برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد با حضور ۸۴۰ ناشر داخلی و خارجی

عصر نمایشگاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از حضور۸۰۰ ناشر داخلی و ۴۰ ناشر خارجی در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد خبر داد.

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد با حضور ۸۴۰ ناشر داخلی و خارجی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، سعید سرابی شامگاه گذشته در جلسه شورای اداری که در استانداری برگزار شد، ازبرگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب ناشران جهان اسلام در 9 آذرماه به مدت 7 روز خبر داد و گفت: بخش پایتخت فرهنگی جهان اسلام و برگزاری هفته فرهنگی الجزایر از بخش‌های ویژه نمایشگاه امسال است.
    وی افزود: این نمایشگاه با حضور 800 ناشر داخلی و 40 ناشر خارجی از کشورهای ترکمنستان، لبنان، عراق، افغانستان، پاکستان، تاتارستان، الجزایر، عمان وسوریه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد با شعار "نمایشگاهی به وسعت یک استان" برگزار می‌شود.
    مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی ادامه داد: ارائه بن‌های خرید کتاب در نمایشگاه و برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور کاروان مفاخر این استان از ابتکارات جالب این نمایشگاه است.
    سرابی به بخش‌های جنبی نمایشگاه امسال اشاره کرد و گفت: رونمایی از کتاب‌های مختلف، تئاتر  خیابانی، اکران ویژه آثار هنری مربوط به کتاب، شب شعر، نورافشانی و همچنین برگزاری شب‌های فرهنگی شهرستان‌های تربت جام، تربت حیدریه، کاشمر، خواف و نیشابور از جمله برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال است.
    در ادامه این جلسه، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد نیز با اشاره به اهمیت پژوهش، اظهار داشت: اگر تقاضا برای پژوهش نباشد، انجام پژوهش توسط پژوهشگر دچار سردرگمی به همراه دارد، بنابراین، اهمیت ارتباط بین پژوهشگر و جامعه انکارناپذیر است.
    محمدکافی با بیان اینکه درهمه دنیا ایامی به بزرگداشت پژوهش و فناوری اختصاص دارد، تصریح کرد: در این ایام ضمن تجلیل ازپژوهشگران سعی می‌شود نیازهای جامعه به شکل مستقیم از طریق نمایشگاه‌ها در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.
    وی ادامه داد: خوشبختانه در کشور ما نیزاین موضوع هم در سطح ملی و هم استانی برگزار می‌شود و خراسان رضوی در سه سال گذشته مقام اول را ازحیث راندمان پژوهش و فناوری کسب کرده است.
    رئیس دانشگاه فردوسی مشهد «شبکه دانشگاه‌های خراسان رضوی» را  متولی  برگزاری جشنواره پژوهش معرفی کرد و گفت: این جشنواره در تاریخ 17 تا 20 آذر ماه امسال در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت