حضور پررنگ خراسان جنوبی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران

عصر نمایشگاه- معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی خراسان جنوبی از حضور پررنگ استان در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران خبرداد.

حضور پررنگ خراسان جنوبی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان, عربی، معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌ فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در تمامی زمینه های تخصصی یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران که از تاریخ 3 لغایت 6 بهمن ماه سال جاری در محل نمایشگاه های بین المللـی تهران برگزار می شود ،حضور پررنگ خواهد داشت.

    وی افزود: خراسان جنوبی در بخش های گردشگری کودک، گردشگری سلامت، گردشگری هنری و اقوام با برپایی سیاه چادر عشایری، گردشگری الکترونیک، طبیعت گردی، بوم گردی ،هتل داری و آژانس های مسافرتی و گردشگری حضور موثر خواهد داشت.

    معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایشگاه بین الملـلی گردشگـری تهران بهترین فرصت برای معرفی قابلیت های متنوع عرصه گردشگری استان است،گفت:شهرستان سرایان با حضور موثر خود نسبت به استقرار افلاک نما، طراحی غرفه استان بصورت خانه قدیمی و راه اندازی ورکشاپ های صنایع دستی در رشته های چادر شب بافی و آهنگری سنتی اقدام به معرفی گونه های گیاهی و جانوری کویر خواهد کرد.

    عربی افزود:گروه آیینی این استان در ایام برگزاری نمایشگاه با اجرای موسیقی مقامی و بازی های بومی و محلی به هنرنمایی خواهند پرداخت و بخشی از آداب ورسوم خراسان جنوبی را نیز به نمایش خواهند گذاشت.

    وی گفت:در بخش گردشگری کودک برنامه های متنوع با همکاری موزه عروسک استان از قبیل برگزاری کارگاه عروسک سازی، نقاشی و سفالگری پیش بینی شده است و عروسک های روستای تاجمیر شهرستان سربیشه که به ثبت ملی رسیده اند نیز به نمایش گذاشته می شود.

    معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی گفت: در بخش گردشگری سلامت مجتمع آب درمانی هلال شهرستان فردوس حضور خواهد داشت تا فرصت های موجود استان در این زمینه را معرفی کند.

    عربی افزود:در بخش هتلداری، هتل عماد نظام شهرستان فردوس و در بخش آژانس ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، دفتر خدمات مسافرتی دلارام سفر این شهرستان حضور خواهند داشت.

    وی گفت: بخش سالن بوم گردی و طبیعت گردی نیز بر عهده شهرستان طبس همراه با راه اندازی غرفه مناسب که بیانگر نوع معماری و آداب و رسوم منطقه و ارائه پکیج برنامه های جذب مسافر است.

    معاون گردشگری، سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی افزود:در بخش گردشگری اقوام نیز با همکاری بسیار موثر اداره عشایر شهرستان بشرویه، عشایر غیور این شهرستان سیاه چادر بر پا خواهند کرد و برنامه های متنوع پخت نان لواش سنتی، ارائه محصولات محلی و صنایع دستی و معرفی آیین های بومی اجرا خواهد شد.

    عربی گفت:با توجه به غنای خوراکی های محلی استان خراسان جنوبی و حضور افراد توانمند در این عرصه غرفه ای برای این منظور در نمایشگاه مذکور در بحث گردشگری غذا در نظر گرفته شده است که علاوه بر معرفی و ارائه غذاهای محلی خراسان جنوبی، دمنوش ها، شربت ها و فرآورده های محصولات راهبردی استان نظیر زرشک، زعفران و عناب با برند سازی و بسته بندی های متنوع و گیاهی ارائه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه برای جذب گردشگر داخلی و خارجی، کلیپ های معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان های استان نیز به صورت دوزبانه در ویدیو وال به نمایش گذاشته می شود،افزود: در راستای گردشگری الکترونیک نیز اپلیکیشن گردشگری استان به بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت