برنامه‌های روسیه به‌عنوان کشور مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- برخی از برنامه‌های روسیه در نمایشگاه امسال کتاب تهران به مناسبت حضور این کشور به عنوان مهمان ویژه در بیست و نهمین دوره این رویداد بین‌المللی، مشخص شد.

برنامه‌های روسیه به‌عنوان کشور مهمان ویژه در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از مهر، روسیه برای حضور گسترده و موثر در نمایشگاه کتاب تهران مهیا می‌شود. آنها در روزهای گذشته مقدمات حضورشان را در این رویداد بین‌المللی فراهم کرده‌اند. روسیه در حال حاضر یک فهرست اولیه را که دربردارنده اسامی 35 نفر است، به طرف ایرانی تحویل داده اما در عین حال تاکید کرده که این تنها یک فهرست مقدماتی است و لیست‌ِشان در حال تکمیل است.

    17 نفر یعنی حدوداً نیمی از این فهرست را مولفین و نویسندگان کشور روسیه تشکیل می‌دهند و مابقی هم اعضای هیئت رسمی و گروه کاری و اجرایی غرفه مهمان ویژه هستند. در میان 18 نفر اخیر هم نام  «Shvygkoy» به عنوان نماینده ویژه ولادیمیر پوتین هم به چشم می‌خورد. وی در واقع نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در همکاری‌های فرهنگی بین‌المللی است.

    گری گریوف، قائم مقام آژانس فدرال مطبوعات و رسانه‌های گروهی روسیه و سرگئی کائیکن رئیس نمایشگاه کتاب مسکو، از دیگر مقامات رسمی فدراسیون روسیه هستند که برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، طی روزهای آتی وارد این شهر می‌شوند.

    مساحت غرفه روسیه مهمان ویژه نمایشگاه امسال کتاب تهران در این نمایشگاه، 280 مترمربع است. این غرفه در سالن ملل در شهر آفتاب برپا خواهد شد و مطابق برنامه اعلامی از طرف روس‌ها، در ایام نمایشگاه میزبان نشست‌های مختلفی با هدف شناساندن فرهنگ، هنر، ادبیات و جاذبه‌های گردشگری روسیه و نیز معرفی ترجمه‌های متقابل ادبیات ایران و روسیه خواهد بود.

    مسئولان نمایشگاه کتاب تهران، همچنین برای شناساندن بیشتر نمایشگاه کتاب مسکو به افکار عمومی در ایران، برنامه نشست خبری برای سرگئی کائیکن رئیس این نمایشگاه تدارک دیده‌اند که در یکی از ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، در شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

    امسال در نمایشگاه کتاب تهران به مناسبت حضور روسیه به عنوان مهمان ویژه در دوره بیست و نهم این رویداد بین‌المللی، شاهد برگزاری روز روسیه در نمایشگاه خواهیم بود. مراسمی مشابه نیز در قالب یک ضیافت شام در سفارت روسیه در تهران برگزار خواهد شد.

    روس‌ها علاوه بر نمایشگاه کتاب تهران، برنامه‌های مختلفی با هدف تقویت و افزایش سطح مبادلات در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ... با دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر دارند که در روزهای حضورشان در تهران، آنها را پیش خواهند برد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت