۴۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بازدید کردند

عصر نمایشگاه- معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۴۰ هزار نفر از دانشگاهیان از نمایشگاه دائمی کتاب جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بازدید کردند.

۴۰ هزار نفر از نمایشگاه کتاب جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بازدید کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری تسنیم از ارومیه، امین رستم زاده امروز در جلسه شورای علمی انتشارات جهاد دانشگاه آذربایجان غربی اظهار داشت: نمایشگاه دائمی کتاب جهاد دانشگاهی در استان روزانه به‌طور میانگین شاهد بازدید 200 نفر از دانشجویان، مدرسان و اساتید، پژوهشگران و سایر دانش پژوهشان جامعه است.

    وی افزود: نمایشگاه دائمی کتاب جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، به‌عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاه دائمی کتاب و  مرجع کتاب‌های دانشگاهی و علمی در استان شناخته شده است.

    رستم زاده گفت: در این نمایشگاه انواع منابع اصلی و جانبی رشته‌های مختلف تحصیلی از جمله شیمی، فیزیک، حقوق، ادبیات، ریاضی، عمران، علوم ورزشی، علوم تربیتی، معماری و سایر رشته‌های دانشگاهی در معرض دید بازدید کنندگان قرار دارد.

    معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی ارتباط با ناشران معتبر دانشگاهی در سراسر کشور و به تبع آن عرضه کتب اصلی دانشگاهی در رشته‌های مختلف دانشگاهی یکی از ویژگی‌های متمایز این نمایشگاه در مقایسه با سایر مراکز عرضه کتاب دارد که این عرضه می‌تواند، نیاز واقعی پژوهشگران و دانشجویان در راستای ترویج فرهنگ پژوهش و مطالعه را پاسخ دهد.

    وی گفت: مطالعه غیردرسی و فوق‌درسی باید در بین دانشجویان نهادینه شود هر چند به سبب معرفی جزوات برای واحدهای درسی و سرفصل‌های دانشگاهی در بعضی از دانشگاه‌ها عملاً خود کتاب درسی نیز از سبد مطالعه دانشجویان حذف شده است.

    مدیر مسئول انتشارات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی نقش خانواده را در انس ذهنی فرزندان در سال‌های جاری و آتی با کتاب و کتابخوانی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برنامه ریزی‌ها باید به اشکالی طرح ریزی شود که خانواده‌ها با پایگاه‌های مختلف اجتماعی و در هر سطح اقتصادی بتوانند ذهن فرزندانشان را با این مقوله مهم پیوند دهند.

    رستم زاده ایجاد اشتیاق مطالعه و مؤلفه‌های اثرگذار بر آن در سنین مختلف را به‌عنوان یک متغیر پژوهشی بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: باید پژوهشگران و دانشگاهیان ارتباط این موضوع را با سایر شاخصه‌های مختلف بررسی و نتایج علمی و عملی را در اختیار متولیان مدیریتی جامعه و دانشگاه قرار دهند.

    وی گفت: میزان و نوع ذائقه کتابخوانی برای سنین مختلف در دوران جوانی و حتی دانشجویی متأثر از مؤلفه‌های مختلف و متفاوت است و رکود کتابخوانی می‌تواند متأثر از سلیقه، سبک و ذائقه نویسندگان و یا مؤلفین و یا خوانندگان و حتی ناشرین باشد که نمی‌توانند با واقعیت موجود جامعه در جهت حقیقت موضوع همخوانی ایجاد نمایند.

    معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: نظام‌های آموزشی در سطوح مختلف باید مبتنی بر پرورش خلاقیت و ارتقاء پویایی ذهن فراگیر طراحی و تدوین استراتژی برای آن صورت گیرد در غیر این صورت نظام‌هایی چون جزوه محور و تک بعدی بدون پیاده کردن مدیریت مشارکتی فضای درسی هیچ انگیزه برای دانش آموز و دانشجو جهت تمایل و ایجاد شوق مطالعه باقی نخواهد گذاشت.

    وی گفت: نسبت سرانه مطالعه در هر کشور ارتباط مؤثر و معنی داری با شاخص‌های توسعه پژوهشی یک جامعه دارد و کشورهای توسعه یافته آزمایشگاه‌های نوین و مدرن خود را بدون پژوهشگر واقعی و نخبه ساخته و تجهیز نمی‌کنند بر خلاف کشورهای ضعیف‌تر که در راهبردهای توسعه پژوهشی ابتدا به فکر تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و سپس تربیت نیروی نخبه پژوهشگر هستند.

    مدیر مسئول انتشارات جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: رویدادهای جدی و محتوایی فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید از حصار یک هفته خاص و محدود خارج شود و در تمامی سایر مناسبت‌ها و رویدادها در طراحی قالب‌ها و ابزارها ضرورتاً  ابزار کتاب و کتابخوانی و فرهنگ مطالعه و تأمل در سراسر سال گنجانده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت