شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه:آذر ماه همزمان با هفته پژوهش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه هفته پژوهش کرده است.

شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از خبرگزاری ایمنا، 22 لغایت 27 آذر ماه هفته پژوهش نامگذاری شده است. در همین راستا،  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اجرا توسعه شرکت نماگستر آوینس در محل دائمی نمایشگاههای تهران از روز 23 آذر الی بیست و ششم این ماه اقدام به برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان نمایشگاه هفته پژوهش کرده است. امسال شانزدهمین دوره نمایشگاه هفته پژوهش برگزار می شود که تاکنون 84 دانشگاه، پارک علم و فناوری و مرکز پژوهشی برای حضور در این نمایشگاه ثبت نام کرده اند.
    استفاده از شاخص سطح آمادگی فناوری (TRL) برای ارزیابی محصولات ارائه شده
    به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مجید متقی طلب دبیر شانزدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با تبیین شیوه برگزاری این نمایشگاه گفت: مهمترین ویژگی این دوره از نمایشگاه نسبت به گذشته این است  که محصولات و فناوریهای عرضه شده در آن ، براساس شاخص سطح آمادگی فناوری (TRL) ارزیابی و طبقه بندی خواهند شد.
    وی در نشست هماهنگی برگزاری هفته پژوهش و فناوری که با حضور معاونان پژوهش و فناوری دانشگاهها،پژوهشگاهها و پارک های علم و فناوری برگزارشد گفت : پس از ثبت نام متقاضیان شرکت در نمایشگاه  دستاوردهای پژوهش و فناوری، محصولات و فناوریها براساس شاخص سطح آمادگی فناوری (TRL) و توسط نرم افزار هوشمند طبقه بندی شده و فناوریهایی که در سطح ششم این شاخص قرار بگیرند به بازاریاب های فناوری معرفی می شوند که از هم اکنون تا پایان نمایشگاه برای این فناوریها بازاریابی کنند.
    وی افزود:متقاضیان فناوری،خریداران دانش و سرمایه گذاران نیز در سایت فن بازار ملی ثبت نام کرده و پس از بررسی درخواست آنها،این تقاضا از طریق سایت فن بازار اطلاع رسانی شده و با حمایت واحد بازاریابی فناوری،مذاکره با فناوران و عقد قرداد در نمایشگاه فن بازار صورت خواهد گرفت.
    متقی طلب اظهار داشت :تقویت و تسهیل تبادل فناوری،حمایت از عرضه دانش فنی و فناوری،تامین نیازهای فناوری جامعه، بهره گیری از فنون تجاری سازی و آموزش آن به پژوهشگران و دانشگاهها و فراهم کردن زمینه انتقال و انتشار دانش و فناوری از اهداف نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری است که در زمینه انتقال همکاری در فن بازار امسال شاهد برگزاری استندآپ توسط تیم های فعال و همکار صنایع یزرگ اروپایی خواهیم بود.
    وی افزود: از دیگر ویژگیهای  برنامه هفته پژوهش و فناوری امسال ، ادغام برنامه برگزاری هفته پژوهش و فناوری چند دستگاه اجرایی بزرگ از جمله وزارت صنعت و معدن  با وزارت علوم است که در همین راستا وزارت صنعت ، معدن وتجارت زمینه حضور بخش های توسعه و تحقیق صنایع و کارخانه های بزرگ را در نمایشگاه هفته پژوهش فراهم می کند و نیازهای پژوهشی زیر مجموعه خودرا نیز به دانشگاهها و مراکز پژوهشی معرفی خواهد کرد.
    دبیر شانزدهمین  نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری گفت: با توجه به همزمانی این نمایشگاه با نمایشگاه صنایع کامپیوتر و الکترونیک-الکامپ- مقرر شد سالن ویژه ای  با حضور شرکت های فعال شرکت کننده در نمایشگاه الکامپ و دانشگاههای فعال در حوزه فناوری اطلاعات تشکیل و زمینه معرفی پژوهش های دانشگاهها در این حوزه فراهم شود.
    جلوگیری از ورود دستاوردهای قدیمی به نمایشگاه هفته پژوهش
    معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: در نمایشگاه هفته پژوهش امسال برای ورود دستاوردهای محققان به نمایشگاه قوانین سخت گیرانه ایجاد شده تا دستاوردهای جدید در این نمایشگاه عرضه شوند.
    وحید احمدی در نشست معاونان پژوهشی دانشگاه ها و روسای پارک های علم و فناوری گفت: در سال های گذشته در برخی موارد شاهد ورود دستاوردهای قدیمی به نمایشگاه هفته پژوهش بودیم اما در سال جاری برنامه ریزی کرده ایم تا ورود دستاوردها در این نمایشگاه سختگیرانه باشد و شاهد فناوری های جدید باشیم.
    وی با اشاره به ارائه حمایت های مالی از پژوهش های دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری بیان کرد: نحوه عملکرد دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری در نمایشگاه هفته پژوهش بر نحوه ارائه حمایت ها از این مراکز تاثیر گذار است.
    معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم تاکید کرد: کمک های مالی و امتیازات به دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری براساس نقش این مراکز در نمایشگاه هفته پژوهش ارائه می شود.
    احمدی با بیان اینکه هفته پژوهش از 22 تا 27 آذرماه برگزار می شود، افزود: در این هفته اجلاس معاونین پژوهشی، تجلیل از پژوهشگران برتر، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فن بازار، جشنواره ایده های برتر و جشنواره تجلیل از دانش آموزان برتر برگزار می شود.
    انعقاد 26 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در هفته پژوهش
    معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از انعقاد 26 میلیارد تومان قرارداد پژوهشی در هفته پژوهش سال گذشته خبر داد و گفت: در نظر داریم در هفته پژوهش امسال میزان قراردادهای صنعتی را افزایش دهیم.
    احمدی خاطرنشان کرد: در هفته پژوهش امسال مباحث مربوط به تجاری سازی و فن بازار با حضور فعال تر برگزار می شود.
    وی از ایجاد بخش ایده های برتر در نمایشگاه هفته پژوهش خبرداد و گفت: این درحالی است که تاکنون بخشی مربوط به این حوزه اختصاص داده شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah)   بپیوندید.
    برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت