در هفته هنر انقلاب صورت گرفت

برپایی نمایشگاه آثار تجسمی «قافله قلم» در مازندران

عصر نمایشگاه- نمایشگاه آثار تجسمی «قافله قلم» در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و پوستر به مناسبت هفته هنر انقلاب در محل گالری سوره حوزه هنری مازندران برپا شد.

برپایی نمایشگاه آثار تجسمی «قافله قلم» در مازندران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از فارس، نمایشگاه آثار تجسمی 15 هنرمند در رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و پوستر به‌مناسبت هفته هنر انقلاب چهارشنبه‌شب در محل گالری سوره حوزه هنری مازندران برپا شد.

    این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و مسئولان استان افتتاح شد شامل 30 اثر از هنرمندان فعال این مرکز با موضوع سخنان سید شهیدان اهل قلم سیدمرتضی آوینی است که از 25 فروردین به‎مدت 10 روز (به‌جز ایام تعطیل) برای بازدید عموم دایر است.

    رئیس حوزه هنری مازندران در این مراسم با قدردانی از تلاش مجموعه این مرکز در برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، به بازگویی ویژگی‌های شهید آوینی پرداخت.

    سینا دلشادی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید آوینی ایمان وی بوده است، گفت: ایمانی که نه شعار بلکه حقیقی بود و از شعور آن سید اهل قلم نشأت می‌گرفت.

    وی تصریح کرد: شهید آوینی تحت هیچ شرایطی از پایبندی به اخلاق و عمل‌گرایی به فضائل اخلاقی کوتاه نمی‌آمد و وسواس عجیبی در رعایت این مسئله داشت.

    دلشادی دیگر ویژگی مهم شهید آوینی را اندیشه‌ورزی وی عنوان کرد و ادامه داد: این شهید بزرگوار هر روز به مطالعه می‌پرداخت و اندیشه‌های تازه را در سر می‌پروراند.

    رئیس حوزه هنری مازندران با قدردانی از هنرمندان و اساتید به‎منظور حضور در این برنامه و ارائه آثار برای برگزاری نمایشگاه، بیان کرد: همان‌گونه که احساس وظیفه‌مندی و تعهد در آثار به چشم می‌خورد، امیدواریم این تعهد انسانی در وجود شما همچون چشمه‌ای رونده و جاری‌شده و تا همیشه عامل تطهیر باطن و در آثارتان متجلی شود.

    مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران نیز با بیان اینکه متون آثار خوشنویسی این نمایشگاه برگرفته از سخنان ادیبانه و عارفانه شهید آوینی است، اظهار کرد: وقتی آثار خوشنویسی دارای چنین متون پرمغزی باشد قطعاً بیشتر تأثیر می‌گذارد.

    علیرضا پاک‌بین گفت: مقرر شد آثار تولیدی در فرصت مناسب به‎صورت کتاب یا در قطع‌های کوچک‌تر طراحی شده و در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

     هنرمندان صاحب اثر هادی قاسمی، سیدپیام غضنفری، سیدمرتضی جعفری، محمدرضا عالیشاه، علیرضا اکرمی، عبدالحسین جلالی، محمدمهدی فرهنگی، علیرضا مطلبی، حسین شفیع‌پور، حسن علی‌ایزدی، محمدجواد محمدزاده‌پاشا، ملیحه مقصودی، مریم رحیمیان، نجمه رضایی و مریم فضل‌الله‌نژاد در این نمایشگاه حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت