برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی (TRAMEDEX) نخستین رویداد سلامت پایدار با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاهمبه نقل از بهداشت نیوز، نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی، رویدادی سلامت‌محور است در راستای تحقق اهداف سلامت پایدار؛ برای شکل گیری فضایی تعاملی و سازنده میان تمامی اعضای عرصه‌ی سلامت.

    افراد و گروه‌های مختلف سهیم در آماده‌سازی و عرضه‌ی محصولات و خدمات سلامت گرد هم آمده‌اند تا از دستاوردها و چالش‌های یکدیگر آگاه شوند و با مشورت و مساعدت همدیگر مسیر سلامت را هموار سازند که به گفته‌ی حضرت علی (ع) سلامتی بهترین نعمت است.

    چشم‌اندازی که برای نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی در نظر گرفته شده است  گسترش نقش فراورده‌های طبیعی و کالاهای دانش‌بنیان در اقتصاد مقاومتی؛ ایجاد زمینه ظهور خلاقیت و توانایی‌های بالقوه فعالان عرصه طب سنتی؛ ارائه دستاوردهای پژوهشی و فناوری به آینده‌سازان ایران اسلامی؛ تولید و معرفی داروهای طبیعی برای بیماری‌های خاص خواهد بود.

    همچنین این رویداد به  دستیابی به محصولات و فراورده‌های طبیعی فناوری بنیان جدید و نوآورانه؛ شکوفایی تجارت و صادرات جهت انتقال فن‌آوری در حوزه داروهای گیاهی و گیاهان دارویی و نیز تولید و ترویج مصرف محصولات و لوازم بهداشتی و آرایشی طبیعی کمک می‌کند.

    این نمایشگاه  از هدر رفتن مواد اولیه به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع موجود جلوگیری می‌کند و بر  لزوم فراوری گیاهان دارویی و جلوگیری از خام فروشی تاکید دارد.

    در نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی  به ضرورت تبادل افکار و تعامل بین بخشی حوزه‌های علمی، تولیدی، اجرایی، تجاری؛ ایجاد زمینه تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران و بازرگانان داخلی و خارجی جهت ورود به این عرصه و  عدم بهره‌گیری از فناوری و تجهیزات و صنایع نوین در استفاده از گیاهان دارویی پرداخته می‌شود.

    اهمیت فرهنگ‌سازی و احیای سبک زندگی و تشویق مصرف فراورده‌های سالم؛ نداشتن جایگاه مناسب گیاهان دارویی و داروهای گیاهی و طب جایگزین و طب سنتی اسلامی در نظام درمانی کشور و جامعه جهانی و همچنین  وجود سودجویان در عرصه کاشت، تولید، فراوری و تجارت طب سنتی مواردی هستند که در این رویداد بررسی می‌شود.

    همچنین عدم آگاهی مردم از فواید طب سنتی و داروهای گیاهی در درمان بیماری‌ها و نیز ضرورت ارتقاء سطح دانش عمومی در زمینه استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی مواردی هستند که حضور نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی قابل اهمیت می‌کند.

    نخستین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طب سنتی طب جایگزین و داروهای گیاهی ، رویدادی سلامت‌محور با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی 2 تا 4 اسفند ماه  1396 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر آفتاب تهران، مرکز تجارت جهانی ایران برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت