حضور ٤٥ شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی کشاورزی تهران

عصر نمایشگاه- رییس مرکز مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ٤٥ شرکت مستقل خارجی در نمایشگاه بین المللی کشاورزی ایران حضور خواهند داشت.

حضور ٤٥ شرکت خارجی در نمایشگاه بین المللی کشاورزی تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایلنا، کامبیز عباسی رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری امروز ٢٣ بهمن در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در خصوص نمایشگاه بین المللی کشاورزی اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم فرصت بسیار مناسبی را در اختیار مکانیزاسیون قرارداد و جمعا بیش از ٥ هزار و ٥۰۰ میلیارد تومان خط اعتباری برای تامین ماشین آلات جدید کشاورزی و گسیل داشتن آنها به مزارع اختصاص داد.

    وی افزود: با توجه به توسعه مکانیزاسیون در همه بخش های زراعی و باغی در اسفند ماه امسال دومین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه های تهران برگزار می شود.

    عباسی در رابطه با شرکت های خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: تا امروز ٤٥ شرکت مستقل خارجی از جمله حضور پاویون ترکیه با ٢٢ شرکت، چین با ١٦ شرکت، سویس، هند، فرانسه و تایوان با شرکت های خود ثبت نام کرده و در مجموع ١٥۰ شرکت ایرانی و خارجی حضور خود را اعلام کرده و ثبت نام کرده اند.

    وی با اشاره به کاشت مکانیزه گندم تصریح کرد: در حوزه کاشت مکانیزه گندم 8 تا 8.2 میلیون هکتار گندم و جو دیم داریم که 12 هزار دستگاه بذرکار در این خصوص وارد کشور شده‌اند. در گذشته 35 هزار دستگاه موجودی داشتیم که این میزان افزایش یافت و 2.2 میلیون هکتار  به سطح زیر کشت گندم مکانیزه کشور با تکیه بر 95 درصد صنعت داخلی افزوده شد.

    رئیس توسعه مکانیزه وزارت جهاد کشاورزی افزود: ادوات تولیدی داخلی یک‌پنجم قیمت ادوات جهانی قیمت دارد به همین دلیل بر روی صنعت داخلی سرمایه‌گذاری شد و مکانیزاسیون در جهت اقتصاد مقاومتی گام برداشت. در حال حاضر 250 عرضه ماشین‌آلات فعال در حوزه کشاورزی داریم.

    وی در ادامه اذعان داشت: ضریب مکانیزاسیون به 1.62 اسب بخار بر هکتار رسیده که طبق پیش‌بینی برنامه ششم باید به 2.1 اسب بخار برسد. اعتقاد ما بر این است که در حوزه صنعت باید بیشتر به ماشین‌آلات توجه شود.

    وی تاکید کرد: صنعت مکانیزاسیون ضامن امنیت غذایی کشور است و با حوزه صنعت خودرو متفاوت است. در حوزه مکانیزاسیون دام، طیور و آبزیان هم توجه ویژه‌ای شده و در مجموع روند مثبتی را طی می‌کنیم.

    عباسی در خصوص نوسازی ناوگان مکانیزاسیون خاطرنشان کرد: طبق قرار 10 هزار دستگاه تراکتور و کمباین نو جایگزین شده که برای این امر مشوق‌هایی را هم در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم طرح نوسازی از اوایل سال 97 آغاز شود.

    وی افزود: ادوات بالای 13 سال فرسوده محسوب می‌شوند اما در حال حاضر ملاک را 25 سال قرار داده‌ایم. در برنامه ششم باید 70 هزار دستگاه نوسازی شود.

    عباسی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات مکانیزاسیون 15 درصد است اما مشوق‌های بلاعوض هم در نظر گرفته شده است. در سال 93 بسته جدیدی را تعریف کرده‌ایم که طرح تسهیلات آن 4، 6 و 10 درصد است که این طرح برای فناوری‌های نوین در نظر گرفته شده و به حمایت جدی‌تری نیاز دارد و در حوزه روستایی و عشایر عملیاتی خواهد شد.

    وی افزود: برای سال آینده ما امیدواریم 2هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود که 1200 میلیارد از بانک کشاورزی و 800 میلیارد از بسته اشتغال و کارآفرینی روستایی و عشایری پرداخت خواهد شد.

    رئیس توسعه مکانیزه وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه غلات اظهار کرد: در حوزه غلات حدوداً ضایعات 7.5 درصد در سال بود اما الان به 5.5 درصد رسیده و ما به دنبال آن هستیم که این میزان را به حدود 2 درصد کاهش دهیم. 35 درصد از افزایش تولیدهای حاصله در کشور به خاطر استفاده از ماشین‌آلات است.

    وی عنوان کرد: اشتغال‌های غیر اقتصادی با ماشین‌آلات کشاورزی از بین رفته است و نیروی انسانی جذب صنعت خواهد شد. بیش از 83 درصد از اعتبارات اختصاص یافته به مکانیزاسیون جذب شده است. ما در دولت یازدهم و دوازدهم از اهداف پیشی گرفته‌ایم و تاکنون بیش از 85 هزار دستگاه انواع تراکتور وارد عرصه های مختلف کشاورزی شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت