نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای معرفی فرهنگ و هنر خوزستان است

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، از رونمایی از کتاب «راهنمای پرنده‎نگری در خوزستان» همزمان با گشایش نمایشگاه بین‎المللی گردشگری تهران خبر داد و اظهار داشت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی فرهنگ، هنر استان است.

نمایشگاه گردشگری تهران فرصتی برای معرفی فرهنگ و هنر خوزستان است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از شبستان», دکتر خسرو نشان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، با اشاره به حضور استان خوزستان در یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای معرفی فرهنگ، هنر و جاذبه‎های گردشگری استان است.

    وی با بیان اینکه این نمایشگاه شامل بخش‎های نمایش و معرفی جاذبه‎های گردشگری، بخش طبیعت‎گردی، بخش فرهنگی و هنری است، افزود: حضور خوزستان در این جشنواره فرصتی طلایی برای معرفی هرچه باشکوه‎تر ظرفیت‎های گردشگری استان است.

    نشان، اضافه کرد: غرفه استان خوزستان با مشارکت منطقه آزاد اروند و با مساحتی حدود 200 مترمربع خواهد بود و درصدد هستیم در این غرفه با معرفی ظرفیت‎های استان با توجه به اینکه کشورهای دیگر نیز حضور دارند فرصت مناسبی برای آشنایی با پتانسیل‎های استان در زمینه‎های صنعت گردشگری فراهم کنیم و در گام‎های بعدی شاهد سرمایه‎گذاری‎های بین‎المللی نیز باشیم.

    وی از خوزستان به عنوان استانی منحصر بفرد در فرهنگ کشور یاد کرد و ادامه داد: در بخش معرفی فرهنگ استان از گروه آیینی عربی و سیاه چادر «میسان» دعوت شده تا در این نمایشگاه حضور پیدا کند که این برنامه از روز نخست نمایشگاه تا پایان آن ادامه خواهد داشت و همچنین در روز اختتامیه نمایشگاه گروه شاهنامه‎خوانی بختیاری در محل نمایشگاه به اجرای برنامه دارند.

    وی از رونمایی از کتاب «راهنمای پرنده‎نگری در خوزستان» همزمان با افتتاح نمایشگاه در سوم بهمن خبر داد و تصریح کرد: این کتاب به سفارش اداره‎‏کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در 128 صفحه به کوشش عبدالخالق طاهری و حجت طاهری و از سوی انتشارات «ماه و ما» تهیه و به چاپ رسیده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان، این کتاب را دستاورد پنج سال عکاسی و مستندسازی پدیدآورندگان کتاب دانست و اظهار کرد: در این کتاب تلاش شده با معرفی مناطق مهم تجمع پرندگان و جاهایی که می‎توان گونه‎های خاص و کمیاب را مشاهده کرد، اهمیت و ارزش‎ این منطقه از کشور را برای گردشگران و دوستداران پرنده‎نگری آشکار کرد.

    وی عنوان کرد: در این کتاب در کنار گونه‎های شناخته‎ شده خوزستان که در مکان‌های دیگر از سرزمین ایران دیده می‎شوند، گونه‎های شاخص استان و کلونی‎های بزرگ و نقاطی که جمعیت پرشمار پرنده‎های دریایی و کنار آب‎چَر که در خوزستان زادآوری دارند و یا برای زمستان‎گذرانی می‎آیند معرفی می‎شوند.

    نشان، خاطر نشان کرد: همچنین در این کتاب سایت‎های مهم پرنده‎نگری استان و مکان‎هایی که امکان دیدن آنها برای همه مردم و یا پژوهشگران وجود دارد و نیز راه‎های دسترسی به آن‎ مکان‎ها به تفکیک نشان داده شده‎اند.

    گفتنی است، یازدهمین نمایشگاه بین‎المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از سوم تا ششم بهمن‎ سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران برپا خواهد شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت