نمایشگاههای عشایر بطور مستقل در کشور برگزار شود

عصر نمایشگاه- رییس غرفه عشایر خراسان رضوی در سومین نمایشگاه معرفی توانمندیهای روستاییان و عشایر خواستار برگزاری نمایشگاههای معرفی عشایر به صورت مستقل و در زمانهای گوناگون در سطح کشور شد.

نمایشگاههای عشایر بطور مستقل در کشور برگزار شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا, علی اکبر حسن شاهی که ریاست اداره امور تعاونی ها و نظام بهره برداری اداره کل امور عشایر خراسان رضوی را نیز بر عهده دارد، گفت:« عشایر، مردمی زحمتکش و از اقشار مولد جامعه محسوب می شوند که اوج تولید فرآورده های لبنی آنها در دو فصل بهار و تابستان است. در نتیجه، برگزاری نمایشگاه در این ایام، هم به معرفی و فروش تولیدات آنان و هم رونق گردشگری در کشور کمک می کند.»
    وی افزود: خوشبختانه امسال در نمایشگاه معرفی توانمندیهای روستاییان و عشایر، سالن عشایری به صورت مستقل از روستاییان برگزار شد و 19 استان هم در آن شرکت داشتند که این کار، یک گام بزرگ در معرفی آنان به شمار می رود.
    نمایشگاه یادشده طی سه سال گذشته، اواسط اسفندماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران با حضور پرشور شرکت کنندگانی از همه استانها برگزار شده است. امسال این نمایشگاه ، طی روزهای پانزدهم تا هجدهم اسفند برپا بود و مردم به مدت چهار روز از ساعت 10 تا 18 امکان بازدید از آن را داشتند.
    حسن شاهی گفت: نمایشگاه امسال از نظر معرفی جامعه عشایر به جامعه شهری، مسئولان و رسانه ها، رویدادی موفق بود و حضور مسئولان کشوری و استانی نیز از نقاط قوت آن به شمار می رفت اما در زمینه فروش محصولات عشایری موفقیت چندانی نداشتیم.
    وی علت این امر را محدود بودن مدت نمایشگاه، ساعات بازدید اندک آن، انبوه شرکت کنندگان از استانهای مختلف و تنوع گسترده محصولات روستاییان عنوان کرد که در مجموع باعث شد بسیاری از بازدیدکنندگان فرصت حضور یا خرید از بخش عشایری را پیدا نکنند.
    حسن شاهی افزود: عشایر با وجود مشکلات و تنگناهای بسیاری که با آن مواجه هستند، به عنوان تولیدکنندگان و مرزداران کشور، همواره فعالانه در سنگر تولید و دفاع از کشور حضور دارند و ما امیدواریم اینگونه نمایشگاهها بتواند بیش از پیش به شناساندن جامعه عزیز عشایری و توانمندیهای آنان کمک کند.
    این مقام مسئول در حوزه عشایری تصریح کرد: جامعه عشایر در حالی که 1/5 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند اما بیش از 15 درصد تولید گوشت قرمز کشور را در اختیار دارند.
    حسن شاهی، تولید انواع فرآورده های لبنی، صنایع دستی گوناگون، گیاهان دارویی، پوشاک، لوازم تزیینی و سایر محصولات را با کیفیت بالا و به صورت طبیعی و ارگانیک از دیگر تولیدات عشایر برشمرد.
    وی گفت: جامعه عشایر، کمترین هزینه و توقع را از نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت دارند و همه باید تلاش کنیم تا هر چه بیشتر خدمات آنها به جامعه معرفی شود.
    رییس غرفه عشایر خراسان رضوی در همین راستا پیشنهاد کرد نمایشگاههای معرفی عشایر بصورت مستقل در مناطق مختلف تهران و مراکز استانها سالی دو بار و هر بار حداقل به مدت یک هفته برگزار شود.
    وی افزود: ساعت بازدید از اینگونه نمایشگاهها نیز باید تا ساعت 21 و حتی بیشتر ادامه داشته باشد تا مردم فرصت بازدید و ارتباط با شرکت کنندگان را پیدا کنند.
    حسن شاهی یادآور شد: نمایشگاههای مذکور فرصت خوبی پدید می آورد تا مردم تولیدات طبیعی، ارگانیک و با کیفیت عشایر را که در شهرها و نقاط مختلف به راحتی قابل دسترس نیست، بشناسند و از آن بهره بگیرند.
    وی گفت که در استان خراسان رضوی در حال حاضر بیش از 35 هزار نفر در قالب حدود هفت هزار خانوار در 11 شهرستان به صورت عشایر زندگی می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت