در محل هاوانا پایتخت کوبا برگزار می شود

حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بازارچه خیریه بانوان آسیایی در کوبا

عصر نمایشگاه- رویداد فرهنگی بازارچه خیریه بانوان آسیایی، با حضور سفارتخانه های آسیایی مقیم هاوانا پایتخت کوبا از جمله جمهوری اسلامی ایران، در این شهر برگزار شد.

حضور جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بازارچه خیریه بانوان آسیایی در کوبا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از ایرنا ،شرکت کنندگانی از حدود 15 کشور در این رویداد که توسط همسران و سفرای زن سفارتخانه های آسیایی در هاوانا و موسسه کوبایی دوستی با ملل دنیا (ایکاپ) سازماندهی شده بود، حضور داشتند و طی آن، هر کشور در غرفه اختصاصی خود، به عرضه غذاهای سنتی و برخی تولیدات صنایع دستی پرداخت.

    این نمایشگاه دیروز (جمعه) با پخش چند نوای ایرانی از استان های مختلف درباره بهار و آیین باستانی نوروز، گشایش یافت که فضایی سنتی و ایرانی به کل مراسم داد و سپس «کنیا سررانو» نماینده پارلمان کوبا و رئیس موسسه ایکاپ، همینطور بانوانی به نمایندگی از کشورهای شرکت کننده، از جمله همسر سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا، مشترکاً نوار افتتاحیه مراسم بریده شد.

    گفتنی است ،جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها کشور حوزه خاورمیانه در این رویداد حضور داشت و غرفه آن که در ابتدای سالن نمایشگاه واقع شده بود، با عرضه چندین نوع شیرینی، کباب و نوشیدنی های ایرانی، صنایع دستی و لباسهای سنتی ایران مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت. عواید حاصل نیز برای فعالیت های خیریه و عام المنفعه سازمان یونیسف مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

    همچنین در پایان مراسم نیز هدیه ای از صنایع دستی هر کشور، به قید قرعه به نفرات برنده از حضار و شرکت کنندگان ارائه شد که از ایران، صندوقچه خاتم کاری، بعنوان معرف هنر و ظرافت صنایع دستی ایران برای این منظور در نظر گرفته شد.

    گروه بانوان آسیایی در کوبا فعال ترین گروه در میان سفارتخانه های مقیم در هاوانا است و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری به اجرا در می آورد و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کوبا نیز برای به نمایش گذاشتن حس نوع دوستی و توانایی های کشورمان در همه برنامه های این گروه مشارکت فعال دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت