پس از ۳ سال فراموشی؛

نمایشگاه بزرگ کتاب امسال در اصفهان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- پس از ایجاد وقفه‌ای سه ساله در برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب اصفهان، این نمایشگاه مهرماه امسال در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برگزار خواهد شد.

نمایشگاه بزرگ کتاب امسال در اصفهان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان, بر اساس هماهنگی‌های انجام شده میان شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، نمایشگاه کتاب اصفهان مهرماه امسال برگزار خواهد شد تا علاقمندان به کتاب، فرصت دوباره‌ای برای آشنایی و خرید جدیدترین آثار منتشر شده در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

    توافق‌های اولیه برگزاری این نمایشگاه در دیدار مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان انجام شده و قرار است جزئیات برگزاری این نمایشگاه در آینده نزدیک تدوین شده و اطلاع‌رسانی شود.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان در این ارتباط گفت: تابستان سال 94، آخرین نمایشگاه بین‌المللی کتاب در استان اصفهان برگزار شد و پس از آن، با وجود تلاش‌های صورت گرفته، امکان برگزاری نمایشگاه کتاب ایجاد نشد.

    علی یارمحمدیان با تاکید بر اینکه شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان سال گذشته تلاش‌های بسیاری را برای برگزاری نمایشگاه کتاب انجام داد، افزود: سال گذشته با جدیت در تلاش برای برگزاری نمایشگاه کتاب با هر شرایط ممکن بودیم تا قدمی در راه توسعه و اعتلای فرهنگی مردم استان اصفهان برداشته شود؛ با این وجود، امکان برگزاری این نمایشگاه میسر نشد.

    وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های برگزاری نمایشگاه کتاب را از ابتدای سال آغاز کردیم تا هیچ فرصتی برای برگزاری این نمایشگاه از دست نرود، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه قرار است این نمایشگاه از 19 تا 25 مهرماه و طی هفت روز کاری برگزار شود.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با بیان اینکه این شرکت هیچ‌گونه نگاه تجاری به برگزاری نمایشگاه کتاب ندارد، تاکید کرد: روال قانونی برای برگزاری نمایشگا‌ه‌ها این است که شرکت نمایشگاه‌ها مکان مورد نیاز برای برگزاری رویدادها را به صورت اجاره در اختیار برگزار کنندگان قرار می‌دهد اما بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده برای شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، فضای نمایشگاه کتاب بدون اینکه هیچ هزینه‌ای دریافت شود، در اختیار اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قرار خواهد گرفت.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم در این دیدار با تاکید بر اینکه نمایشگاه کتاب یکی از اصلی‌ترین رویدادهای فرهنگی استان به شمار می‌رود، گفت: تاکید ما بر این است که نمایشگاه کتاب باید در اصفهان برگزار شود چرا که استان‌های دیگر به صورت مرتب نمایشگاه کتاب را برگزار می‌کنند و استان ما از این استان‌ها عقب افتاده است.

    حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری با بیان اینکه همه ادارات و ارگان‌ها باید دست به دست هم بدهند تا نمایشگاه کتاب اصفهان به بهترین شکل ممکن برگزار شود، افزود: نخستین قدم در این راستا را شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برداشت و فضای برگزاری نمایشگاه کتاب را به صورت رایگان در اختیار قرار داد؛ امیدواریم دیگر ارگان‌ها نیز هر کدام قدم‌های مطلوبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب بردارند.

    وی ادامه داد: برای برگزاری نمایشگاه کتاب باید چهار ضلع پیمانکار برگزاری نمایشگاه، ناشران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و بخش خصوصی را در نظر گرفت و نیازهای هر یک از این مجموعه‌ها را برای برگزاری نمایشگاه برآورده کرد.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: کارشناسان اعتقاد دارند بهترین زمان برگزاری نمایشگاه کتاب، مهرماه است که با حمایت شرکت نمایشگاه‌های استان، بهترین زمان برای برگزاری نمایشگاه در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت و شاهد برگزاری این نمایشگاه طی روزهای 19 تا 25 مهرماه امسال خواهیم بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت