گذری بر هنرهای تجسمی در حال و هوای بهاری

عصر نمایشگاه- گالری ها و مراکز فرهنگی هنری در اولین جمعه اردیبهشت ماه با برپایی نمایشگاه های هنرهای تجسمی میزبان علاقه مندان هنر است.

گذری بر هنرهای تجسمی در حال و هوای بهاری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا، این روزها گالری ها و مراکز فرهنگی هنری، رنگ و بوی بهاری به خود گرفته است و در اولین جمعه اردیبهشت ماه با برگزاری نمایشگاه های نقاشی از طبیعت و نمایشگاه های خوشنویسی به مناسبت روز معلم، میزبان علاقه مندان به هنر می شود، هوای مطبوع اردیبهشت ماه بهترین فرصت برای هنرگردی است.

    ** نمایشگاه خوشنویسی و طراحی گرافیک در خانه هنرمندان
    انجمن خوشنویسان ایران به مناسبت روز معلم، نمایشگاه تخصصی «آثار برجسته خوشنویسان نسخ و ثلث معاصر ایران» را برگزار می کند.
    این نمایشگاه از 6 تا 13 اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان واقع در خیابان طالقانی، خیابان ایرانشهر، میزبان هنرمندان و هنردوستان است.

    ** نمایشگاه طراحی گرافیک در گالری شهناز خانه هنرمندان
    گالری شهناز در خانه هنرمندان ایران ، هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه طراحی گرافیک با عنوان «خانواده حروف اختصاصی» کاری از هیربد لطفیان را برپا می کند.این نمایشگاه تا 13 اردیبهشت ماه ادامه دارد.

    ** نمایشگاه نقاشی با عنوان «2885 روز» در گالری ژاله
    نمایشگاه انفرادی حسام صفایی فرد با عنوان «2885 روز» با نمایش 11 نقاشی خلق شده با کلاژ و ترکیب مواد در گالری ژاله برپا می شود.
    صفایی فرد در این آثار بیشتر از رنگ سفید و کلاژهای پارچه و چوب استفاده کرده است.
    او در خلق نقاشی هایش به 2 هزار و 885 روز جنگ ایران و عراق توجه دارد و آن را در فضایی انتزاعی و با رنگ سفید نقاشی کرده است.
    دنیای این هنرمند از نقاشی هایش جدا نیست و او به نوعی تجربه های زیستی خود را نقاشی کرده است. فضای اکسپرسیو آثار او به نوعی تداعی جنگ و درگیری را در ذهن مخاطب ایجاد می کند.
    این نمایشگاه از 7 تا 21 اردیبهشت ماه در گالری ژاله واقع در خیابان کریمخان زند میزبان علاقه مندان خواهد بود.

    ** نمایشگاه نقاشی با عنوان « آبگیر مرگ» در گالری فردا
    نمایشگاه نقاشی با عنوان « آبگیر مرگ» اثر زنده یاد مریم محبوب در گالری فردا،هفتم اردیبهشت ماه برپا می شود.
    محبوب پیش از عید آثار خود را به گالری فردا عرضه کرد ولی در یک حادثه ناگوار از دنیا رفت ، آرزوی او برگزاری نمایشگاهش بود.نقاشی ‌های این هنرمند جوان برگرفته از روحی لطیف و دخترانه است که با ترکیب مواد به فضایی جدید رسیده است و هدف او از به تصویر کشیدن این آثار در نگاه اول، آشنا کردن مردم با داستان های پندآموز اساطیری کشور است.
    وی در این مجموعه از سبک اقتباس شده تلفیقی از سبک سمبولیسم و ایده آلیسم در فضای سورئالیسم استفاده کرده است.
    این نمایشگاه از 7 تا 14 اردیبهشت ماه در گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند برپاست.

    ** نمایشگاه عکس کانون جهادی السابقون در دانشگاه تهران
    نمایشگاه عکس با عنوان «به روشنی آفتاب سیستان و گرمی آغوش بلوچستان» توسط کانون جهادی السابقون باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران به مناسبت هفته معلم، 8 اردیبهشت ماه در فضای روبه‌روی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
    تصاویر این نمایشگاه، توسط اعضای کانون از استان سیستان و بلوچستان گرفته شده‌است، آثار این نمایشگاه با موضوعات فعالیت‌ های آموزشی و توانمندسازی تیم‌های جهادی السابقون و همچنین مردم‌ شناسی استان سیستان و بلوچستان ثبت شده است و به نمایش گذاشته می‌شود.
    هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی فعالیت‌های داوطلبانه این کانون به عموم دانشجویان دانشگاه و تاکید بر لزوم توجه به رسالت اجتماعی دانشجو و دانشگاه در قبال مناطق کمتر برخوردار کشور بوده است.
    علاقه‌مندان می توانند از 8 تا 11 اردیبهشت ماه به کتابخانه مرکزی پردیس مرکزی دانشگاه تهران، مراجعه کنند.

    ** نمایشگاهی با عنوان «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» در گالری کاما
    نمایشگاه نقاشی احمدرضا احمدی با عنوان «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» در گالری کاما برپا می شود.
    احمدرضا احمدی، شاعر نوپرداز و مهمِ ادبیات معاصر ایران در سال گذشته در شرایطی خاص به سر می برد و برای اینکه از این موقعیت رهایی یابد، دست به نقاشی زد.
    در این نمایشگاه 45 اثر نقاش به نمایش گذاشته شده است که از 7 تا 14 اردیبهشت ماه درگالری کاما واقع در خیابان پاسداران، گلستان دهم برپاست.

    ** نمایشگاه گروهی «سیاه و سفید» در گالری ایوان
    نمایشگاه گروهی «سیاه و سفید» با نمایش اثری از فریدون آو در گالری ایوان برپا می شود. آو چند اثر خود را در این مجموعه ارائه کرده است که شامل مجسمه و تابلوهای نقاشی است.
    مجسمه‌ای که آو به نمایش گذاشته است، ترکیبی از لاک‌پشت، جمجمه گاو و چهره انسان است و این ترکیب عجیب با رنگ سفید خود روی زمین سیاه گالری خودنمایی می‌ کند.
    فریدون امیدی، امین اکبری، مهسا تهرانی، صادق تیرافکن، سهند حسامیان، امید حلاج، وحید حکیم، محبوبه حسینی، علی رضا، علی رضوی، پانته‌آ رحمانی، ندا زارع و نرگس هاشمی دیگر هنرمندانی هستند که آثار آنها در این مجموعه به نمایش درآمده است.
    گالری ایوان سهم خود از فروش آثار این نمایشگاه را به یک خیریه معتبر اهدا می ‌کند. این گالری در نمایشگاه‌های قبلی سهم خود از فروش آثار هنری را به خیریه‌های محک، ماموت، نیکان، کمک، دهش‌پور، انجمن حمایت از کودکان کار، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد، موسسه خیریه رفاه کودک و نوجوان ارومیه و بنیاد کودک اهدا کرده بود. نمایشگاه «سیاه و سفید» که با همکاری گالری دستان برگزار می‌شود، تا 14 اردیبهشت در گالری ایوان به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، میزبان علاقه مندان است.

    **نمایشگاه آثار نقاشی در نگارخانه بهنام دهش پور
    نمایشگاه آثار نقاشی بزرگمهر حسین پور همراه با کارت پستال‌هایی از آثار او هفتم اردیبهشت ماه در نگارخانه بهنام دهش ‌پور برپا می شود.
    این مجموعه تحت عنوان «آموزش مریض شدن تضمینی در 12 جلسه » در گالری سیحون یک در اسفند سال گذشته به نمایش درآمد.
    بخشی از عواید حاصل از این‌ نمایشگاه صرف تامین هزینه دارو و درمان بیماران مبتلا به سرطان خواهد شد. این نمایشگاه 8 تا 10 اردیبهشت‌ میزبان هنرمندان و هنردوستان است.

    ** نمایشگاه بزرگ چهره‌ های جهانی پوستر در گالری ایده
    نمایشگاهی به مناسبت روز جهانی طراحی گرافیک با آثاری از چهره‌های شناخته شده طراحی، جمعه، هفتم اردیبهشت در گالری ایده برپا می‌شود.
    در این نمایشگاه تعداد 58 پوستر مدعو از هنرمندان به نمایش گذاشته می شود. همچنین در بخش جنبی این نمایشگاه، تعدادی از پوسترهای برگزیده بخش کارگاه آموزشی روز گرافیک مدرسه ایده که زیر نظر حسین محمدی وحیدی برگزار شده است در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۶ ماه پیش
        آرشیو

        دانلود با کیفیت