ثبت رکورد ۹۵ میلیارد تومانی فروش در نمایشگاه کتاب تهران

عصر نمایشگاه- به گفته قائم‌مقام نمایشگاه کتاب، در حالی در ۹ روز اول این نمایشگاه، حدود ۹۵ میلیارد تومان کتاب فروخته شده که کل فروش نمایشگاه در سال گذشته در شهر آفتاب، ۸۳ میلیارد تومان بوده است.

ثبت رکورد ۹۵ میلیارد تومانی فروش در نمایشگاه کتاب تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از خبرآنلاین، امیرمسعود شهرام‌نیا، قائم مقام سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دیدارِ امروز (جمعه 21 اردیبهشت) دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش از این نمایشگاه، اعلام کرد که تا کنون 95 میلیارد تومان کتاب فروخته شده است.

    دریادار سیاری در این دیدار با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، حرکت ارزشمندی است که در سطح کشور انجام می‌شود، گفت: «آمارهای نمایشگاه امسال نشان می‌دهد مردم ما اهل کتابخوانی هستند. علی‌رغم وجود فضای مجازی که بسیاری از وقت مردم را به خود اختصاص می‌دهد، چنین فضای کتابخوانی در کشور وجود دارد که باید تقویت شود.»

    فرمانده سابق نیروی دریایی ارتش ادامه داد: «اگر بتوانیم جوانان را از سنین پایین با کتاب آشنا کنیم، هرقدر که رشد می‌کنند آگاهی آنان بالاتر می‌رود.»

    معاون هماهنگ‌کننده ارتش تاکید کرد: «دردی که اکنون در زمینه مطالعه وجود دارد، فضای مجازی است که مردم از طریق آن اطلاعات وسیعی را دریافت می‌کنند که کم‌عمق است. این نوعی بی‌سوادی مدرن محسوب می‌شود. نمایشگاه کتاب قطعا کمک می‌کند آمار کتابخوانی درست و عمیق افزایش یابد.»

    امیر سیاری ادامه داد: «یکی از انتقادات مردم در زمینه نمایشگاه کتاب این است که چرا در سطح وسیع‌تر و در مراکز استان‌ها تعداد بیشتری نمایشگاه برگزار نمی‌شود. البته آن‌طور که شنیده‌ایم برخی نمایشگاه‌ها در استان‌ها برگزار می‌شود اما بهتر است افزایش یابد.»

    وی همچنین با اشاره به شعار نمایشگاه کتاب امسال که «نه به کتاب نخواندن» است، بیان کرد: «این شعار یعنی باید وقتی را در برنامه روزانه و هفتگی خود به خواندن کتاب اختصاص دهیم و زمانی را که در فضای مجازی می‌گذرانیم، مدیریت کنیم.»

    همچنین قائم مقام سی‌ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال وسیع مردم از نمایشگاه امسال اظهار داشت: «ما در روز نهم تقریبا 550 هزار بازدیدکننده داشتیم. همچنین در 4 ساعت اول امروز حدود 250 هزار بازدیدکننده داشتیم.»

    وی اضافه کرد: «روز نهم رکورد فروش در طول همه سال‌های نمایشگاه کتاب تهران شکسته شد. ما در روز نهم فقط در شبکه کارتخوان‌های بانک شهر 12 و نیم میلیارد تومان و حدود 5 میلیارد تومان هم فروش نقدی داشتیم.»

    به گفته امیرمسعود شهرام‌نیا، فروش نمایشگاه از روز اول تا پایان روز نهم حدود 95 میلیارد تومان بوده است؛ این در حالی است که سال گذشته در نمایشگاه شهر آفتاب تا پایان نمایشگاه 83 میلیارد تومان مبلغ کل فروش بود.

    سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت