر، سبب شده که بهترین استانداردها و شیوه ها را برای انطباق محصول با استاندارد جهانی اتخاذ کنند . از این جهت ایران جزو کشورهای بسیار خوب در خصوص ساخت تاسیسات وتجهیزات صنعت برق می باشد.

    همچنین هوشنگ فلاحتیان ، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در بازدید از نمایشگاه بین المللی صنعت برق گفت: بعد از انقلاب موفقیت‌های زیادی برای رسیدن صنعت برق کشور به عرصه خودکفایی کسب شده است، در زمان حاضر جزو 5 یا 6 کشور جهان هستیم که توانایی ساخت صفر تا صد نیروگاه‌ها را در داخل کشور داریم.

    وی اضافه کرد: در زمان حاضر 100 درصد تجهیزات مورد نیاز صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود و مسئولان وزارت نیرو دغدغه‌ای جز تامین برق مورد نیاز کشور ندارند.

    وی اظهار امیدواری کرد: مشارکت شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی سبب افزایش صادرات تجهیزات برق به سایر کشورهای جهان شود.

    معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به اینکه هم اینک بار شبکه برق کشور نسبت به تابستان کاهش یافته و مشکل خاصی در زمان حاضر وجود ندارد، افزود: در حال آماده سازی شبکه برق برای تابستان سال آینده هستیم، تعمیرات اساسی نیروگاه‌ها آغاز شده و بسرعت در حال انجام است و اقدامات توسعه‌ای نیز در دست اقدام است تا پیک برق تابستان آینده را با کمترین ریسک پشت سر گذاشته و برق مورد نیاز کشور را در تابستان سال 97 تامین کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت