استاندار آذربایجان شرقی:

نمایشگاه دائمی فرش دستبافت در هریس ایجاد شود

عصر نمایشگاه:استاندار آذربایجان شرقی ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستبافت هریس را در این شهرستان ضروری برشمرد و گفت: فرش هریس که با برند معروف در کل دنیا معروف بوده و برای شناخت و در اختیار گذاشتن این صنایع‌دستی برای خرید و جذب توریست ضروری است.

نمایشگاه دائمی فرش دستبافت در هریس ایجاد شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی استان در شهرستان هریس، اظهار داشت: هدف از برگزاری جلسات استانی در شهرستان‌ها،‌در راستای بررسی مسائل و مشکلات موجود در شهرستان‌ها بوده و همچنین تسریع در احداث پروژه‌ها و حل مشکلات مردم، به‌ویژه مسائلی که حل آن خارج از حیطه مردم بوده، توسط مسئولان رفع می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه مدیران استانی هرچه مطرح می‌کنند بایستی برای اجرای آن عزم جدی داشته باشند، افزود: شهرستان هریس از اهمیت و پیشینه تاریخی خاصی برخوردار بوده که همواره صاحب نامان این دیار در طول تاریخ افتخارآفرین بوده‌اند.

    جبارزاده محرومیت‌زدایی و توسعه شهرستان هریس را در اولویت دانست، ادامه داد: خارج کردن هریس از بین شهرستان‌های کمتر توسعه‌یافته و قرار دادن آن در محور رشد و توسعه، موضوعی است که برای محرومیت‌زدایی در این شهرستان بیشتر موردتوجه است.

    استاندار آذربایجان شرقی ایجاد نمایشگاه دائمی فرش دستبافت هریس را در این شهرستان ضروری برشمرد و گفت: فرش هریس که با برند معروف در کل دنیا معروف بوده و برای شناخت و در اختیار گذاشتن این صنایع‌دستی برای خرید و جذب توریست، بایستی ایجاد نمایشگاه دائمی فرش هریس موردتوجه قرار گیرد.

    وی در ادامه، جاده اهر -هریس - تبریز را جزو پروژه‌های فوق‌العاده و اولویت‌دار استان آذربایجان شرقی عنوان کرد و افزود: برای اینکه وعده‌های اتمام جاده اهر – تبریز محقق شود باید پیمانکاران بیش‌ازپیش تلاش کنند و اگر پیمانکاران این حوزه برای دریافت مطالبات خود عجله دارند، با توجه به بودجه نسبت به واریز اقدام می‌کنیم.

    جبار زاده تصریح کرد: چنانچه پیمانکاران پروژه‌های عمرانی نمی‌توانند در هنگام دیرکرد مطالبات صبر کنند کنار کشیده و فضا را برای پیمانکاران دیگر فراهم کنند، ضمن اینکه جاده اهر – تبریز در دوران کمبود اعتبارات بیشتر از دوران شکوفایی اقتصادی پیشرفت داشته است.

    رفع موانع احداث نیروگاه سیکل ترکیبی و احداث شهرک دام‌پروری در هریس

    استاندار آذربایجان شرقی به رفع موانع و مشکلات نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان هریس نیز اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی هریس برای بیش از 1 هزار نفر به‌طور مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می‌کند و مسئولان ذی‌ربط برای تأمین آب شرب این نیروگاه نهایت همکاری را انجام دهند.

    وی خواستار تبدیل اراضی سد ارباطان به یک محل گردشگری در شهرستان هریس شد و گفت: دلیل اینکه مردم منطقه برای تفریح به سایر استان‌ها سفر می‌کنند اغلب نبود اماکن تفریحی مناسب بوده و تبدیل اراضی سد ارباطان به محل گردشگری در راستای ویلا سازی و حفظ اراضی کشاورزی از محل درآمدهای حاصله ضروری است.

    جبار زاده ضمن اشاره به اینکه برای احداث شهرک دام‌پروری در شهرستان هریس از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران بومی بخش خصوصی استفاده شود، بیان داشت: دام‌پروری‌های کوچک و بزرگ برای ساماندهی بایستی از داخل محدوده شهرها به خارج از شهر منتقل شوند.

    استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه 50 درصد پاداش بازنشستگان طی سال جاری پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: بازنشستگانی که در سال 91 و 92 پاداش خود را دریافت نکرده‌اند امسال  50 درصد پرداخت می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت