مدیرکل ارشاد استان بوشهر

نمایشگاه بزرگ کتاب ۲۲ آذر در بوشهر برپا می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه سه سال برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها اجاز ایجاد نمایشگاه دوره‌ای کتاب در شهر بوشهر نیست اظهار داشت: در سال تنها یک نمایشگاه بزرگ کتاب آن هم در ۲۲ آذر ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

نمایشگاه بزرگ کتاب ۲۲ آذر در بوشهر برپا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیده ماحوزی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به اینکه برنامه‌های بیست و پنجمین هفته کتاب در کشور از بوشهر آغاز می‌شود اظهار داشت: برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی فردا در بوشهر  با نواختن زنگ کتاب در مدرسه فرزانگان بوشهر با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

    وی، از افزایش سرانه مطالعه کتاب در استان بوشهر خبرداد و افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده سرانه مطالعه کتاب از 3 دقیقه به 59 دقیقه افزایش یافته که با تعیین بوشهر به عنوان پایتخت کتاب این سرانه با اجرای برنامه‌های مختلف افزایش می‌یابد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، با بیان اینکه 32 نوع فعالیت برای انتخاب بوشهر  به عنوان پایتخت کتاب انجام شد گفت: از 32 فعالیت و طرح  یادشده بیش از 70 درصد آن تاکنون عملیاتی شده و در مدت2 سال برای عملیاتی شدن سایر فعالیت‌های پایتخت کتاب، فرصت باقی است.

    ماحوزی از انعقاد 200 تفاهم‌نامه و مشارکت با دستگاه‌ها، سمن‌ها و کارخانجات برای ترویج فرهنگ کتابخوانی خبرداد و تصریح کرد: به غیر 200 تفاهم‌نامه‌ای که با مدیران دستگاه‌های اجرایی منعقد شده ما اقدام به ایجاد شبکه شهرداران و بخشداران استان  کرده‌ایم که شهرداران و بخشداران این استان سند همکاری در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی امضا کرده‌اند.

    وی، اجرای طرح دوشنبه‌های قصه، تبادل کتاب، کاربران کتاب، میلاد کتاب، سرباز و دانش‌آموز کتاب، کتاب شفا، کتاب آزادی و اهدا کتاب از برنامه‌های مهم پایتخت کتاب دانست.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از اجرای سفیران کتاب در شهر بوشهر خبرداد و گفت: دوچرخه‌سواران بوشهری با حمل کتاب و حضور در محافل گوناگون نسبت به ترویج فرهنگ کتاب اقدام می‌کنند و در این راستا اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌های بی‌سیم به کتاب برای ترویج مطالعه مجهز شده است.

    ماحوزی  با تاکید بر حمایت از مولفان و کتابفروشان بیان کرد: سالانه بین 20 تا 50 میلیون تومام وام کم بهره برای بازسازی و تجهیز کتابفروشی‌ها و برای ساخت هر کتابفروشی 300 میلیون تومان وام کم بهره پرداخت می‌شود.

    وی از برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب در بوشهر خبرداد و تصریح کرد:سه سال برای حمایت از کتاب‌فروشی‌ها اجاز ایجاد نمایشگاه دوره‌ای کتاب در شهر بوشهر نیست ولی در سال تنها یک نمایشگاه بزرگ کتاب آن هم در 22 آذر ماه در بوشهر برگزار می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر حمایت از اهل قلم و مولفان افزود: در این زمینه خرید کتاب نویسندگان از برنامه‌های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اعتبارات این بخش از 80 میلیون تومان، به 105 میلیون تومان افزایش یافته و این در حالی است که مبلغی هم از سوی برنامه و بودجه استان بوشهر تخصیص می‌یابد.

    ماحوزی،«توزیع کتاب آزادی» با همکاری امور زندان‌ها و دادگستری،«توزیع  کتاب شفا» در بخش اطفال بیمارستان خلیج فارس بوشهر،«میلاد کتاب» با توزیع کتاب در بخش زایشگاه بیمارستان  را از‌جمله برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر دانست.

    وی افزود: طرح‌های «دوشنبه‌های کتاب» در مهد‌های کودک و «تبادل کتاب» در دانشگاه‌‌های بوشهر از دیگر برنامه‌های اجرا شده در پایتخت کتاب است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت