معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی:

متولی برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی میراث فرهنگی است

عصر نمایشگاه- معاون صنایع دستی میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: اداره کل میراث فرهنگی، تنها متولی برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی به شمار می‌رود.

متولی برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی میراث فرهنگی است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه به نقل از فارس، فرشاد به‌آفرین ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با تعطیلات نوروز 95 اقدام به برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در سه نقطه از تبریز و 10 نقطه استان کرد، برج تجارت جهانی تبریز، خانه کلکته‌چی و داخل عمارت شهرداری تبریز سه مکان رسمی برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در تبریز بودند.

    وی افزود: اما در این بین برخی نهادها خارج از حیطه فعالیت خود اقدام به برگزاری نمایشگاه‌هایی تحت عنوان صنایع دستی کردند که به دلیل عدم اخذ مجوز و هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی استان، سبب بروز برخی نارضایتی‌ها شد.

    به‌آفرین گفت: اداره کل میراث فرهنگی، تنها متولی برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی به شمار می‌رود و هیچ نهاد یا مجموعه خصوصی و دولتی نمی‌تواند، بدون هماهنگی با اداره کل و اخذ مجوزهای لازم اقدام به برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی بکند.

    معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی افزود: از ارگان‌های نظارتی انتظار می‌رود به صورت جدی با برپایی این بازارچه‌ها برخورد کنند چرا که به اعتبار صنایع دستی استان آسیب جدی وارد می‌کنند.

    به‌آفرین با اشاره به برپایی بازارچه‌ای تحت عنوان صنایع دستی در ایام نوروز در پیاده راه مقصودیه، افزود: این بازارچه بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی برپا شده بود.

    وی با ابراز تأسف از برپایی بازارچه صنایع دستی بدون اخذ مجوز از میراث فرهنگی، افزود: متأسفانه ما هر سال شاهد بروز چنین رفتارهایی هستیم و امسال نیز برپایی بازارچه‌ای به نام صنایع دستی اما با محتوایی ضعیف موجب نارضایتی مردم، اصحاب رسانه و هنرمندان استان شده است.

    به‌آفرین گفت: نمی‌دانم چه لزومی دارد که اقلام غیرمرتبط با صنایع دستی از جمله سوغاتی‌های استان، عرقیجات و گیاهان دارویی و محصولات چینی به نام صنایع دستی به فروش رسانده شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرنمایشگاه( http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت