چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق‌آباد افتتاح شد

عصر نمایشگاه- چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران ساعت پیش در محل سالن نمایشگاه سازمان اتاق بازرگانی و صنایع ترکمنستان در عشق‌آباد با حضور وزیر صنعت،معدن و تجاری کشورمان امروز پنجشنبه آغاز به کار کرد.

چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی ایران در عشق‌آباد افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا ، چهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، طی مراسم باشکوه رسمی با قرائت پیام رئیس جمهور ترکمنستان که توسط «ارازمراد قربان‌نظراف» معاون رئیس جمهور این کشور در امور بازرگانی و روابط اقتصادی خارجی در این مراسم قرائت، شد، آغاز شد.
    «قربانقلی بردی‌محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان ضمن تبریک به مناسبت آغاز نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد و همایش مشترک همزمان آن، را بهترین فرصت جهت معارفی توانمندی و ظرفیت‌های تعاملات اقتصادی و تجاری بین دو کشور دوست و برادر است.
    وی تصریح کرد: مردم ترکمن و ایران از دوران دیرباز در کنار هم بوده و از اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی، سنتی برخوردار هستند.
    بردی محمداف تآکید کرد: دولت ترکمنستان علاقه‌مند به توسعه و گسترش هر چه بیشتر مناسبات همه جانبه با تجار و صاحبان صنایع جمهوری اسلامی ایران است.
    رئیس جمهور ترکمنستان با اشاره به اجرای صالاحات گسترده در عرصه های اقتصادی، صنعتی و تولید ملی در این کشور،گفت: تعاملات بین‌المللی اهمیت زیادی در زمینه بکارگیری فناوریو نوین و نیز دست آودرهای علمی در مدرنیزه نموده اقتصاد ملی و مطابقت آن با استانداردهای بین‌المللی دارد.
    رئیس جمهور ترکمنستان در بخش دیگر این پیام در باره روابط بین «عشق‌آباد» و «تهران» نیز گفت که توسعه روابط بین دو کشور در زمینه اقتصادی و تجاری از اهمیت ویژه برخوردار بوده و جهت تحقق آن فعالیت کمیسیون مشترک و نیز ملاقات و مذاکرات مشترک فعالان و محافل بخش خصوصی و دولتی نیز نقش مهمی را ایفا می‌کند.
    بردی محمداف اظهار اطمیان کرد که در همایش مشترک تجاری بین ترکمنستان و جمهوری اسلامی ایران که قرار است در قالب نمایشگاه مذکور برگزار شود، افق جدید امکانات و ظرفیت های دوجانبه را جهت تبادل نظر و تجربه در زمینه توسعه و گسترش همکاری اقتصادی و تجاری بلند مدت بین دو کشور ایجاد خواهد کرد و دو طرف به توافق خوبی در این زمینه دست خواهند یافت.
    «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت،معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنرانی خود گفت: در حلال سه ده روابط در در چهارچوب سیاست های حسم همجواری،در کنار بسترهای تاریخی، فرهنگی مشترک و پشتیبانی از خط مشع و سیاست بیطرفی دولت ترکمنستان،الگوی مثبت از روابط و همکاری دوستانه و برادرانه سازماندهی و ارائه نمودند.
    وی با اشاره به اینکه تهران و عشق‌آباد مصمم به توسعه و گسترش هر چه بیشتر روابط و همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان هستند، گفت: این همکاری نقطه عطفی در توسعه همکاری، همگرایی و مبادلات تجاری در سطول منطقه ای و بین المللی محسوب می شود و بی تردید بر صلح و ثبات منطقه و ارتقاع ستون امنیتی منطقه تاثیر گذاری بوده و چشم اندازی مثبت را ایجاد کرده است.
    وی با اشاره به اینکه ترکمنستان یکی از شرک‌های مهم 15 کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و اولین شریک تجاری ایران بین کشورهای جامع کشورهای «همسود»،گفت: روابط اقتصادی بین دو کشور دوست و برادر با تاکیدات مقامات عالی دو کشور در سال گذشته با روند رو به شتابترین پیش می‌رود و در سال جاری میلادی نیز با برگزاری هفته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق اباد و با سفر آتی ریاست محترم جمهوری سالامی ایران به ترکمنستان در فروریدن ماه سال 97 به زودی به اوج خود خواهد رسید.
    درچهاردهمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران بیش از 60 شرکت دربخش‌های صنعت ساختمان،صنعت نفت وگاز،سازه‌های مهندسی،خدمات فنی ومهندسی،محصولات صنعتی،پتروشیمی،مصالح ساختمانی،محصولات غذایی وسیستم‌های آبیاری وکشاورزی درعشق‌آباد به مدت سه روز ادامه خواهد یافت.
    رئیس مجلس ، زیر خارجه معاونین رئیس جمهور، وزرا و مسوولین نهاد و سازمان های دولتی و غیره دولتی ترکمنستان و جمع کثیری از اقشار مختلف جامعه ترکمنستان از غرفه های نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در عشق اباد بازدید به عمل آوردند.
    وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران پس از مراسم افتتاحیه از مراسم افتتاح محل جدید دفتر بانک صادرات ایران شعبه عشق‌آباد، نیز بازدید کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت