جزئیات ثبت نام و مبلغ بن کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب ۹۷

عصر نمایشگاه- سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از زمان دقیق ثبت نام دانشجویان و اساتید برای دریافت بن کتاب تا اواخر هفته خبرداد.

جزئیات ثبت نام و مبلغ بن کارت دانشجویی نمایشگاه کتاب ۹۷
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایسکانیوز, همایون امیرزاده درباره نحوه دریافت بن کتاب برای دانشجویان و طلاب، نهادها و موسسات در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران گفت: هرساله با شروع نمایشگاه کتاب بسته های یارانه ای حوزه نشر به منظور تحت پوشش قرار دادن جمعیت هدف که در آیین نامه هیات وزیران در برنامه چهارم توسعه به تصویب رسیده است، در نمایشگاه کتاب تهران ارائه می شود که در قالب ارائه بن کارت الکترونیکی است و بخش عمده ای از جمعیت هدف این آیین نامه دانشجویان هستند که از دو سال اخیر شاهد اتفاقات مهم در این حوزه بوده ایم.

    وی با اشاره به اتفاقات مهم در دو سال اخیر افزود: در حال حاضر به منظور اطمینان بیشتر از فرایند حوزه نشر بن های کاغذی حذف و بن های الکترونیکی جانشین شده است و دانشجویان براساس این فرایند از جمعیت هدفی هستند که مورد حمایت قرار می گیرند.

    سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: برای سی و یکمین نمایشگاه کتاب تهران دانشگاهیان مورد توجه هستند و در سامانه متمرکزی که در قالب نمایشگاه موسسه های فرهنگی ایران دایر می شود تا پایان هفته کار ثبت نام را آغاز می کنیم و امسال پیش بینی می شود جمیعتی قریب به دویست هزار نفر از دانشجویان تحت پوشش قرار گیرند.

    وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه برای دانشجویان و طلاب مبلغ یک میلیون ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است که از این میزان 60 درصد آن از سوی دانشجو و 40 درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت خواهد شد.

    امیر زاده در خصوص بن کتاب ویژه اساتید دانشگاه ها تاکید کرد: همچنین برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ها و حوزه ها نیز مبلغ دو میلیون و پانصد هزار ریال بن خرید کتاب در نظر گرفته شده که 30 درصد آن توسط معاونت امور فرهنگی و 70 درصد آن توسط اساتید تامین خواهد شد.

    سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: ظرف چند روز آینده سایت ثبت نام بازگشایی خواهد شد و به منظور رعایت حقوق دانشجویانی که در مناطق مختلف کشور هستند سهمیه بندی منطقه ای خواهیم داشت؛ چون جزییات در حال بررسی است نحوه این سهمیه بندی منطقه ای همزمان با آغاز ثبت نام اعلام خواهم شد.

    وی درباره مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بن کتاب دانشجویی یاد آور شد: برای ثبت نام الکترونیکی مدارک مورد نیاز دانشجویان کارت ملی و کارت دانشجویی است که باید مشخصات خود را به آدرس bon.tibf.ir ارسال نمایند.

    وی افزود: سال گذشته در حوزه ثبت نام بن کارت های دانشجویی مشکلاتی داشتیم که کارت های ملی دانشجویان را به صورت تجمیع به نمایشگاه ارائه کردند که این شیوه تخلف محسوب می شود و مشکلات زیادی را برای دانشجویان بوجود آورد و توصیه ما این است که هر دانشجویی خودش به آدرس الکترونیکی مورد نظر که تا اواخر هفته اعلام خواهد شد برای ثبت نام مراجعه کند.

    امیر زاده در پایان درباره غرفه های دانشگاهی موجود در نمایشگاه کتاب امسال تصریح کرد: با توجه به جابجایی از شهر آفتاب به مصلی محدودیت فضایی همیشه وجود داشته است با این وجود امسال هم در حد سال گذشته می توانیم فضای مناسب را برای غرفه های دانشگاهی تامین کنیم.

    سخنگوی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در پایان خاطرنشان کرد: تاریخ دقیق ثبت نام تا اواخر هفته مشخص خواهد شد و از 12 الی 22 اردیبهشت ماه نمایشگاه کتاب دایر خواهد شد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت