مدیر انتشارات مجد:

موقعیت جغرافیایی نمایشگاه کتاب؛ بهترین انتخاب برای مردم است

عصر نمایشگاه- مدیر انتشارات مجد با اشاره به جابجایی نمایشگاه کتاب تهران در سی و یکمین تجربه برگزاری، گفت: مصلای امام خمینی (ره) موقعیت مکانی خوب و بی‌نظیری دارد، زیرا دسترسی به این مکان از خیابان‌ها و نقاط مختلف مناسب است، با توجه به اینکه مصلا در مرکز شهر قرار دارد، مردم نقاط مختلف شهر با طی یک مسافت مساوی می‌توانند به نمایشگاه کتاب دسترسی داشته باشند.

موقعیت جغرافیایی نمایشگاه کتاب؛ بهترین انتخاب برای مردم است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» به نقل از ایبنا، سیدعباس حسینی‌نیک مدیر انتشارات مجد درباره مناسب بودن محل برگزاری نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: دسترسی مترو از دو نقطه به نمایشگاه کتاب تهران میسر است که یک ویژگی به شمار می‌آید، از سوی دیگر مصلا به عنوان یک مجتمع فرهنگی در تهران است و فقط برای اقامه نماز نیست بلکه به فرموده مقام معظم رهبری این مکان به عنوان پایگاه فرهنگی در شهر به شمار می‌آید.

    وی افزود: مصلا این قابلیت را دارد که به عنوان یک قطب فرهنگی در تهران به شمار آید و فعالیت‌های فرهنگی مختلف در آن دنبال شود، همچنین با وسعت سازه‌ مسقفی که در مصلا وجود دارد، می‌توان با تکمیل طبقه شرقی و غربی بخش‌های مختلف از نمایشگاه کتاب تهران را پوشش داد، زیرا از نظر وسعت مشکل خاصی وجود ندارد.

    حسینی‌نیک با بیان اینکه می‌توانیم نمایشگاه‌های فصلی و موقت را به صورت دوره‌ای در مصلا برگزار کنیم، یادآور شد: معتقدم مصلا یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری نمایشگاه کتاب است اما امیدواریم مسئولان این مجموعه، سرعت بیشتری در ساخت سازه‌ها داشته باشند تا در سال آینده شاهد حضور همه بخش‌‌های نمایشگاه در فضای مسقف باشیم.

    مصلا بهترین گزینه
    وی با اشاره به موضوع جابجایی نمایشگاه کتاب تهران در سال‌های اخیر، گفت: این نمایشگاه با حجم گسترده‌ای از ناشران و بازدیدکنندگان روبرو است و کمتر مکان مناسبی برای برپایی آن وجود دارد، امسال هم مانند دوره‌های گذشته سه مکان مختلف شامل محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب تهران، مصلای امام خمینی (ره) و شهرآفتاب برای برگزاری نمایشگاه پیشنهاد شد که از میان این سه کاندیدا، بالاخره مصلا انتخاب شد.

    مدیر انتشارات مجد با بیان اینکه مصلا امروز از وضعیت نسبتا بهتری نسبت به دوره‌های گذشته برخوردار است، گفت: سال 84 از محل دائمی نمایشگاه‌ها به مصلا آمدیم، این مجموعه کاستی‌های زیادی داشت اما به مرور زمان رواق‌ها و بخش‌های مختلف آن تکمیل شد و به شکل امروزی در‌آمد و قطعا در سال‌های آینده وضعیت بهتری خواهد داشت.

    او که بیش از 28 سال سابقه حضور در نمایشگاه کتاب تهران را دارد، درباره بهترین محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران توضیح داد: به نظر من مصلا نسبت به دو مکان دیگر بهتر است، اگرچه محل دائمی نمایشگاه‌ها از نظر محیط، امکانات نمایشگاه و دسترسی مطلوب است ولی از نظر ترافیکی مشکلات زیادی دارد که عملا برگزاری نمایشگاه را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

    حسینی‌نیک ادامه داد: ترافیک در مصلا تا حدودی کمتر از نمایشگاه چمران است اما در عین حال منطقه را با ترافیک مواجه می‌کند اما موقعیت مکانی مصلا قابل قبول است چون در مرکز شهر واقع است و طبیعتا فضا و سازه‌های نمایشگاهی در آن وجود ندارد.

    وی با اشاره به برخی از مشکلات شهر آفتاب، عنوان کرد: شهر آفتاب اگرچه از استانداردهای مختلف برخوردار است، اما ناقص و نیمه‌تمام است، شهر آفتاب چندین عیب دارد؛ نخست اینکه ترافیک سئول را دارد و از پل شهید کاظمی تا عوارضی قم شاهد ترافیک بودیم و مسیر دسترسی جنوب به شمال را مختل می‌کرد.

    انتخاب شتاب‌زده شهر آفتاب
    حسینی‌نیک یادآور شد: از سوی دیگر از نظر شهر آفتاب فقط یک سازه سه قلو در اختیار داشت و چهار سالن دیگر نیز هنوز ساخته نشده بود و عملا تنها یک پنجم سازه‌ها و فقط 20 درصد این سازه‌ها تکمیل شده بود و طبیعی است که این انتقال کار اشتباهی بود چون شهر آفتاب را برای ناشران و اهالی کتاب بدسابقه کرد.

    به گفته وی، اگر مسئولان صبر می‌کردند در سال‌های آتی که سازه‌های شهر آفتاب تکمیل شده بود، به نمایشگاه می‌رفتیم و نیمی از فضای آن ساخته می‌شد قطعا ایرادات و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، مرتفع می‌شد نه اینکه شتابزده عمل می‌شد.

    مدیر انتشارات مجد یادآور شد:‌ نباید فراموش کنیم برای دسترسی به شهر آفتاب فقط اتوبان خلیج فارس کافی نیست زیرا بسیاری از مردم در روزهای پنج‌شنبه و جمعه به بهشت زهرا (س) می‌روند و طبیعتا نمایشگاه هم در این ایام شلوغ می‌شود و باید اتوبانی از جاده ساوه به سمت عوارضی و شهر آفتاب ساخته شود تا رفت و آمد آسان‌تر باشد.

    سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا 22 اردیبهشت ماه هر روز از ساعت 10 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت