نمایشگاه کتاب تهران (۹۲)

رسیدن خط متروی شهر آفتاب تا بهار ۹۶ به فرودگاه حضرت امام (ره)

عصر نمایشگاه- تشکری هاشمی از مجموعه نمایشگاهی «شهرآفتاب » به عنوان اولین نمایشگاه بین المللی استاندارد ایران نام برد و اظهار کرد :خط متروی شهر آفتاب تا بهار ۹۶ به فرودگاه حضرت امام (ره) خواهد رسید .

رسیدن خط متروی شهر آفتاب تا بهار ۹۶ به فرودگاه حضرت امام (ره)
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه » به نقل از روبط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، ‌سید جعفر تشکری هاشمی افزود: رسیدن خط متروی شهر آفتاب تا بهار 96 به فرودگاه حضرت امام (ره)البته مهم ترین بخش کار این پروژه عظیم،‌ تسهیل در حمل و نقل بازدید کنندگان از آن و تامین ارتباط مجموعه نمایشگاهی مذکور با مرکز شهر بود.

    وی گفت: با توجه به این که مترو به عنوان مهم ترین و بهترین مدل حمل و نقلی محسوب می شود،‌ در انتهای جنوبی خط شاخه ای را تکمیل کردیم که از ایستگاه متروی شاهد به سمت نمایشگاه شهر آفتاب توسعه پیدا کرد و شهروندان با استفاده از خطوط مترو از هر نقطه شهر، می توانند وارد شبکه مترو شده و با ورود به خط یک از طریق ایستگاه متروی شهر آفتاب ، داخل نمایشگاه پیاده شوند.

    تشکری هاشمی افزود: با حمایت دولت‌، خط متروی شهر آفتاب تا بهار 96 به فرودگاه حضرت امام (ره) می رسد و اساساً مهم ترین برنامه مدیریت شهری، توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر حمل و نقل ریلی است.

    معاون شهردار تهران در خصوص برنامه های مدیریت شهری برای توسعه متروی تهران گفت: در حال حاضر 188 کیلومتر متروی در دست بهره برداری در تهران داریم که همین میزان هم جهش خوبی است اما جهش اصلی و برنامه مفصل ما، آماده سازی خط 7 مترو تا پایان سال 95 و بهره برداری از خط 6 مترو تا پایان سال 96 است.

    تشکری هاشمی با اشاره به این که خط 7 مترو از بلوار هجرت در بزرگراه بسیج آغاز و به میدان صنعت منتهی می شود، اظهار کرد: این خط از بزرگراه شهیدمحلاتی‌، میدان قیام، خیابان های مولوی و هلال احمر، بزرگراه شهید نواب صفوی و بزرگراه شهید چمران عبور می کند و به میدان صنعت می رسد ضمن این که در فاز دوم به سمت کن ادامه مسیر می دهد.

    وی با بیان این که خط 6 مترو نیز از جنوب شرق تهران آغاز و به شمال غرب شهر منتهی می شود، تصریح کرد: این خط که از بزرگراه دولت آباد شروع می شود، از بزرگراه بعثت خیابان خاوران خیابان 17 شهریور،‌ میدان امام حسین(ع) ، میدان سپاه و پارک لاله عبور می کند و به شمال غرب تهران می رسد و معکوس خط 3 مترو است که از جنوب غرب تهران به شمال شرق شهر کشیده شده است.

    معاون شهرداری تهران با اشاره به این که با جهش در توسعه مترو و تکمیل این خطوط عملاً 56 درصد از شهر تهران تحت پوشش مترو قرار می گیرد، گفت: طول خطوط 6 و 7 مترو و نیز متروی فرودگاه حضرت امام ( ره) مجموعاً 100 کیلومتر است که با احتساب این خطوط، طول خطوط متروی تهران در پایان سال 96 در مجموع به 288 کیلومتر می رسد.

    وی در خصوص سرفاصله حرکت قطارهای مترو نیز با اعلام این که درحال حاضر میانگین ورود قطار به ایستگاه های مترو حدود 4 دقیقه است که البته به دلیل کمبود واگن این میانگین در خط 4 حدود 8 دقیقه و در خط 3 حدود 15 دقیقه است، گفت: امروز توانسته ایم در واگن سازی مترو تهران تا 60 درصد تولیدات خود را بومی کنیم و تیکه اصلی ما بر تولید داخلی است، ضمن این که اراده مدیریت شهری بر این اساس استوار است که در دو سال پیش رو، 1200 دستگاه واگن جدید را وارد ناوگان ریلی تهران کند و در این صورت، سرفاصله حرکت قطار ها در همه خطوط متروی تهران به 4 دقیقه می رسد.

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که ساخت مترو، کاری بسیار پرهزینه و زمان بر است و درحال حاضر نمی توانیم ادعا کنیم که به متروی آرمانی و ایده آل رسیده ایم، افزود: البته نسبت به گذشته خیلی تفاوت کرده ایم ، چرا که 10 سال پیش ، تهران 79 کیلومتر مترو داشت که تنها 34 کیلومتر آن زیر زمین بود و نیز فقط 320 دستگاه واگن و 36 ایستگاه مترو داشتیم.

    معاون شهردار تهران با اشاره به این که با برنامه ریزی های به عمل آمده، خطوط جدید مترو را با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی و نیز با استفاده از منابع وام داخلی و خارجی خواهیم ساخت، گفت: شواری اسلامی شهر تهران در مصوبه بودجه امسال، به شهرداری تهران این اجازه را داده است تا با سرمایه گذاری بخش خصوصی در امتداد خیابان زیبا و تاریخی حضرت ولیعصر(عج) برای اجرای مترو اقدام کند.

    معاون شهردارتهران با اشاره به این که با حمایت دولت و اراده شهردار تهران ظرف امسال و سال آینده، ظرفیت ناوگان ریلی پایتخت دو برابر و با صد در صد افزیش 1200 دستگاه واگن جدید مترو به واگن های متروی تهران اضافه می شود، گفت: امروز با افتخار می توانیم اعلام کنیم که متروی پایتخت به درجه بالایی از خودکفایی رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت