نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کردستان در واحد سنندج گشایش یافت

عصر نمایشگاه:نمایشگاه استانی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کردستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج افتتاح شد. در این نمایشگاه ادارات و سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و مراکز تحقیقاتی استان کردستان آخرین یافته‌های پژوهش و فناوری خود را به نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کردستان در واحد سنندج گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از خبرگزاری آنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در مراسم افتتاح این نمایشگاه که با حضور مدیران ادارات کل و سازمان‌های دولتی استان، رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و همچنین رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاون مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری کردستان برگزار شد، بیان کرد: توجه به پژوهش یکی از نیازهای اصلی برای رسیدن به توسعه بهتر است و در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌های متنوعی را برای اجرا در این بخش در نظر گرفته است.

    دکتر محمدقربان کیانی با توجه به لزوم مشارکت و همکاری ادارات و سازمان‌های دولتی برای توجه به پژوهش افزود: امروز مراکز آموزش عالی در استان نگاه خاصی به مقوله پژوهش دارند و باید در این راستا ادارات و سازمان‌های دولتی هم دانشگاه‌ها را حمایت کنند.

    وی پژوهش را زیرساختی برای رسیدن به توسعه و پیشرفت عنوان کرد و گفت: اگر به مقوله پژوهش توجه شود، بخش زیادی از مشکلات فعلی در جامعه را می‌توان به بهترین شکل ممکن رفع کرد و به همین دلیل لازم است که به پژوهش نگاه محوری و اصلی داشته باشیم.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: نگاه سنتی به مقوله پژوهش در استان کردستان باید تغییر کند و در راستای این تغییر نگاه می‌توان از تمامی ظرفیت‌های در اختیار این استان به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کرد.

    دکتر علی نصراللهی‌زاده ادامه داد: کردستان استعدادهای خوبی در اختیار دارد که باید زمینه برای شکوفایی این استعداد‌ها فراهم شود و در قالب یک نگاه علمی از این ظرفیت‌ها برای رسیدن به توسعه استان بهره‌برداری کرد.

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان هم در این مراسم گفت: امروز دانایی یکی از محورهای اصلی توسعه است و دانایی تنها با توجه به پژوهش و فناوری محقق می‌شود.

    دکتر حسین فیروزی افزود: ما باید علاوه بر مسائل مادی و انسانی در حوزه توسعه به مقوله پژوهش هم توجه داشته باشیم تا بتوانیم در عصر حاضر و آینده از اقتدار کشور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به‌خوبی دفاع کنیم.

    وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید محور فعالیت خود را توجه به برنامه‌های پژوهشی قرار دهند، ادامه داد: فرهنگسازی برای توجه به امر پژوهش باید از مدارس آغاز شود تا دانشجویان ما نیز پژوهشگر و محقق باشند.

    در ادامه این مراسم دکتر عبدالله سلیمی، عضو هیات علمی دانشگاه کردستان، گزارشی از فعالیت‌های یک ساله حوزه پژوهش ادارات دولتی و دانشگاه‌های سطح استان را ارائه کرد.

    سخنرانی دو نفر از پژوهشگران استانی و کشوری با عنوان جایگاه پژوهش کاربردی در فرایند توسعه و پژوهش در جهان توسعه‌یافته، چالش­‌ها و راهکار‌ها از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج بود.

    در پایان این مراسم نیز از پژوهشگران بر‌تر مرکز‌ها و دانشگاه‌های استان تجلیل به عمل آمد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت